Vaksine mot meslinger

Ceccii86

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Snøfnuggene 2018
Har dere tatt vaksinen?
Fikk den lille noen bivirkninger?

A tok i dag, det var over på et par sekunder og da var hun like smilende og blid igjen. Er spent på å se om det blir noen reaksjon de nærmeste ukene.
 
Har dere tatt vaksinen?
Fikk den lille noen bivirkninger?

A tok i dag, det var over på et par sekunder og da var hun like smilende og blid igjen. Er spent på å se om det blir noen reaksjon de nærmeste ukene.
Vi er nå inne i den spennende tiden (han fikk den på fredag), fikk beskjed om evnt bivirkninger fra 5-12dager:nailbiting:
 
Vi er nå inne i den spennende tiden (han fikk den på fredag), fikk beskjed om evnt bivirkninger fra 5-12dager:nailbiting:

Håper dere slipper! Her sa de innen to uker, men har hørt flere andre si 5-12 dager.
 
Er det høyere sannsynlighet for bivirkninger etter denne, kontra de vaksinene de har fått tidligere?
 
Er det høyere sannsynlighet for bivirkninger etter denne, kontra de vaksinene de har fått tidligere?

Har hørt at 1 av 20 får bivirkninger på denne, har vel vært 1 av 100 eller 1 av 1000 på de andre. (Har ikke sjekket kilder, så mulig det jeg har blitt fortalt er helt feil altså.)
 
Har hørt at 1 av 20 får bivirkninger på denne, har vel vært 1 av 100 eller 1 av 1000 på de andre. (Har ikke sjekket kilder, så mulig det jeg har blitt fortalt er helt feil altså.)

Ok, da er det litt mer sannsynlig ja :) men er det verre bivirkninger enn de andre?
Vi skal egentlig ikke ha denne før over påske, fordi han er 15mnd i påska, men tror jeg skal ringe å høre hva de tenker om å komme opp for å få den før selve kontrollen. Synes det er ekkelt med disse meslingtilfellene når han er uvaksiert.
 
Ok, da er det litt mer sannsynlig ja :) men er det verre bivirkninger enn de andre?
Vi skal egentlig ikke ha denne før over påske, fordi han er 15mnd i påska, men tror jeg skal ringe å høre hva de tenker om å komme opp for å få den før selve kontrollen. Synes det er ekkelt med disse meslingtilfellene når han er uvaksiert.

Ikke verre tror jeg... Feber, influensalignende symptomer og utslett var de vi fikk beskjed om. Men krysser fingrene for ingen på noen av oss!

Og helt enig, er lettet for å få den overstått!
 
Ikke verre tror jeg... Feber, influensalignende symptomer og utslett var de vi fikk beskjed om. Men krysser fingrene for ingen på noen av oss!

Og helt enig, er lettet for å få den overstått!

Da får vi håpe jenta di slipper unna :)

Skjønner godt det, ringer i morgen jeg. Vet jo at denne kan gis tidligere en 15mnd uten at det er noe stort problem.
 
Min lille ble ganske sliten på dagen, med litt feber.
Er det 12-14 dager etter det er vanlig med utslett? Hun fikk i allefall litt utslett i en dag og igjen feber. Men i god form ellers.
 
Mi fikk ikke noen bivirkninger, og hun har hatt det på de andre vaksinene. Hs sa at en av 20 får høy feber, og at en derfor skal være litt obs mtp reiser uken etter vaksina er tatt, men at mange får mindre bivirkninger av denne enn av de andre i barnevaksinasjonsprogrammet.
 
Vi tok den for to uker siden. Hun har fått feber natten etter av alle de andre vaksinene men denne gangen hanglet hun i nesten to uker med høy feber i over et døgn. Hun har ikke vært seg selv, vært i dårlig humør og sovet dårlig samt vært i dårlig form. Er så glad vi er ferdig med vaksiner nå!

Huff, skikkelig reaksjon der altså! Håper det har gått over no :) Fikk hun utslett også? Veldig greit at det er lenge til neste vaksine ja :)
 
Jeg har bare 1 av MMR vaksinene selv. Jeg reagerte kraftig på den som spedbarn at ingen ville sette neste dose (Jeg fikk alle 3 sykdommene, i mildere variant). På ungdomsskolen tok de istedenfor antistoff-prøve, som viste at den ene dosen jeg hadde fått ga tilstrekkelig beskyttelse mot alt unntatt kusma.
 
Dag 6 etter vaksine, og han er så sutrete og gretten :arghh: ikke målt temp, men han er glovarm:sorry:
 
40,2 i temp halv 5 nå, og fryktelig plaget :(
 
Back
Topp