XuperB - to tette

XuperB

Forumet er livet
Himmelbarn
Junilykke2018
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Maisløyfene 2024
Da hopper jeg inn hit, litt tidligere enn planlagt. Pga usikker jobbsituasjon så har jeg bråbestemt at vi starter prøvingen på nestemann nuh. Planen var egentlig å vente til jeg har gått ned noen flere kg, men jeg er ikke den som blir lettest gravid og første svangerskap endte ikke bra (morkakesvikt og dødfødsel i uke 24), så når det er usikkert om jeg har en arbeidsplass om to år så hopper vi bare i det nå. Det kan være jeg rekker å gå ned de kiloene jeg vil ned før jeg blir gravid igjen uansett. Jeg vil gjerne vite at jeg har rett på foreldrepenger på litt mer enn dagpenger også i neste permisjonsperiode. Arbeidsmarkedet her er vanskelig, og jeg har jo "bare" bachelorgrad med litt tillegg ...

Vi har en på straks 10 måneder nå, og jeg håper på to tette. Det fine med prøvingen nå er at jeg går inn uten å stresse så mye omkring det. Etter dødfødselen var jeg desperat etter å bli gravid, og hele prøvinga var så negativ og bestod av så mye følelser. Jeg håper å slippe det nå, men jeg vet at om det drøyer mer enn et halvt år så blir jeg litt ilsk. Jeg har ikke fått igjen mensen etter fødsel, men kroppen viser tegn på å få EL nå. El-slim på plass, og i dag dukka det opp EL-smerter på venstre side. Dessverre litt feil side det, for jeg er usikker på hvor godt egg på den siden utvikler seg pga en dermoid cyste som dekker ganske mye av den eggstokken (er sjekka opp og ned og i mente, og den har holdt seg stabil i størrelse etc, og går de inn og fjerner den tar de eggstokken og det er jeg ikke mentalt klar for). Men, selv om jeg kjenner det der så kan det godt være andre siden som vinner. De gangene jeg har hatt el-smerter så har det vært noen dager før faktisk eggløsning. Ammer enda, men det er helt på siste vers da lille bare kaver og flirer på dagtid. Er nede i morgen og kveld nå sånn ca, og tilbyr en sup midt på dagen. Jeg er visst en av de som amming fungerer som prevensjon frem til nattamminga er slutt.

Føles skikkelig rart å opprette dagbok her igjen. Den forrige var lang og vond, men med en veldig lykkelig slutt da. :)
 
Hei.

Koselig å lese oppdateringen din.

Har du vurdert lavkarbo når det gjelder det å gå ned i vekt?

Er helt frelst når det gjelder sunn livsstil når jeg endelig fant en "plan" jeg kunne følge og som jeg lykkes med. Gikk ned i kilo, hormonene ble mer og mer regulert, og ble gravid etter flere års prøving (uke 14)
 
Følger med og håper på en enklere vei for dere denne gangen
 
Hei.

Koselig å lese oppdateringen din.

Har du vurdert lavkarbo når det gjelder det å gå ned i vekt?

Er helt frelst når det gjelder sunn livsstil når jeg endelig fant en "plan" jeg kunne følge og som jeg lykkes med. Gikk ned i kilo, hormonene ble mer og mer regulert, og ble gravid etter flere års prøving (uke 14)

Hei!

Jeg har prøvd lavkarbo før, og jeg klarte ikke å helt leve etter den livsstilen. Var uggen lengre enn det som er vanlig, og klarte ikke å motivere meg. Men jeg holder meg unna pasta, ris og tildels potet da. Og brødmat i ukedagene, så er jo ganske moderat på karboinntaket egentlig. Bare mindre streng, spiser mer frukt og alt av grønnsaker + knekkebrød. Og brød innimellom da, men ikke så ofte nå lengre. Gikk ned 35 kg på den måten tidligere, men pga svangerskap x 2 og det trøbbelet der klarte jeg å spise på meg 10 av de kiloene jeg hadde gått ned. *sukk* Satser på de forsvinner litt etter litt nå, særlig siden jeg skal være streng mtp godis fremover. Ikke spist godteri på 8 dager nå, og har kommet i den perioden hvor det er ganske lett å holde seg unna. De første dagene med sukkerabstinens er ikke så gøy. :p Det er nemlig godisspisinga som lager mest trøbbel her. Kan putte i meg ekstreme mengder med smågodt. :rolleyes:

Og gratulerer!! :D Det er så gøy å se den positive testen etter lang tids prøving (jeg brukte strengt tatt ikke lang tid andre gang da, men første gang tok det vel over halvannet år og det var lenge nok for tålmodigheten min :confused:).

Følger med og håper på en enklere vei for dere denne gangen

Takk. Håper også det. :) Gikk jo heldigvis normalt greit å bli gravid sist, så jeg satser på at det tar under 7 måneder denne gangen også - og at det blir terminspire igjen.
 
