Med hjertet i halsen...

Tulla84

Gift med forumet
Junibarna 2015
Novemberbarna 19
Hei, igjen :)
Jeg er nå gravid med mitt 3 barn. I 2014/15 startet jeg på en dagbok når jeg ble gravid med mitt 2 barn. I etterkant av det svangerskapet har dagboken vært som terapi for meg. Det var et veldig spesielt svangerskap. Trykk på linken for hele historien....

https://forum.babyverden.no/threads/veien-til-et-nytt-liv-del-2.1722327/

Vel, nå er jeg som sagt gravid igjen. Og nervene ligger litt utenpå huden. Hva hvis det samme skjer igjen? Klarer jeg å stå i det? Det er ingen som vet årsaken til at det gikk som det gikk. Selv snart 4 år etter. Det kan være genetisk men det kan også være en helt annen årsak. Derfor klarer vi ikke helt å slappe av før vi får vært på første UL. Ettersom 2.svangerskap var så trøblete har vi fått henvisning til TUL den 25/4. Jeg er da ca 10 uker påvei.
Vi venter i spenning...
Legger ved testene mine 10 dpo:

6DAC7F30-6AE8-4101-A606-6CE93D13C606.jpeg
 
Leste nettopp om den forrige graviditeten din, og for en forferdelig og fantastisk reise da! Så utrolig nydelig lite mirakel!

Skjønner godt at du er noe engstelig denne gangen når du har noe slikt i ryggsekken!
 
Leste nettopp om den forrige graviditeten din, og for en forferdelig og fantastisk reise da! Så utrolig nydelig lite mirakel!

Skjønner godt at du er noe engstelig denne gangen når du har noe slikt i ryggsekken!
Tusen takk for at du tok deg tid til å lese !Unner ingen å gå igjennom det vi gjorde!
Ja fantastisk at det endte godt :D Takk, hun er virkelig et mirakel:Heartred
 
Tusen takk for at du tok deg tid til å lese !Unner ingen å gå igjennom det vi gjorde!
Ja fantastisk at det endte godt :D Takk, hun er virkelig et mirakel:Heartred
Helt utrolig at du ble tilbydd senabort 2 ganger for noe som KAN rette seg selv, utrolig sterk lesing og ble veldig rørt av å lese! :Heartred
 
Helt utrolig at du ble tilbydd senabort 2 ganger for noe som KAN rette seg selv, utrolig sterk lesing og ble veldig rørt av å lese! :Heartred
Ja det har jeg tenkt over mange ganger. Hvordan kan overlegene være så sikker i sin sak? De gav meg ingen håp... det var vondt. Følte ikke de støttet meg i avgjørelsen min heller. Men godt jeg stolte på magefølelsen !
 
Ja det har jeg tenkt over mange ganger. Hvordan kan overlegene være så sikker i sin sak? De gav meg ingen håp... det var vondt. Følte ikke de støttet meg i avgjørelsen min heller. Men godt jeg stolte på magefølelsen !
Ja, helt utrolig at de kan være så sikker i sin sak, uten å engang nevne at det kan rette på seg og gå helt fint!

Hvordan går det med lille Emmeli i dag da?
 
Ja, helt utrolig at de kan være så sikker i sin sak, uten å engang nevne at det kan rette på seg og gå helt fint!

Hvordan går det med lille Emmeli i dag da?
Tror kanskje de egentlig vet for lite om hydrops... da jeg skulle forsøke å finne lesestoff om det, var det lite å finne.
Hun har det fint , takk :D
 
Jeg har nesten ikke ord! <3 Måtte bare lese hele tråden, og det var så godt å se den flotte lille jenta di på slutten! <3 Håper ting går mye mer bekymringsfritt denne gangen <3
 
Startet dagen med intense livmorsmerter etter å ha tisset til morgenen i dag. De var så sterke at jeg tenkte at : så det er sånn det kjennes når man spontanaborterer.... men det kom ingen blødning og smertene stoppet etter ca 45 minutter.
Fikk hastetime hos gyn. Det var ennå svært tidlig (5+6 etter preglife sin beregning). Fant et embryo på 1,9mm . Men vi så ingen hjerteaktivitet. Utifra hva gyn sa virket han ikke overrasket over det, men ville ha med tilbake om en uke.
Så da krysser vi fingrene for at vi ser en blinkende prikk på skjermen i neste uke.

Ellers har kvalmen kommet for fult de to siste dagene:depressed: Men foreløpig ikke kastet opp.
 
