Hvordan har det gått på TUL?

Hei! Gynekologen min jobber på sykehuset her jeg bor, men jeg har ikke fått henvisning av legen min for å komme der. Tok kontakt på eget initiativ. Jeg trodde det var et tilbud «alle» gravide fikk, men tydeligvis ikke når jeg leser her inne. Kanskje det er noe helt spesielt i kommunen jeg bor i. Hos han betaler jeg ikke en krone, for det er svangerskapsrelatert. Det har vært og er en veldig stor trygghet i å få sjekke ofte når jeg er så nervøs :Heartred

Så fantastisk da! Nei, har ikke hørt om andre som får det tilbudet! Men så flott at du gjør det! Veldig greit lege du har fått deg <3 Hadde også elsket å få sjekket ukentlig men å betale 1300,- gangen blir litt i overkant! :p
 
Det er kun privat ultralyd, man får ikke før ordinær ellers dessverre. Da må det være noe som har skjedd eller noe sånt. Du kan alltids prøve å be jordmor / lege om henvisning men her til lands skal vi visst være grusomt sparsomme med ultralyder gitt!

Skjønner godt at hun vil se at alt er som det skal! Helt sykt hvor komplett babyen er i uke 10! Så hvis dere tar en ultralyd kan dere glede dere <3
Tusen takk for svar ☺️☺️ Ja da får jeg undersøke litt privat:) vi vil veldig gjerne ha en time i uke 12,
 
I dag har jeg vært på ul, 11+4! :Heartred

Heldigvis bare 1 baby, med et sterkt, bankende hjerte. Var i full fart i begynnelsen, og roet seg underveis. Legen klemte og ristet litt på magen, og mini kviknet til lett som en plett. Nå blir det lenge å vente på oul 7.mai :hilarious:
 
Var i Danmark for å ta NIPT i dag så fikk se i 9 + 2 :D Hadde vokst 0,5cm fra 8+5 som var forrige ultralyd. Var veldig kjekt å se at det fortsatt var liv, hadde av en eller annen grunn en skikkelig dårlig følelse før jeg dro som heldigvis ble avkreftet.

Å! Hvordan var det synes du? Vi skal til København 1. April for panorama :) hodet blir første ultralyden også forsåvidt
 
2513F275-8AE0-4B8E-B3EF-76FB7EF6BFF5.jpeg Ultralyd i dag :) alt var normalt og bra med den lille. Dytta seg inni der og var veldig aktiv. Utrolig deilig følelse og vite at man har en frisk liten bebi som vokser som den skal. Så til å med søte fingre. Ble flytta på til 12+1. Nå skal jeg senke skuldrene og nyte mitt siste svangerskap. :love7
 
Å! Hvordan var det synes du? Vi skal til København 1. April for panorama :) hodet blir første ultralyden også forsåvidt

Det var veldig hyggelige, profesjonelle og effektive! Et tips er at det er 3% gebyr for å betale med et norsk kort hos dem siden vi ikke er med i EU, så muligens billigere å ta ut kontanter for å betale testen :) Ellers anbefalte de å sjekke at det var liv før man reiste ned, selv om det sikkert går bra :) Så spent på resultatene, og på hvilket kjønn det blir :D
 
Var på ul i dag 11+2 og fikk se en kjempe aktiv liten baby:Heartred Helt spesielt å se den bevege seg så mye åsså merker jeg ikke noen ting til det.
Masse lykke til til dere andre som skal på ul de nærmeste dagene:)
 
Det var veldig hyggelige, profesjonelle og effektive! Et tips er at det er 3% gebyr for å betale med et norsk kort hos dem siden vi ikke er med i EU, så muligens billigere å ta ut kontanter for å betale testen :) Ellers anbefalte de å sjekke at det var liv før man reiste ned, selv om det sikkert går bra :) Så spent på resultatene, og på hvilket kjønn det blir :D

Åå! Tusen takk for gode tips! Da tar vi ut kontanter, det var lurt!
Vi har ikke planer om å dra på ul først, og har jo allerede betalt for flybillett, så vi lar det bare stå til litt for flott å ta ul med syv dagers mellomrom, tenker du ikke? Men samtidig, gjør vi det finner vi samtidig ut at jeg er så langt på veis om jeg tenker. Er 9+2 dagen for panorama, og hadde vært kjedelig om vi kom ned dit og jeg var 8+4 (som da er for tidlig for å ta testen)
 
Åå! Tusen takk for gode tips! Da tar vi ut kontanter, det var lurt!
Vi har ikke planer om å dra på ul først, og har jo allerede betalt for flybillett, så vi lar det bare stå til litt for flott å ta ul med syv dagers mellomrom, tenker du ikke? Men samtidig, gjør vi det finner vi samtidig ut at jeg er så langt på veis om jeg tenker. Er 9+2 dagen for panorama, og hadde vært kjedelig om vi kom ned dit og jeg var 8+4 (som da er for tidlig for å ta testen)

