Ekstra sykt-barn-dager

RonjaR

Juni12`s svarer-på-alt
Tilgangsansvarlig
VIP
Noen som har søkt ekstra sykedager for barna?:)
På hvilket grunnlag? Og ble det innvilget?
 
Har barn med astma. Fått innvilget ekstra syktbarn dager fordi han bruker lenger tid på å bli frisk enn andre barn.
 
Søkte på grunnlag av astma og fikk det innvilget.

Har du søkt om ekstra dager?
 
Nei, har ikke søkt:)
Barna er ikke mye syke, så har ikke sett behovet ennå:)

Nei da er jo kanskje ikke behovet der ennå, men en av fordelene er jo og at disse dagene hat man lenger enn til de er 12 år :) her har jeg allerede passert 20 dager med småen så litt usikker på hvordan jeg skal komme meg gjennom året :p
 
Nei da er jo kanskje ikke behovet der ennå, men en av fordelene er jo og at disse dagene hat man lenger enn til de er 12 år :) her har jeg allerede passert 20 dager med småen så litt usikker på hvordan jeg skal komme meg gjennom året :p

Der lærte jeg noe nytt at de varer lenger enn til de er 12 år. Hvor lenge gjelder de?
 
Hvor er det man søker? Må fastlegen søke for oss? Barn med astma her og:)

Edit: et lite googlesøk ga meg svaret raskt :hilarious:
 
Last edited:
Noen som har søkt ekstra sykedager for barna?:)
På hvilket grunnlag? Og ble det innvilget?
Jeg søkte pga astma. Fikk innvilget ekstra dager før begge. Søkte også ifm autismediagnosen og fikk innvilget da også
 
Har en med astma. Kanskje jeg skal søke. Tar det lang tid å få det innvilget? Lett å søke?
 
Har en med astma. Kanskje jeg skal søke. Tar det lang tid å få det innvilget? Lett å søke?

Snakk med legen, de fyller ut ett skjema og så skrev jeg under og leverte. Leverte det i romjula og fikk svar innen en uke, men det kan jo variere fra plass til plass...
 
Nei da er jo kanskje ikke behovet der ennå, men en av fordelene er jo og at disse dagene hat man lenger enn til de er 12 år :) her har jeg allerede passert 20 dager med småen så litt usikker på hvordan jeg skal komme meg gjennom året :p
Oi, er han så mye syk??:(
 
Oi, er han så mye syk??:(

Dessverre så ja, nå har vi hatt endringer i medisineringen hans så håper på en bedre høst og vinter. Han tåler dårlig værskifte samt høst/vinter vær, og så blir han syk når han blir veldig sliten så en ferietur med mye inntrykk og brudd i daglige rutiner ender stort sett opp i feber og krupp eller luftveisinfeksjon...

Men heldigvis så er mamma ufør, så hu bidrar med noen dager og så har man helger og ferier også som han har hvert syk så er mange dager iløpet av ett år....
 
Dessverre så ja, nå har vi hatt endringer i medisineringen hans så håper på en bedre høst og vinter. Han tåler dårlig værskifte samt høst/vinter vær, og så blir han syk når han blir veldig sliten så en ferietur med mye inntrykk og brudd i daglige rutiner ender stort sett opp i feber og krupp eller luftveisinfeksjon...

Men heldigvis så er mamma ufør, så hu bidrar med noen dager og så har man helger og ferier også som han har hvert syk så er mange dager iløpet av ett år....
Så leit å høre:( men bra du får god hjelp av mamma!
Satse på at det roer seg for ham stakkars..❤️
 
Back
Topp