Startet dagen med intense livmorsmerter etter å ha tisset til morgenen i dag. De var så sterke at jeg tenkte at : så det er sånn det kjennes når man spontanaborterer.... men det kom ingen blødning og smertene stoppet etter ca 45 minutter.
Fikk hastetime hos gyn. Det var ennå svært tidlig (5+6 etter preglife sin beregning). Fant et embryo på 1,9mm . Men vi så ingen hjerteaktivitet. Utifra hva gyn sa virket han ikke overrasket over det, men ville ha med tilbake om en uke.
Så da krysser vi fingrene for at vi ser en blinkende prikk på skjermen i neste uke.

Ellers har kvalmen kommet for fult de to siste dagene:depressed: Men foreløpig ikke kastet opp.

Det er jo fortsatt veldig tidlig mtp å se hjerteaktivitet :) blir spennende neste uke! :Heartred
 
Ny UL i dag, der blinket det gitt :D
Ble målt til 6+3 eller noe rundt der sa legen :p
Så holder meg til 6+6 som er ift mens.
Ny Ul 25/4. Er da i uke 9. Skal da henvises Riksen og en plass til ift kromosom testing.



7A3139A2-7391-4E56-8405-4D97B664E482.jpeg 67C00747-9D45-4B08-BEDF-A40ACD77B980.jpeg
 
For en historie.... <3 Leste hele den gamle dagboken din! Utrolig at det kunne gå så bra! Det treffer jo litt i hjertesnora siden vi mistet vårt lille foster til Hydrops fetalis i uke 11... Hos oss kunne man se veskeansamlingen rundt hele hodet og overkroppen, det var ganske hardt. De fant heller aldri ut hvorfor, de ville ta prøver osv men sykehuset mente det var tull og at det bare var tilfeldigheter så vi burde heller bare glemme det og prøve på nytt. Meh. Det er lettere sagt enn gjort det altså.

Ønsker dere alt hell og lykke videre i graviditeten <3
 
For en historie.... <3 Leste hele den gamle dagboken din! Utrolig at det kunne gå så bra! Det treffer jo litt i hjertesnora siden vi mistet vårt lille foster til Hydrops fetalis i uke 11... Hos oss kunne man se veskeansamlingen rundt hele hodet og overkroppen, det var ganske hardt. De fant heller aldri ut hvorfor, de ville ta prøver osv men sykehuset mente det var tull og at det bare var tilfeldigheter så vi burde heller bare glemme det og prøve på nytt. Meh. Det er lettere sagt enn gjort det altså.

Ønsker dere alt hell og lykke videre i graviditeten <3
Beklager ditt tap :( det er virkelig en hensynsløs tilstand. Legene skjønner ikke hvilken følelser som er knyttet til den lille i magen. Bare å prøve igjen? Ikke vet dem reisen før dette heller. Hvor lenge man har prøvd og hvor høyt dette er ønsket. Har dere fått et barn etter dette?

Takk for lykke ønsker :Heartbigred
 
Æsj, der kom frokosten i retur:depressed: nå er det slutt på å ta vitaminer og trankapsler... tror de trigget en del!
 
Beklager ditt tap :( det er virkelig en hensynsløs tilstand. Legene skjønner ikke hvilken følelser som er knyttet til den lille i magen. Bare å prøve igjen? Ikke vet dem reisen før dette heller. Hvor lenge man har prøvd og hvor høyt dette er ønsket. Har dere fått et barn etter dette?

Takk for lykke ønsker :Heartbigred

Nei, det skjedde i November og mannen min har vært til sjøss siden Desember. Men vi begynner prøvingen på nytt i Mai/Juni, om 3 uker er han hjemme igjen :) Livredd, men forsøker å glemme det... Skal absolutt følge deres veg nå og finne styrke i at andre også går gjennom tankene, og se at det går bra for dere! For det skal det nemlig!!! <3 :)
 
Ny UL i dag. Babyen var ca 2,5 cm og bankende hjerte. Vi ble som planlagt, henvist til Riksen for videre testing og oppfølging. Gyn trodde vi ville bli innkalt et sted i uke 12. Er 9+2 i dag :)
 
Det kjennes som kvalmen har trappet ned di siste dagene... håper det tyder på at det gir seg snart!!!! 9+5
 
Mindre kvalm. Men er ikke kvitt den på noe måte. Ikke kastet opp på lenge. 11+3 i dag. Vi skal inn på Riksen for Duotest 16/5. Gått opp 3 kg og magen er oppblåst , spesielt på kvelden.
 
Så spennende å følge :) Og ikke minst for en historie fra forrige gang!
 
CB26A88D-94DF-4913-A89E-17B4DFF1AAC5.jpeg Fra UL 16/5. (Uke 12+2)Alt ser ut til å være fint :) de mente 80 % sjanse for at det var jente :)
 
Back
Topp