Forøvrig så kjenner jeg at det kanskje ikke trenger å klaffe på første eggløsning, med termin i romjula. Ikke at det er noe galt med barn i desember, og velkommen uansett - men for min del som har vært igjennom det jeg har så passer det litt bedre rundt et tidspunkt hvor det ikke er så mange fridager og sånt. :p Men jeg tviler på at det klaffer så fort, kroppen må nok komme skikkelig i gang først tenker jeg.
 
Lykke til! Jeg følger med deg.

Jeg er så fristet til å prøve, men jeg blir jo gravid av å sove i samme seng som mannen, så her blir det ikke nå (eller nødvendigvis noen gang, vi har tross alt seks unger).
 
Åå så spennende at du er i gang igjen! Jeg heier masse og håper denne dagboka blir kort ❤️
 
Så spennende :D
 
Lykke til! Jeg følger med deg.

Jeg er så fristet til å prøve, men jeg blir jo gravid av å sove i samme seng som mannen, så her blir det ikke nå (eller nødvendigvis noen gang, vi har tross alt seks unger).

Takk! :D

Er ikke noe å forhaste seg med da nei, kanskje greit å få forrige svangerskap litt på avstand også? :)

Så gøy! :) Her må jeg selvfølgelig følge med :D

Herregud, er han allerede 10 mnd.? Tiden går så fort :hilarious:

Er litt rart å være i gang igjen!

Ja, om 2 dager er det 10 måneder siden han kom til verden. Tiden går utrolig fort, plutselig så er det ettårsdag! :eek:

Åå så spennende at du er i gang igjen! Jeg heier masse og håper denne dagboka blir kort ❤️

Håper også det. Senvinter eller tidlig vår hadde vært fint. :) Men jeg har ingen forventninger om at det skal gå spesielt fort, bare lykkelig om det klaffer raskt for en gangs skyld. :p Ikke at det tok så lang tid sist gang egentlig, det føltes verre enn det var pga situasjonen ...

Så spennende! :D masse lykke til ❤️

Takk!

Så spennende :D

Veldig. :D

Så spennende at dere skal i gang med nr 2! :D Masse lykke til! :Heartred

Takk! Spent på hvordan veien blir denne gang. :)
 
Angrer litt på at jeg ikke kjøpte noen el-tester på apoteket da el-slimet kom, jeg aner jo ikke hvor jeg er i leia i det hele tatt. Har jo ikke hatt TR på 19 måneder så kan jo ikke akkurat gå ut fra det. :hilarious: Jeg trooor kanskje egget har sluppet nå, men om det var i går eller i dag er ikke godt å si. Hadde el-smerter mellom søndag og mandag i alle fall, og utflodmessig tyder det på DPO-dager. Blir litt lettere etter at TR har vært her. Er spent på om kroppen har normale stabile sykluser fremover, eller om ammingen og det lager litt krøll.

Her er forresten første prøver-dagboka mi, startet opp ei uke etter dødfødselen. Var godt å ha den å skrive i da ting stod på som verst, samt tvinge meg selv til å se fremover.

I går søkte jeg meg inn på master, satser på å ha jobb frem til permisjon, gjøre ferdig master i permisjonen (krysser fingre for en baby av samme kaliber som pøbelfrøet mitt, men får vel rake motsetningen neste gang :hilarious:) og forhåpentligvis stille sterkere i jobbmarkedet. De har jo endelig fått mastergrad i faget "mitt" her, og det ble nå en gylden mulighet til å komme igang. Om jeg kommer inn da, har ikke et superhøyt karaktersnitt men har ekstra poeng fra tilleggsemner + jobb som jeg håper hjelper. Rart å kanskje skulle studere igjen.
 
Om jeg skulle ha prøvd denne måneden, hadde EL-termin blitt på nyttårsaften. Det frister nesten å bare prøve på nyttårsbarnet. :knegg:

Studier er spennende. Jeg har egentlig litt lyst til å gjøre noe heeeeelt annet med tiden min og livet mitt (egentlig ville jeg helst ha vært hjemmemamma på heltid, men det var de penga da), det bare sitter så langt inne.
 
Om jeg skulle ha prøvd denne måneden, hadde EL-termin blitt på nyttårsaften. Det frister nesten å bare prøve på nyttårsbarnet. :knegg:

Studier er spennende. Jeg har egentlig litt lyst til å gjøre noe heeeeelt annet med tiden min og livet mitt (egentlig ville jeg helst ha vært hjemmemamma på heltid, men det var de penga da), det bare sitter så langt inne.

Kjøra på? :knegg:

Jeg er litt der jeg også, og det hadde jeg egentlig aldri sett for meg. Å ville være hjemmemamma altså. Men det går jo aldeles ikke rundt økonomisk. Jobber 60% og med veldig fleksible arbeidstider, noe som jo er virkelig deilig. Men det går jo ikke i lengden økonomisk selv om mannen tjener godt. Særlig ikke siden vi nå skal bygge ut huset litt og får økte utgifter der (men med barn så oppdaga vi hvor ekstremt upraktisk huset vårt egentlig er så må til :p ). Og så er det store sjanser for at stillinga mi forsvinner pga omorganisering/flytting ...
 
