Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jepp, jeg hadde det i november.
Jeg hadde vannscanning i september, og ble funnet en polypp som måtte fjernes og 2.pp etter operasjonen ble jeg gravid
Vi hadde prøvd i nesten 2 år før det![]()
Var noe av det vondeste jeg har opplevd av gynekolog greier.Fikk beskjed om at jeg skulle ta to Paracet og 600 g Ibux tror jeg det varDe fant ut at jeg hadde tette eggledere, og de prøvde gang på gang og komme inn. Det blødde og gjorde kjempevondt, siden de ikke kom inn. Uttak var ingenting
Men ikke noe av det de prøvde fungerte, de prøvde over en halvtime før de ga opp.
Men om egglederene ikke er tette, og legen ikke er så sta, så skal det ikke gjøre vondt tror jeg.
Bare egglederne mine som ødela for megVar noe av det vondeste jeg har opplevd av gynekolog greier.
Så ikke tenk på opplevelsen min.
Men det stod i brevet at jeg burde ta to Paracet og en Voltaren før timen.
Var egentlig bare livmora her og, men de hadde misforstått og ikke fått med seg at jeg drev med IVF en gang, de trodde det var før behandling. Bare surr og tull hele timen.Fikk beskjed om at jeg skulle ta to Paracet og 600 g Ibux tror jeg det varskal melde inn mens når den kommer nå og så skal jeg ta scanningen på dag 5/6 (?). Husker ikke akkurat hvilke dager det stod mellom..
Det er livmora de skal sjekke så satse på at det går smertefritt for seg![]()
Hvor hører du til? Har spurt om dette på Riksen selv, for har også hatt KS og flere innsett av «perfekte» embryo nå under søskenforsøk uten en eneste positiv test. Men de mente KS’et var en helt usannsynlig årsak til at det ikke klaffer, hvilket jeg stusser litt på.Noen som har hatt vannscanning av livmora?Jeg skal ha det nå snart pga at jeg har hatt et keisersnitt, så de vil se litt om det "ødelegger" for at jeg blir gravid
![]()
Var det vondt? Hvordan foregikk det?
Så kjedelig da... det er ganske dårligVar egentlig bare livmora her og, men de hadde misforstått og ikke fått med seg at jeg drev med IVF en gang, de trodde det var før behandling. Bare surr og tull hele timen.
Jeg fikk bare en time jeg, de brydde seg ikke om syklusdager eller noe. Så husker ikke hvilken jeg var på, var etter en abort, før mensen kom tilbake.
Er på HaukelandHvor hører du til? Har spurt om dette på Riksen selv, for har også hatt KS og flere innsett av «perfekte» embryo nå under søskenforsøk uten en eneste positiv test. Men de mente KS’et var en helt usannsynlig årsak til at det ikke klaffer, hvilket jeg stusser litt på.
Så ingen erfaringer å dele her, bare flere spørsmål.![]()
Skal gjøre det på Haukeland og har vært veldig fornøyd når jeg har hatt forsøk der, så satser på at det går like greit det her ogJeg tror det kommer litt ann på hvem som gjør det, gjorde det en gang i 2015 og da var det vondt og de fikk ikke spylt igjennom og jeg ble kjempestresset og ble dårlig behandlet, det hele gikk fort og gale egentlig og tror egentlig at grunnen til de ikke kom gjennom var pga stress som kan føre til at egglederne trekker seg sammen, jeg var jo veldig redd og anspent, og de prøvde kun en gang, og jeg blødde en del også
Men nå i 2018, tok de seg god tid å forklare og de begynte forsiktig med litt væske og når de ikke kunne se at det gikk gjennom prøvde de med kontrastvæske og økte styrken/strålen litt mens de hele tiden spurte hvordan det gikk og om det var vondt, tok litt tid med følte meg i gode hender og til slutt fikk vi se at vannet rant gjennom på begge sider.
Minnet om litt sterke mensmurringer /smerter og var ganske ubehagelig men gikk veldig greit, ikke noe skummelt i det hele tatt
Så etter erfaring så ville jeg gått til noen som hadde hatt god tålmodighet og var vennlige.
Men første gang var jeg på lokalsykehuset her som er kjent for å være veldig dårlige med pasienter og fått mye kritikk for dette, så er nok ikke normalt å oppleve sånn andre plass
Skal gjøre det på Haukeland og har vært veldig fornøyd når jeg har hatt forsøk der, så satser på at det går like greit det her og![]()
Noen som har hatt vannscanning av livmora?Jeg skal ha det nå snart pga at jeg har hatt et keisersnitt, så de vil se litt om det "ødelegger" for at jeg blir gravid
![]()
Tok du det fordi du hadde hatt keisersnitt? Fant de ut noe?Jeg hadde det i Porsgrunn forrige uke, har også hatt ks. Tok ingen smertestillende i forkant og det gikk fort og smertefritt masse lykke til!
Tok du det fordi du hadde hatt keisersnitt? Fant de ut noe?
Tusen takk![]()