Vennegruppene på skolen - småtrinnet

Ikke i bruk

Forumet er livet
Har deres barn vennegrupper med vennetreff der de treffes etter skolen for å leke? Organisert av foreldre? Hvordan fungerer det? Er det ett positivt tiltak?
 
Vennegruppen har de. De var 5 en er meld seg av så de er 4 . Nå har de vart 1 gang hos oss og en gang hos en annen. Fungerer fint
 
Ja det hadde vi med eldste, og fungerte fint i 1.klasse.
Skled ut i 2.klasse.

Har det nå for yngste også, og det funker også. Skal på en nå på mandag.

Synes det er veldig greit tiltak.
 
Klassene til mine har ikke hatt det, har ikke vært noe prat om det heller. Vet andre klasser har hatt det, og det har fungert litt sånn nå og da har jeg inntrykk av.
Sikkert ålreit med vennegrupper for noen. Jeg personlig er ingen supertilhenger av det, syns det blir litt påtvunget
 
Hadde leketreff fra 1-3 klasse. Funket greit. Alle kom, og de lekte og hadde et felles måltid.

Noen foreldre skulle jo legge lista høyt og grille i skogen, ene hadde baking osv. Poenget var at de skulle besøke hverandre hjemme hos hverandre, leke og spise middag / kvelds.

Så det ble litt press i foreldregruppa
 
Har vennegruppe på 1 og 3 trinn. Pluss spillkveld, halloweenfest ol på 1 trinn. Det går ein del tid i det. Barna hentes på sfo, får mat, leika litt, så kaffe med foreldre. Det skal ikkje ligne bursdag ol. Men eine gruppa ble tatt med på leos lekeland.
 
Hadde leketreff fra 1-3 klasse. Funket greit. Alle kom, og de lekte og hadde et felles måltid.

Noen foreldre skulle jo legge lista høyt og grille i skogen, ene hadde baking osv. Poenget var at de skulle besøke hverandre hjemme hos hverandre, leke og spise middag / kvelds.

Så det ble litt press i foreldregruppa

Jeg kunne fint funnet på baking ikke for å legge press men vi baker en del og mini i huset elsker å delta på baking og lett å underholde barn med baking...
 
Eldste hadde i første klasse. Gruppen hans fungerte greit. Med generelt i klassen var folk negative.

Mellomste har ikke hatt i sin klasse.
 
Jeg kunne fint funnet på baking ikke for å legge press men vi baker en del og mini i huset elsker å delta på baking og lett å underholde barn med baking...
Ja baking er lov, mykje sunt man kan baka. Men kaker ol er ikkje nødvendig. Eldste si gruppe var med å laga minipizza.
 
Back
Topp