Omgangssyken

~Ønskebarn17&19

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Desemberlykke2017
Julegavene 2019
Hvor lenge/lang tid har det gått imellom at barnet har kastet opp ?
Går dere på butikken/avtaler når barnet ikke har symptomer men er smittsom? (48t)
 
Hvor lenge/lang tid har det gått imellom at barnet har kastet opp ?
Går dere på butikken/avtaler når barnet ikke har symptomer men er symptomfri?

På det lengste, 47 timer... Den gangen hun spydde 5 ganger på fem døgn, en gang hver natt men hoppet over en natt og spydde to ganger neste natt.

Vi går selvsagt ikke på avtaler eller butikk når de er i karantene. Men hun ble gos på ski den uka, hun var ute og gikk på ski hver dag for 1)det var ingen folk ute og 2)vi trodde jo stadig at hun var på bedringens vei. Vi holdt oss altså unna folk men var ute.
 
Hvis barna er syke er de hjemme, en voksen tar handlingen og den andre er hjemme med barnet. Jeg har ordnet nye avtaler om barnet\barna er syke.
 
På det lengste, 47 timer... Den gangen hun spydde 5 ganger på fem døgn, en gang hver natt men hoppet over en natt og spydde to ganger neste natt.

Vi går selvsagt ikke på avtaler eller butikk når de er i karantene. Men hun ble gos på ski den uka, hun var ute og gikk på ski hver dag for 1)det var ingen folk ute og 2)vi trodde jo stadig at hun var på bedringens vei. Vi holdt oss altså unna folk men var ute.
Det var lenge imellom! Jeg hadde håpet vi slapp unna nå med det som var inatt og idagmorges :blackeye:
 
Nei, jeg tar ikke med barna på steder hvor de kan smitte andre så lenge det er innenfor de 48 timene. Her har det også vært et par døgn mellom det kom noe, da var det snakk om diaré.
 
Min har hatt det 1 gang, kastet opp alt i magen i 2 oppkast og det var det. Hadde feber og tydelig vondt i kroppen i dagene etterpå men ikke mer oppkast. Vi er hjemme og eventuelt ute i Halden (edit: Halden ja, hvor vi gjerne smitter folk :hilarious: mente hagen såklart) når han er smittsom, absolutt ikke på lekeplass eller i kontakt med andre barn. Jeg har også avlyst avtaler i tilfelle jeg skulle være smittsom, men barnet var over karantene, da sykdom ikke hadde slått ut hos meg men far hadde blitt syk og var ikke forbi 48t. Det var da en avtale med et annet barn og jeg tar ingen sjanser på å smitte andre og håper de vi kjenner tar samme forholdsregler når de vet at de kan være smittsomme. :)
Jeg ble ikke syk da, men glad jeg ikke tok sjansen på å smitte en annen baby rett før jul.
 
Lan gå mange timer i mellom opplast, men det vanligste her er å kaste opp jevnt i ett døgn også ferdig.
Jeg har tatt henne med på butikken i karantene tiden ja. Så ingen annen mulighet når jeg var alene med henne uten familie rundt.
Lot ikke henne være den som plukket frukten da, for å si det sånn.
 
Da mine hadde det i desember gikk det 53 timer mellom de gangene sønnen min kastet opp..

De som er syke og smittefarlig holder seg hjemme.
 
Lan gå mange timer i mellom opplast, men det vanligste her er å kaste opp jevnt i ett døgn også ferdig.
Jeg har tatt henne med på butikken i karantene tiden ja. Så ingen annen mulighet når jeg var alene med henne uten familie rundt.
Lot ikke henne være den som plukket frukten da, for å si det sånn.

Det tenker jeg også er greit. De kan jo sitte i sin egen vogn, eller gå rundt uten å ta på så mye selv om de er syke. Men ville ikke satt min i handlekurven som tilhører butikken da han spiser så mye på håndtakene :facepalm:
 
Men altså, jeg går på jobb og søsken i bhg eller skole selv om en er hjemme i karantene altså.
Bare den syke er hjemme. Evt tvilstilfeller for bhg men kan ikke holde henne fra skolen fordi søsken er syk
 
Men altså, jeg går på jobb og søsken i bhg eller skole selv om en er hjemme i karantene altså.
Bare den syke er hjemme. Evt tvilstilfeller for bhg men kan ikke holde henne fra skolen fordi søsken er syk
Nei sant.. denne diskusjonene hadde vi da jeg jobbet i hjemmesykpl. For vi som er hjemme er jo muligens smittet og går jo oftest på jobb/handler,møtes osv.
 
Det tenker jeg også er greit. De kan jo sitte i sin egen vogn, eller gå rundt uten å ta på så mye selv om de er syke. Men ville ikke satt min i handlekurven som tilhører butikken da han spiser så mye på håndtakene :facepalm:

Enig, lot henne ikke trille sånn liten kurv heller, nettopp pga smitte. Så man prøver jo å begrense seg, men noen ganger må barna med ut i karantenetiden tenker jeg :)
 
Holder oss hjemme til det har gått minst 48 timer.

Ingen tur på butikken, ei heller treffe andre. Vet selv hvordan jeg pleier å bli/være når jeg har omgangssyke, har ikke lyst til å farte rundt med et sykt barn.
 
Eg vil få problemer med at eine barnet får sjukdom, for eg kan ikkje sende barna aleine til skulen. Hun på 9 år tar bussen opp sjølv men eg følger alltid dei dit. Kan ikkje la 7 åring vere heime aleine heller.
 
Oppkast har brukt å vært over på en dag, men diaré har vart i flere dager. Holder et smittsomt barn hjemme
 
Back
Topp