Cravings?

Tror jeg har fått min første craving jeg også. Bare må ha blåbær :)

Så kjenner jeg veldig på at jeg har så lyst på fårepølse, blir nesten deppa fordi jeg ikke kan spise det :hilarious:
 
Potetgull med salt og pepper og Kinamat.. men sjappa her er jo aldri åpen når jeg er i nærheten, kan hende det går over når jeg enderlig får spist der o_O også burger med krydder og rekesalat :rolleyes: med første var det softis med ett spess strø... (er egentlig ikke glad i softis..) roastbiff.. tenkte, drømte om det i flere uker..helt til jeg smakte en liten bit.. greide ikke spise det på mange år.
Med nr 2. Burger, burger og burger... men føyde ikke kroppen på den så ofte. Husker ikke om det var noe mere..
 
Fremdeles melkeprodukter som er greia her, men ikke så ekstremt som tidligere.

Har slitt med å få i meg protein tidligere i svangerskapet, men nå har jeg plutselig kjempelyst på fiskepudding. :p Kjæresten min kommenterte at jeg hadde veldig lyst på det i forrige svangerskap også. Det hadde jeg glemt, hehe.
 
loveharts på nr1. :) så lengt i dette svangerskapet har jeg spist mye appelsin. trur det er favoritten så langt. :)
 
Jeg har aldri hatt det før, mens nå har jeg cravings på alt :facepalm::hilarious:
Føreløpig ikke noe som går igjen, at jeg må ha. Det er mer sånn....... Oi jeg fikk lyst på rømmegrøt, oi nå vil jeg ha burger, vann NÅ! Alt skal skje NÅ :p
 
Har så ekstremt lyst på indrefilet med ovnsbakte poteter og bearnaise.. drømt om det i flere uker nå! Men tviler på at biffen blir så god når den må stekes i hjel så jeg har klart å holde meg unna.

Bruk steketermometer! Det gjør jeg. Den er faktisk ikke så aller verst dersom du steker den til akkurat 70°C, som er temperaturen toxoplasmose dør ved :)
 
Bruk steketermometer! Det gjør jeg. Den er faktisk ikke så aller verst dersom du steker den til akkurat 70°C, som er temperaturen toxoplasmose dør ved :)
Veldig dumt om den delen du har målt er på 70, men en annen del er på 69 da... :/ lett å sette inn termometeret litt skeivt eller noe. Jeg hadde ikke våget.

Forrige svangerskap hadde jeg EKSTREMT lyst på roastbiff, men det kan man jo ikke spise mens man er gravid. Så fikk kjæresten min til å ta det med til meg på barsel. :p
 
Veldig dumt om den delen du har målt er på 70, men en annen del er på 69 da... :/ lett å sette inn termometeret litt skeivt eller noe. Jeg hadde ikke våget.

Forrige svangerskap hadde jeg EKSTREMT lyst på roastbiff, men det kan man jo ikke spise mens man er gravid. Så fikk kjæresten min til å ta det med til meg på barsel. :p

Du må selvfølgelig sørge for at steketermometeret er satt inn riktig... Jeg er uansett ikke så veldig bekymra når biffen min (storfe) er norsk altså. Og når jeg har levd i nesten 30 år uten å ta spesielle hensyn (med unntak av forrige graviditet) så utgjør nok ikke den ene graden så veldig stor forskjell.

Kan uansett se ut som at 63°C + hviletid er tilstrekkelig (https://www.cdc.gov/parasites/toxoplasmosis/prevent.html)
 
Fiskeboller fremdeles. Og hvit saus, og poteter.
 
Back
Topp