Det ble ikke så lett allikevel...

Craver_vannmelon_igjen

Forelsket i forumet
Julegavene 2019
For litt over to år siden ble jeg gravid på andre forsøk med inseminering i Danmark.
Kona hadde prøvd i fire år først uten hell, så jeg måtte "ta en for laget". Det gikk så lett å bli gravid, så når vi begynte å snakke om å lage en baby til høsten igjen tenkte vi at det ikke skulle bli noe problem igjen.
Da jeg uansett var til gyn for en måned siden fortalte jeg om planene våre og fikk tatt blodprøver for å se at alt fremdeles står bra til. Svarene var nedslående. Jeg er 30 år og har en amh på 4. Det er så lavt at jeg så vidt blir regnet som fruktbar, og vi fikk beskjed om å starte før heller enn senere. Vi kontaktet Danmark og avtalte der, og i denne syklusen dro jeg til gyn på dag 11 for å sjekke modning av egg. Først fant hun ingen, men etter litt leting fant hun en folikkel, men den var for liten å modne i tide. Hun ringte Danmark og de ble enig om at jeg skulle prøve to dager med gonal-f 150ie hver kveld, så inn til kontroll igjen i morgen.
Det ble langt og kjedelig dette her men jeg er så nervøs for at det ikke skal gå nå. Kona brukte opp Ivf-forsøkene på riksen, så vi har ikke mange sjansene til å lage en liten bror eller søster før vi ikke har råd lenger.
 
Uff, skjønner godt at du blir nervøs. Vi lykkes på første IVF-forsøk i 2015, og da var det ikke så enkelt å holde forventningene nede når vi skulle i gang med søskenforsøk. Viste seg å ikke bli så
enkelt her heller, og vi er fortsatt ikke i mål. Var ikke akkurat den solskinnshistorien du trengte nå kanskje, men du er i hvert fall ikke alene! :Heartred

Håper medisineringen har hjulpet og at du får en bedre beskjed i morgen. Har en venninne som er gravid nå etter å omtrent ha fått beskjed om at det bare var å gi opp på første IVF-kontroll pga få og små follikler (også lav AMH). Men etter noen dager til med stimulering så det bedre ut, og de trengte bare det ene gullegget. Håper det samme for dere!!
 
Håper at Gonal f dosen kan hjelpe på. Kan du ikke gå på den lengre ved behov? Eller er to dager maks?
 
Jeg får bare de to dagene her, og hvis ikke det går så får jeg ikke gjennomføre i denne syklusen. Og med dårlig tid så har jeg ikke lyst å "miste en syklus"
 
Uff, skjønner godt at du blir nervøs. Vi lykkes på første IVF-forsøk i 2015, og da var det ikke så enkelt å holde forventningene nede når vi skulle i gang med søskenforsøk. Viste seg å ikke bli så
enkelt her heller, og vi er fortsatt ikke i mål. Var ikke akkurat den solskinnshistorien du trengte nå kanskje, men du er i hvert fall ikke alene! :Heartred

Håper medisineringen har hjulpet og at du får en bedre beskjed i morgen. Har en venninne som er gravid nå etter å omtrent ha fått beskjed om at det bare var å gi opp på første IVF-kontroll pga få og små follikler (også lav AMH). Men etter noen dager til med stimulering så det bedre ut, og de trengte bare det ene gullegget. Håper det samme for dere!!

Takk. Jeg var nok litt for sikker på at det skulle gå raskt og lett denne gangen også, så skuffelsen er derfor enda større.
To damer burde jo hatt dobbel sjanse ..
 
Håper virkelig gonal-f gjør susen for dere!
Ønsker dere masse lykke til :)
 
Fordi de oppdaget for sent i denne syklusen at jeg kun har ett egg, og at det ikke vokser nok. Det ble oppdaget på dag 11,og da rekker jeg bare to doser. Tok siste dose nå, så i morgen kommer dommen
Åja, da skjønner jeg. Spent på morgendagen
 
Da har jeg vært hos gyn, og det var gode nyheter så langt :happy: har ett egg som er 19x20mm, så i kveld er det ovitrelle og på lørdag blir det dagstur til køben!
:) etter det kommer en helt annen ventetid som er enda verre hehe
 
Da har jeg vært hos gyn, og det var gode nyheter så langt :happy: har ett egg som er 19x20mm, så i kveld er det ovitrelle og på lørdag blir det dagstur til køben!
:) etter det kommer en helt annen ventetid som er enda verre hehe

Så bra :D
Har du planer i ventetiden? :)
 
Jeg hadde Amh på 1 da vi var igjennom IVF. Måtte på høyeste dose gonal-f og gravid på første forsøk. Hadde du andre dårlige verdier? Rart det skal være så forskjell på styrken.
 
Jeg hadde Amh på 1 da vi var igjennom IVF. Måtte på høyeste dose gonal-f og gravid på første forsøk. Hadde du andre dårlige verdier? Rart det skal være så forskjell på styrken.
Hva er høyeste dose?
 
Back
Topp