Vogn

lucky80

Flørter med forumet
Septemberbarna 2019
Da det er 12 år siden sist jeg hadde baby og må ha alt av utstyr er jeg nå begynt å se etter pent brukt, slik at vi ikke ruinerer oss. Noe av det vi ser etter er en god barnevogn.Kombi eller duo. Må være god på vinterføre bl.a. Har vurdert emmaljunga super viking. Hva har dere andre? hvilke vogner anbefaler dere?:anyone:happy119:happy118
 
Vi har en emmaljunga edge duo med outdoor s understell med svingbare hjul fremme. Liker vogna veldig godt, men så tar den jo litt plass i bilen da... Den er god å kjøre. På vinteren når det er en del snø og slikt er det grei å låse svinghjulene så den ikke står fast ;)

Grunnen til at vi valgte den vogna var litt fordi jeg ønsket med litt større hjul med gode spor i da jeg tenkte det ville være en fordel på snø og grus (vet ikke om det er riktig, men er fornøyd), elsket at den var i navy med brune skinn detaljer og så var det viktig for meg å kjøpe ei vogn som ville vare og var av god kvalitet som jeg vet emmaljunga er. Hvis det ikke hadde blitt en emmaljunga tenker jeg at Simo hadde vært et alternativ. :)
 
Bor i "grisgrente" strøk og har stokke trailz. Fantastisk god vogn, som kommer fram i alt slags føre. Ikke alltid det har vært brøytet, men kom fram med vogna :) Så jeg er superfornøyd med den. Stor og romslig bagdel, og barnet kommer høyt opp slik at man lett får øyekontakt.
Har en emmaljunga også, men den får jeg vondt i ryggen av å trille dessverre :-(
 
Vi hadde britax go next forrige gang. Den var veldig god å trille, rimelig lett, enkel å bruke, føltes solid, veldig god. Men jeg syns sånne "ordentlige" vogner tar så sykt mye plass i bilen. Så jeg har bare kjøpt bag til vår trille (Baby Jogger City Mini GT), og håper det skal holde.
 
Vi gikk fra trehuling (tfk joggster twist) som ikke likte seg hverken i skogen eller på snø. Var helt letta da den ble utslitt etter unge nr 3,og vi gikk over til en god gammeldags Simo kombi. Stødig og god - tar litt mer plass i bilen og veier endel mer, men det er det verdt:happy:
 
Vi har emmaljunga mondial, babyjogger city elite og nordic cab. Emmaljunga var favoritt baby vogn, mens babyjogger var favoritten i det daglige når hun ble større. Emmaljunga var best som by vogn også med god plass under.
 
Emmaljunga er så innmari tung, syns jeg. Superfine og solide vogner, men blir for tungt å løfte på, dytte opp bakker etc.
 
Har kjøpt baby jogger City elite, da den er veldig fin til turer :) Å kjøpesenter for den saks skyld, men der er vi ikke så ofte.
Så tror jeg det blir en gammel simo med mye sprett for å ha hjemme :)
 
Har kjøpt baby jogger City elite, da den er veldig fin til turer :) Å kjøpesenter for den saks skyld, men der er vi ikke så ofte.
Så tror jeg det blir en gammel simo med mye sprett for å ha hjemme :)
Ja, vi har Baby Jogger City Mini GT, den er ganske lik. Er superfornøyd med den.
 
Vi kommer til å gå for Stokke trailz :) Hadde emmaljunga Edge duo sist for 7 år siden. Fornøyd med vogna men den er litt stor og klumpete.
 
Emmaljunga er så innmari tung, syns jeg. Superfine og solide vogner, men blir for tungt å løfte på, dytte opp bakker etc.

De har både vogner som er tunge og lette. Tenkte akkurat som deg og var veldig skeptisk, men ente opp med å kjøpe viking og dobbelt viking når nr 2 kom. Viking vogna var både lettere og mindre enn Stokke vogna vi hadde til nr 1.
 
Jeg har lyst på en emmaljunga mondial, syns den er litt penere i kalesjen enn Edge. Men syns det er dumt at mondial kun har vogner med tekstil og skinn, kunne tenke meg kun tekstil. Liker veldig godt den som er skinn og grå men vet ikke hvor greit det er med hvitt skinn.
Syns den ser finest ut med fire faste hjul men er bedre å trille med svingbare hjul.
 
Jeg drømmer om en skikkelig vintage-vogn, jeg... Men det er jo ikke så praktisk i det daglige...har en jeg kan få kjøpt som er fra 60-tallet, i veldig god stand, men vet ikke helt om jeg greier å forsvare å bruke over 1000 kr ekstra bare fordi det er stilig...
 
Jeg har to barn fra før og hadde skikkelig vogndilla :p så har testet ut det meste av vogn! Flere emmaljunga modeller, bugaboo, Stokke osv.

Valget er ganske lett denne gang, en baby jogger city elite!

Når dere skal velge vogn råder jeg dere til å tenke langsiktig og praktisk.
De vognene som er så populær nå er ikke laget for barnet spør du meg, de er veldig fine da, det skal de ha :)
Vognen brukes i 2 år med sportsdelen, så det er den du bør legge vekt på. Vognen brukes i all hovedsak til å sove i. Så god liggestilling, romslig liggedel så det er plass til både dunpose og barn.(og passer selv når barnet er over 1,5 år)

Har du to tette barn og eldste fortsatt sover lur med du ikke vil ha søskenvogn så ville jeg tatt en vogn med separat sportsdel og bag slik ar du kan bytte på det. Var greit i helger osv å kunne putte eldste i vognen for å sove med å klikke på den delen :)
 
Jeg har to barn fra før og hadde skikkelig vogndilla :p så har testet ut det meste av vogn! Flere emmaljunga modeller, bugaboo, Stokke osv.

Valget er ganske lett denne gang, en baby jogger city elite!

Når dere skal velge vogn råder jeg dere til å tenke langsiktig og praktisk.
De vognene som er så populær nå er ikke laget for barnet spør du meg, de er veldig fine da, det skal de ha :)
Vognen brukes i 2 år med sportsdelen, så det er den du bør legge vekt på. Vognen brukes i all hovedsak til å sove i. Så god liggestilling, romslig liggedel så det er plass til både dunpose og barn.(og passer selv når barnet er over 1,5 år)

Har du to tette barn og eldste fortsatt sover lur med du ikke vil ha søskenvogn så ville jeg tatt en vogn med separat sportsdel og bag slik ar du kan bytte på det. Var greit i helger osv å kunne putte eldste i vognen for å sove med å klikke på den delen :)
Kan jeg spørre hvorfor Elite over de andre City'ene?
 
Er det noen som har prøvd Britax sin vogn? :)
Vi hadde tfk joggster twist til begge de to eldste. Var ganske praktisk med bremse på håndtaket
 
Kan jeg spørre hvorfor Elite over de andre City'ene?


Jeg har mini, brukt som sovevogn her hjemme og ekstra til minstemann fra han var 2.
Så har valgt elite fordi den har størst og lengst liggedel av de :) jeg har hatt to store gutter, og med pose i så er det greit å ha en som er stor :) og gidd ikke bruke 10.000 på en vogn du kun bruker 1 år fordi den ikke er praktisk og «for fin» til å ha i barnehagen.
Vognen er til for å brukes
 
Back
Topp