Ultralyd

2019solsikke

Blir kjent med forumet
God fredag! :happy::happy::happy: Hvor mange ultralyder har dere vært på? (Eller kommer til å dra på før OUL)
Har lyst til å ta en ultralyd når jeg har passert 12 uker men er bare 2 uker siden siste. (Pga blødninger)
 
God fredag! :happy::happy::happy: Hvor mange ultralyder har dere vært på? (Eller kommer til å dra på før OUL)
Har lyst til å ta en ultralyd når jeg har passert 12 uker men er bare 2 uker siden siste. (Pga blødninger)

Jeg har vært på 3 (4 om du teller med ultralyd under morkakeprøve) og skal på en til før OUL. Litt ekstra oppfølging og fostergenetikk inne i bildet.
 
Jeg har ikke vært på noen :/ Kjempevanskelig å få time hos privat her jeg bor. Fikk ikke time før jeg er i uke 15 og da syns jeg det blir like greit å vente til OUL
 
Har vært på tre, neste blir OUL. Fra uke 20-og noe pleier det å bli først hver annen uke og så ukentlig. Styrete svangerskap :wideyed:
 
Jeg har vært på to hittil. En 8+5 grunnet blødninger og en til nå 12+4 for oppfølging. Begge hos gynekolog etter henvisning fra fastlege. Nå er det ikke noe planlagt før oul.
 
Var på TUL når jeg var 5+5, skal på ny når jeg er 11+3. Så får vi se om det blir en til før OUL, men tviler:)
 
Har vært på tre, neste blir OUL. Fra uke 20-og noe pleier det å bli først hver annen uke og så ukentlig. Styrete svangerskap :wideyed:
Såpass ja. Hva er grunnen til det? :wideyed:
Jeg blir litt nervøs for for ofte ultralyder også, da jeg har lest på nettet at babyen kan bli stressa. Men da hadde ikke du fått så ofte ultralyd tenker jeg.
 
Såpass ja. Hva er grunnen til det? :wideyed:
Jeg blir litt nervøs for for ofte ultralyder også, da jeg har lest på nettet at babyen kan bli stressa. Men da hadde ikke du fått så ofte ultralyd tenker jeg.
Første gangen mistenkte legen EXU, andre gangen ble jeg innlagt med hyperemesis og da tar alltid sykehuset ultralyd for å være sikre på at det ikke er noe galt og tredje gangen ville jeg ta litt mål rundt uke 12. Utover i svangerskapet produserer jeg enorme mengder fostervann, som kan være farlig, så da må de følge med på babyen, navlesnor og morkake for å vite når de skal igangsette fødsel og passe på at alt går bra. Det er veldig sjeldent, så ikke noe man trenger å bekymre seg for å få :hilarious: Er helt enig i at man bør unngå for mye ultralyd, og siden jeg må dette kunne jeg aldri valgt å ha doppler hjemme. Det balanserer kanskje litt ut, men man må jo det man må :)
 
God fredag! :happy::happy::happy: Hvor mange ultralyder har dere vært på? (Eller kommer til å dra på før OUL)
Har lyst til å ta en ultralyd når jeg har passert 12 uker men er bare 2 uker siden siste. (Pga blødninger)
Jeg har vært på to til nå. Med mindre noe skjer så kommer jeg ikke til å gå flere ganger før oul :) hvor langt er du på vei nå da?
 
Jeg har vært på to stk. En i uke 7 i forbindelse med prøverør, og en privat i uke 12. :)
 
Jeg har vert på en i uke 8 bare for å se om det hele var virkelig, og har veldig lyst på en tul i starten av påskeveken for å se at alt er bra før vi forteller det videre, men virker å være ei vanskelig uke :coldfeet:
 
God fredag! :happy::happy::happy: Hvor mange ultralyder har dere vært på? (Eller kommer til å dra på før OUL)
Har lyst til å ta en ultralyd når jeg har passert 12 uker men er bare 2 uker siden siste. (Pga blødninger)
Jeg har bare vært på en i forbindelse med panorama og kommer nok ikke til å ha fler før OUL. Vi brukte egentlig opp hele ultralydbudsejettet på panorama, så da må vi spare inn lit. Blir litt råflott med begge deler. Så neste UL er ikke før i juni XD
 
Har vært på 2, uke 7 og 12, herre så glad jeg var for privat UL i uke 12, så morro å se:) nå blir det ingen fler før OL, men kaaanskje 3D. Vetikke :)
 
Har vært på ul i uke 7 for å se st det faktisk var sant, (fant da ut st det vêr 2 :p) så måtte tilbake i uke 9 for å sjekke st de hadde hver sin morkake:) og var på en privat nå i 11+4 , alt var i orden enda:) så med mindre noe drastisk skjer blir det ikke noe før OUL den 10.mai fikk tidlig så er da i uke 17:)
 
Jeg har vært på 2 ul til nå. En i uke 7 på sykehuset da det var mistanke om XU, og en privat i uke 8. Skal til ul nå på mandag - privat- da er jeg akkurat 12 uker på vei. Så lenge det ikke skjer noe spesielt blir det ingen nye ul før oul i slutten av mai :happy:
 
Back
Topp