Masse lykke til, her skal jeg følge med :)
Jeg tenker at det ordner seg med studier og jobb, uansett, så lenge man tenker godt igjennom det. Og det gjør du jo :)

Ja, jeg ble bare akutt stressa siden jeg i en lengre periode gikk bare som vikar ymse steder. Hadde jo bare en (eller rettere sagt to, pga feilvalg og at jeg ikke klarer å slutte på ting jeg har påbegynt!) bachelor og for lite erfaring, så falt liksom mellom to stoler. :p Men erfaring har jeg jo mer av nå, og kommer jeg inn på master så hjelper jo det på. Gøy blir det og, har jo hatt et ønske om å ta master, men det var ikke så aktuelt å flytte ned til Ås eller omegn for to år, særlig da jeg har brukt opp retten til studiestøtte (årsstudium i tillegg til to bachelorgrader). Men nå med en masterutdanning rett i nabolaget blir det jo lettere. :D


Puh, vært en maratondag! Trilla tur i herlig vær, første skikkelige soldagen i år (har sett sola før, men ikke hatt en hel soldag tror jeg). Et sikkert vårtegn er at det har dukka opp masse søppel og brusbokser, som snøen har gjemt ei stund. I løpet av en knapt 4 km lang tur var kurven under vogna nesten full, og da tok jeg ikke med alt siden jeg ikke hadde med søppelsekk og hansker. Folk altså! Etterpå fikk lillemainn krype rundt på gårdsplassen, og så aktiv og rask som han har blitt så må jeg bare henge på. Han har ikke helt kontroll alltid + stapper jo alt mulig i munnen. Deretter babysvømming (anbefales! :D ) og bursdag hos svigermor. Da lillemainn hadde slokna så begynte vi på rivningsarbeid ute her nå (renovere og bygge ut huset). Og vips så er det kveld. Ny aktiv dag i morgen, med mer riving og fiksing ute. Kommer stillas også, og helga går med til riving og sortering av avfall. Godt vi har gratis innlevering på gjenvinningsstasjon rett borti høgget her. :p

Enda godt EL mest sannsynlig er overstått, jeg tror det blir noen slitsomme dager fremover. Heldig om vi holder oss våkne lenge nok til at vi finner senga. :p
 
Travle dager
Mye søppel, sprøtt hvor skjødesløse folk er....

Babysvømming er skikkelig stas her og.
Lykke til med oppussing etc. Heftig mens det står på, deilig etterpå...
 
Så hyggelig å se du er tilbake i gamet!
Kommer til å følge nøye med hos deg :Heartred:Heartred:Heartred
 
Ja, jeg ble bare akutt stressa siden jeg i en lengre periode gikk bare som vikar ymse steder. Hadde jo bare en (eller rettere sagt to, pga feilvalg og at jeg ikke klarer å slutte på ting jeg har påbegynt!) bachelor og for lite erfaring, så falt liksom mellom to stoler. :p Men erfaring har jeg jo mer av nå, og kommer jeg inn på master så hjelper jo det på. Gøy blir det og, har jo hatt et ønske om å ta master, men det var ikke så aktuelt å flytte ned til Ås eller omegn for to år, særlig da jeg har brukt opp retten til studiestøtte (årsstudium i tillegg til to bachelorgrader). Men nå med en masterutdanning rett i nabolaget blir det jo lettere. :D


Puh, vært en maratondag! Trilla tur i herlig vær, første skikkelige soldagen i år (har sett sola før, men ikke hatt en hel soldag tror jeg). Et sikkert vårtegn er at det har dukka opp masse søppel og brusbokser, som snøen har gjemt ei stund. I løpet av en knapt 4 km lang tur var kurven under vogna nesten full, og da tok jeg ikke med alt siden jeg ikke hadde med søppelsekk og hansker. Folk altså! Etterpå fikk lillemainn krype rundt på gårdsplassen, og så aktiv og rask som han har blitt så må jeg bare henge på. Han har ikke helt kontroll alltid + stapper jo alt mulig i munnen. Deretter babysvømming (anbefales! :D ) og bursdag hos svigermor. Da lillemainn hadde slokna så begynte vi på rivningsarbeid ute her nå (renovere og bygge ut huset). Og vips så er det kveld. Ny aktiv dag i morgen, med mer riving og fiksing ute. Kommer stillas også, og helga går med til riving og sortering av avfall. Godt vi har gratis innlevering på gjenvinningsstasjon rett borti høgget her. :p

Enda godt EL mest sannsynlig er overstått, jeg tror det blir noen slitsomme dager fremover. Heldig om vi holder oss våkne lenge nok til at vi finner senga. :p

Ære være dere som gjør slikt <3 Hvis alle hadde gjort litt, så hadde det nok gjort en stor forskjell for alle. Hver eneste plastikksøppel-bit som ligger i naturen har potensiale til å fly til ei elv og bli ført ut i havet. Også helt i innlandstrakter. Hver eneste plastiksøppelbit som plukkes opp gjør en forskjell for naturen. Hjerte hjerte hjerte og karmapoeng i deres retning! :Heartred
 
Back
Topp