Større barn og overnatting

Kengu

Forumet er livet
VIP
Dere med tenåringer , har dere regler for ivernatting hos motsatt kjønn?
 
Nokon med tenåringar som har erfaringar å dele? :)
 
Ikke så lenge siden jeg var tenåring, eller er jo noen år :p men da var det å sove på separerte rom. Foreldrene i huset vi overnattet i hadde ansvaret.
 
Har ikke barn endnu, har aldri tenkt mye over dette, men overnattede ikke hos motsat kjønn da jeg selv var tenåring, men som barn gjorde jeg det :) Havde 2 guttevenner hvor jeg har overnattet en del, og da sov vi på samme rom :)

Men som tenåring overnattet jeg bare med veninder, havde ikke noe særlig guttevenner den tiden :)
 
Jentungen har en kompis som er året eldre enn henne, altså hun er 13 han er 14.
Dem har alltid sovet hos værandre så det blir jeg ikke å endre på men kjæresteovernatting er ikke aktuelt enda.
 
Det blir ikke aktuelt tror jeg. Jeg omgikk reglene, ved at kjæresten min overnattet hos min bror, og snek seg ut og inn av rommet mitt når andre sov, så av egen erfaring vet jeg at tenåringer ikke trenger å være uskyldige.
 
Usikker hvordan regel vi kommer til å ha. Jeg hadde selv en bestevenn når jeg var tenåring som var gutt..
 
Tenker at å hindre overnatting vil ikke hindre at tenåringer har sex, jeg kommer til å sørge for at barna mine er opptatt av beskytte seg. Men jeg hindrer ikke de å sove på samme rom kjærester eller ei, det har liksom ingen hensikt.
Så her blir det lov å overnatte på samme rom når den tid kommer :)
 
Noen år til jeg har tenåring selv.

Da jeg var yngre fikk jeg ha overnatting både av gutter og jenter hos meg, men fikk ikke selv overnatte hos gutter.

Tenker jeg gjerne vil ha samme regel, at de kan være hos oss, men vil ikke nødvendigvis sende tenåringene til andre, egentlig når det gjelder både gutter og jenter.

Jeg og venninnene mine avtalte at vi skulle si at vi sov hos hverandre, også var vi andre steder, så jeg kommer til å ha kontakt med andre foreldre, og foretrekke at de samles hos oss :)
 
Har ikke trengt å ha noen regler på det enda, men tror nok det ville vært uaktuelt i hvertfall frem til hun er 16.

Ikke fordi jeg er så dum at jeg tror det hindrer henne fra å ha sex hvis hun vil ha sex, men jeg vil ikke være med på å legge tilrette for det.
 
Har ikke hvert en problemstilling her, men om hu ville ha en kamerat på overnatting og foreldrene hans syntes det var greit så hadde jeg sagt ja.
 
Tenker at å hindre overnatting vil ikke hindre at tenåringer har sex, jeg kommer til å sørge for at barna mine er opptatt av beskytte seg. Men jeg hindrer ikke de å sove på samme rom kjærester eller ei, det har liksom ingen hensikt.
Så her blir det lov å overnatte på samme rom når den tid kommer :)
Handler ikke om sex nødvendigvis
 
Har ikke trengt å ha noen regler på det enda, men tror nok det ville vært uaktuelt i hvertfall frem til hun er 16.

Ikke fordi jeg er så dum at jeg tror det hindrer henne fra å ha sex hvis hun vil ha sex, men jeg vil ikke være med på å legge tilrette for det.
God tanke tenker jrg
 
Det er ikke noe jrg kommer til å legge ut om her akkurat

Nei da er det jo ikke så lett å svare deg på dette enn noe annet en svaret du har fått :)
Jeg kommer ikke til å hindre mine gutter å ha jenter eller gutter på overnatting og da sover de på rommet til den som har overnattingen.
 
Nei da er det jo ikke så lett å svare deg på dette enn noe annet en svaret du har fått :)
Jeg kommer ikke til å hindre mine gutter å ha jenter eller gutter på overnatting og da sover de på rommet til den som har overnattingen.
Det var et generelt spørsmål og jeg har fått svar jeg på det jeg spurte om :)
 
Min eldste er 13, og har ikke kommet dit enda.. men kommer nok ikke til å legge til rette for noe overnatting før de er 16. Og jenta over 16.
 
Back
Topp