Ukomfortabel baby ved stryking

*Håpefull*

Glad i forumet
Er det vanlig at baby/nyfødt kan synes det er ubehagelig å bli strykt og klappet på? Baby her er ca 5 uker og jeg syns hun virker til å mislike når jeg koser med henne ved å stryke henne på magen, rygg, kinnene på armer osv. Hun strammer kroppen og begynner å kave litt...

Det kan nok være fordi babyer ikke er vant til berøring og at det er en uvant opplevelse og at det etterhvert blir litt mer vant og behagelig... Hvordan opplever dere evt. dette?
 
Er det vanlig at baby/nyfødt kan synes det er ubehagelig å bli strykt og klappet på? Baby her er ca 5 uker og jeg syns hun virker til å mislike når jeg koser med henne ved å stryke henne på magen, rygg, kinnene på armer osv. Hun strammer kroppen og begynner å kave litt...

Det kan nok være fordi babyer ikke er vant til berøring og at det er en uvant opplevelse og at det etterhvert blir litt mer vant og behagelig... Hvordan opplever dere evt. dette?
Det er ikke uvanlig hvertfall:)
 
Helt vanlig ja :) De fleste babyer foretrekker heller å holdes tett inntil brystkassen og holdes mer fast eksempelvis, som i bæresjal eller bare i armene.

For premature kan stryking være smertefullt tilogmed, men det er heller ikke uvanlig at terminfødte misliker det en god stund :)
 
Da vet jeg jaffall at det ikke er noe unormalt her :D Var ikke helt forberedt på at det var sånn, så jeg ble litt overrasket og undrende på om alt var i orden :) Men da er dette helt normalt en periode, greit å vite så slipper jeg å fundere på om alt er bra....
 
Back
Topp