Ultralyd

Vært på to til nå :) 7+2 for å få påvist graviditeten slik at søknad om medmorskap kunne sendes inn. Så var vi på en privat 12+3 for å roe nervene, det var en fantastisk opplevelse :) Jeg vil på enda en før OUL om 5 uker, men kona syns vi bør vente siden det ikke er såååååå lenge til. Er jo enig i det, men er så nysgjerrig på kjønn :p
 
Jeg har vært på en ultralyd 7+5 som jeg fikk pga ivf, og en gang hos legen min 10+2. Regner med han tar en titt igjen når jeg skal dit 12+2. Veldig enkelt ultralydapparat, men får i hvertfall se at det er liv, noe jeg setter stor pris på :) Har bestilt en privat ultralyd når jeg er 16+2 da det så ut som mannen kanskje skulle være bortreist når jeg skal på OUL, men den havnet på dagen han kommer hjem. Beholder den timen uansett, selv om det bare er litt over 2 uker før OUL :)
 
Skal på første ul om en uke, da er jeg 12+3. Spent på om han ser kjønn :D
Så er det oul. Sist var jeg også på privat 3D ul i uke 32 :)
 
Har vært på 4, 3 i uke 5-6, pga usikkerhet om levende foster, hadde ett tvillingannlegg som ikke var utviklet seg, og ett levende.

Var i dag 12+4 for å se om der var liv, og det var det, alt såg bra ut med lille
 
Har vært på 3,7+6, 8+6 og 12+2. skal ha neste 15+2(15+6 etter korrigering på forrige ultralyd) og etter det blir det annenhver uke. Så tror ikke det blir noen oul, er vel nok med alle de andre!
 
Har fått to tidlige ultralyder pga SA ifjor, ved 7+2 og 12+2. I tillegg har vi vært og tatt NIPT i Sverige og hatt UL i forbindelse med dette, da var jeg 11+5. Luksusproblem å måtte vente helt til 18+5 nå, merker jeg ...
 
Jeg har hatt 1 UL. Uke 8+2. Nå er jeg 11+1 og tror ikke jeg kommer til å dra på ny før OUL. :)
 
Var på en 8+0 og skal på en ny 11+6 (på torsdag!!!)
Så tenker jeg at det ikke blir flere før oul :)
 
Var på tul i uke 7 hos privat klinikk da dette ikke går opp for meg.
Skal til legen til onsdag og da skal jeg be han om en ultralyd.
Vil ha et bilde å overraske bror og mor med ❤
På tide at de får vite nå når jeg passerer 12 uker
 
Vi har vert på tul i uke 8+3, bare for å de at der var liv! Også har vi bestilt ny ultralyd om 1 uke, er da 13+3. Vil få bekreftelse på at alt ser bra yt før vi forteller det til barna, familien og venner :)
 
Vi har vært på 3 stk ;) første i uke 6 fordi jeg ville ha svangerskapet bekreftet på ordentlig, og da fikk vi se en liten reke med hjerteslag. Så ble det en til i Danmark ifm. Panorama NIPT test, det var i uke 10 og da var det en større klump på 4 cm. Og så ble vi litt stressa pga noe språklige misforståelser der nede, så ble enda en i uke 12 :p men den siste var den beste, en skikkelig tydelig minibaby der inne og fikk betryggende ord om hjernen, nyrer, og endel ting som jeg tror de vanligvis sjekker på ordinær UL.

Vi lurer på å invitere de kommende besteforeldrene på en ul i uke 16-17 for å la dem få se.

Vi er førstegangsgravide og ganske oppspilte :smug:
 
Har ikke vært på noen enda! Skal på privat TUL på onsdag, iiik <3 er da 12+6. Gleder meg sånn, har virkelig fått tøyd tålmodigheten min, haha. Men da skal vi ikke flere ganger før OUL.
 
Last edited:
Flinke dere som har klart å vente helt til uke 12 med ultralyd! :)

Jeg hadde ikke sjans etter en SA/MA måtte jeg bare ha "kontroll" :p Så ble full pakke denne gangen. Ultralyd i uke 8, uke 10 og fortsatt i uke 10 da jeg tok NIPT i København. Så nå skal jeg ta det helt med ro frem til ordinær ultralyd! :p Har en tante som er jordmor så satser på at hun kan forsøke å lytte litt på magen min i påsken :D
 
Blir 5 før oul. Pga tvillinger og dermed høy risikosvangerskap.
 
Vi har vært på en TUL i uke 13 ca. Kjente på at det ble lenge å vente til OUL og man i teorien er halvveis i svangerskapet, før vi visste om det i det heletatt vokste og så greit ut der nede. Med mindre det skjer noe uventet nå, så blir det ikke noen flere UL før OUL i uke 19-ish. :)
 
Har ikke vært på TUL, og har ikke lagt noen spesifikke planer om TUL heller.. mest fordi jeg har vært så kvalm at jeg uansett ikke hadde klart å reise til nærmeste by for å få det:hilarious:
 
Vi har vært på 3 stk ;) første i uke 6 fordi jeg ville ha svangerskapet bekreftet på ordentlig, og da fikk vi se en liten reke med hjerteslag. Så ble det en til i Danmark ifm. Panorama NIPT test, det var i uke 10 og da var det en større klump på 4 cm. Og så ble vi litt stressa pga noe språklige misforståelser der nede, så ble enda en i uke 12 :p men den siste var den beste, en skikkelig tydelig minibaby der inne og fikk betryggende ord om hjernen, nyrer, og endel ting som jeg tror de vanligvis sjekker på ordinær UL.

Vi lurer på å invitere de kommende besteforeldrene på en ul i uke 16-17 for å la dem få se.

Vi er førstegangsgravide og ganske oppspilte :smug:
Åååå så koselig :Heartred
 
Har ikke vært på TUL, og har ikke lagt noen spesifikke planer om TUL heller.. mest fordi jeg har vært så kvalm at jeg uansett ikke hadde klart å reise til nærmeste by for å få det:hilarious:
Huff.. Skjønner det godt! Men siden du er så kvalm så har babyen det helt supert sies det:love7
 
Vi var i 7+0 og 11+0 pga IVF-graviditet og fordi vi ble med i en studie i regi av fertilitetsavd. Tok også en nå 12+0 for å sjekke nakkefold etc sånn at vi var mer sikre på at det ikke var kromosomfeil, alt var fint. Synes virkelig det er betryggende å ha vært på ultralyd, da senker jeg skuldrene litt mer. Nå blir det ikke mer før ordinær ultralyd. Veldig spent på kjønn.
 
Back
Topp