Jeg har jo et augustbarn fra før. Min erfaring er at vi i begynnelsen bare brukte tynn ull (bor i Oslo, var ikke verken varmt eller kaldt det året jeg fikk barn). Alt jeg hadde av bomullstøy ble bare liggende ubrukt. Dette fordi man bærer mye på barnet når det er nyfødt. Barnet svetter ikke, men dine klamme hender og svette kan gjøre barnet fuktig i bomullstøy. Mens ull transporterer fukt vekk.
I tillegg brukte vi dyne i vogna (vanlig helårs. Her valgte vi syntetisk siden vi ikke visste om barnet kunne ha allergi mot f.eks dun). Hadde noen tynne ulltepper også. Var først da barnet ble litt eldre at jeg begynte å bruke bomullstepper og klær.
Håndklær - her kan du nesten ikke få nok

Du behøver ikke så mange badehåndklær med hette i begynnelsen, men masse håndhånkler til å ha under barnet på stellematten. Det vil skje titt og ofte at det kommer noe fra bleien eller under bleieskift på håndkle.
Mitt barn var ingen gulper, men brukte mye "gulpekluter" allikevel. Under hodet til barnet når vi ammet, mellom meg og barn når vi bar i sjal eller bæresele, under hodet i vogna, til å tørke melk og annet søl med.
Stellesaker.. Ikke kjøp for mye. 90% av alt det du kjøper kommer du ikke til å bruke...

En babyolje, noen pakke med tørre stellekluter, en tube med inotyol eller bepanthen, en badesåpe og potetmel (ta litt fra kjøkkenskapet). Da har du alt du trenger i begynnelsen. Om du oppdager at du mangler noe senere så er det jo bare å kjøpe. Jeg hadde zinksalve, babypudder og masse annet stæsj... Det er fortsatt uåpnet nå nesten 3 år etter...

Du skal også få mitt absolutte beste tips. Alle jeg har tipset om det sverger også til det. Ha en liten bolle eller lignende (jeg bruker en blomsterpotte fra ikea) på stellebordet. Når du skal bytte bæsjebleier, ta varmt vann og litt olje oppi. Dypp tørre stellekluter oppi og vask barnet. Aldri hatt en sår stump

Og det blir ordentlig rent. Helt i begynnelsen når barnet er veldig lite er det greit å ta hele ungen og skylle i vasken, men de blir fort for store til det. Da er potte/bolle med vann og olje helt supert
Utenom dette er mitt beste råd om å ikke kjøpe for mye. Du klarer helt fint å kjøpe alt du savner etter at barnet er født. Man blir fort kjent med barnet og finner ut hva man liker. Jeg kjøpte som sagt alt mulig, og endte opp med å nesten ikke bruke noe av det...