Fikse skinnjakke

Kakedeig

Forumet er livet
Septembermødre <3
Sommerfuglene
I fjor puttet sambo ene skinnjakken min i vaskemaskinen med et uhell. Den lå under noen klær som skulle vaskes.
Det så ut som det gikk greit med jakken etter en runde i maskinen, men så gjorde han en tabbe. Han hang den opp på en bøyle og lukket glidelåsen (det er en "bikerjakke" med skrå glidelås).
Dette resulterte i at "pressen" på hver side forsvant.

Hvordan få tilbake pressen?
 
I fjor puttet sambo ene skinnjakken min i vaskemaskinen med et uhell. Den lå under noen klær som skulle vaskes.
Det så ut som det gikk greit med jakken etter en runde i maskinen, men så gjorde han en tabbe. Han hang den opp på en bøyle og lukket glidelåsen (det er en "bikerjakke" med skrå glidelås).
Dette resulterte i at "pressen" på hver side forsvant.

Hvordan få tilbake pressen?
Vaske jakken en gang til og henge opp på ny kan muligens hjelpe?
 
I fjor puttet sambo ene skinnjakken min i vaskemaskinen med et uhell. Den lå under noen klær som skulle vaskes.
Det så ut som det gikk greit med jakken etter en runde i maskinen, men så gjorde han en tabbe. Han hang den opp på en bøyle og lukket glidelåsen (det er en "bikerjakke" med skrå glidelås).
Dette resulterte i at "pressen" på hver side forsvant.

Hvordan få tilbake pressen?
Har du prøvd å stryke det på aller laveste varme på strykejernet?
Hugs, skinn skal aldri vere i direkte kontakt med stykejern, så du må ha noko imellom. Og skinn må strykes frå "innsida ut", altså ikkje direkte på skinnet. Om ikke kan det smelte!
Det er fult mogleg å stryke skinn om ein gjer det riktig.
Men om du ikkje har gjort det før bør du google "strykejern skinn" berre for å vere sikker på at du gjer det heilt riktig og ikkje øydelegger plagget :)
 
Back
Topp