Ja, det går jo sannsynligvis bra! :) jeg reiste alene men hvis dere reiser sammen tar jo dere godt vare på hverandre! :) Og helt enig, er tross alt ikke akkurat billig med ultralyd.
Jeg tok ultralyd torsdagen før jeg dro og ble satt tilbake til 8 + 5, så hadde flaks og var 9 + 2 på selve dagen. Men hvis du har god kontroll på syklus stemmer nok det du har beregnet :) (jeg hadde uregelmessig EL fordi jeg nettopp hadde hatt en MA/SA)
 
Ja, det går jo sannsynligvis bra! :) jeg reiste alene men hvis dere reiser sammen tar jo dere godt vare på hverandre! :) Og helt enig, er tross alt ikke akkurat billig med ultralyd.
Jeg tok ultralyd torsdagen før jeg dro og ble satt tilbake til 8 + 5, så hadde flaks og var 9 + 2 på selve dagen. Men hvis du har god kontroll på syklus stemmer nok det du har beregnet :) (jeg hadde uregelmessig EL fordi jeg nettopp hadde hatt en MA/SA)


Så bra da! Det var flaks! Jeg har alltid hatt 28 dagers sykluser, men kan jo være at ggløsningen er noen dager forskjøvet, men når jeg ser tilbake på symptomer ila syklusen så kan jeg kanskje være et par dager senere. Da er jeg akkurat 9+0 :woot::nailbiting::hilarious: den lille var ikke helt planlagt :rolleyes:

Men vi lar det stå til! I følge mensen skal jeg være 9+2 på testdagen! Krysser fingrene!
Takk for fine tips!
 
12+1 og kjempesøt sprellemann på TUL i dag! :D Målt til 12+4, så har det åpenbart godt i magen. Helt fantastisk å se spark og sprell ❤️
 
12+1 og kjempesøt sprellemann på TUL i dag! :D Målt til 12+4, så har det åpenbart godt i magen. Helt fantastisk å se spark og sprell ❤️
Så koselig, Lille-M ❤️ :)
 
Skal på TUL på torsdag og greier ikke å bestemme meg for om jeg gleder meg eller gruer meg... Er så redd for at noe skal være galt!
 
Prøv å gled deg, er en superfin opplevelse stort sett! :)

Ja, jeg prøver så godt jeg kan. Det var jo en utrolig fin opplevelse i uke 7, så denne gangen må det jo være enda bedre :) Men det er vanskelig å legge bort alle bekymringene... Tror hovedproblemet er at jeg ikke kan begripe at vi skal ende opp med en liten baby til slutt, at nettopp vi skal være så heldige om du skjønner? Det er vårt aller største ønske, og jeg er så redd for at vi ikke skal komme i mål likevel... Blæh, sorry for å være negativ. En emosjonell dag i dag bare...
 
Ja, jeg prøver så godt jeg kan. Det var jo en utrolig fin opplevelse i uke 7, så denne gangen må det jo være enda bedre :) Men det er vanskelig å legge bort alle bekymringene... Tror hovedproblemet er at jeg ikke kan begripe at vi skal ende opp med en liten baby til slutt, at nettopp vi skal være så heldige om du skjønner? Det er vårt aller største ønske, og jeg er så redd for at vi ikke skal komme i mål likevel... Blæh, sorry for å være negativ. En emosjonell dag i dag bare...
Helt naturlig med slike følelser :Heartred før hver TUL har jeg overbevist meg selv om at jeg sikkert har hatt en MA, for ikke å bli skuffet. Tror dog det er best ikke å ta sånne bekymringer på forhånd om man klarer, for stort sett er jo alt i sin skjønneste orden :happy:
 
Ja, jeg prøver så godt jeg kan. Det var jo en utrolig fin opplevelse i uke 7, så denne gangen må det jo være enda bedre :) Men det er vanskelig å legge bort alle bekymringene... Tror hovedproblemet er at jeg ikke kan begripe at vi skal ende opp med en liten baby til slutt, at nettopp vi skal være så heldige om du skjønner? Det er vårt aller største ønske, og jeg er så redd for at vi ikke skal komme i mål likevel... Blæh, sorry for å være negativ. En emosjonell dag i dag bare...

Huff skjønner det godt, blir veldig nervøs selv, men i de aller aller fleste tilfeller er jo alt veldig bra ❤️ Synes også det er litt for godt til å være sant, men så ser jeg alle disse babyene poppe ut rundt meg, så da må det vel gå for oss også! :) Masse lykke til!
 
Helt naturlig med slike følelser :Heartred før hver TUL har jeg overbevist meg selv om at jeg sikkert har hatt en MA, for ikke å bli skuffet. Tror dog det er best ikke å ta sånne bekymringer på forhånd om man klarer, for stort sett er jo alt i sin skjønneste orden :happy:

Ja, jeg tror bare at jeg rett og slett må holde meg opptatt frem til torsdag... Tusen takk :Heartred
 
Huff skjønner det godt, blir veldig nervøs selv, men i de aller aller fleste tilfeller er jo alt veldig bra ❤️ Synes også det er litt for godt til å være sant, men så ser jeg alle disse babyene poppe ut rundt meg, så da må det vel gå for oss også! :) Masse lykke til!


Godt å høre at jeg ikke er alene! Tusen takk ❤️
 
Back
Topp