Deltar din partner på alle UL og svangerskapskontroll?

M

Moderator Kristin

Guest
Har han/hun vært med på alt? Det meste? Ingenting?
 
Dette er vårt andre barn å så langt har han kun vært med på to av flere ul og ingen kontroller, men vi har ikke samme behovet for at han skal bli med som sist.
Fikk ei jente i 2017 så det er ikke så mye nytt, det lille som muligens er klarer jeg å fortelle om:)
Men var veldig godt for oss begge å være med på det meste når man var førstegangs foreldre :shy:
 
Barn nr to og det er to kontroller han ikke har vært på. Set var to jeg ikke hadde noe jeg ville ta opp og hun har vært målt. Hver gang vi har villet spørre om noe vil han være med.
 
Han har vært med på ul, og kontrollen idag. Han blir gjerne med på alle.
 
Vi venter barn nummer en, og han er med på alle kontroller, samtaler og ultralyd hos både jordmor og på sykehuset. Til fastlegen og prøvetakinger på laboratorium går jeg alene. Vi er opptatt av at han skal føle seg inkludert og ta så stor del som mulig i svangerskapet :)
 
Kontroller hos jordmor/fastlege har han aldri vært med på. Vi har alltid hatt mye greier pga. prøverør og HG. Så han har vært med på det meste av UL-kontroller (mange). Og første graviditet var vi på fødselsforberedende kurs og omvisning på føde/barsel, det var han med på.
 
Mannen er med på UL, men jeg går til de fleste jormorkontroller alene. I og med at dette er fjerdemann har vi vært gjennom det meste før..
 
Er alene så han deltar ikke på noe på noen måter
 
Forrige svangerskap var han med på 2 svangerskapskontroller og 2 ULer, denne gangen har han bare vært med på den vanlige OULen og han har vært fornøyd med det. Han har fått tilbud om å bli med hver gang, men han sier han ikke har behov for å bli med. Kanskje det blir noe annerledes når det nærmer seg mer, og at han da kanskje blir med på de siste kontrollene. Vi får se. Per i dag så er det vel ikke noe som skjer på kontrollene som han sånn sett trenger å være med på.
 
Han har vært med på noen ultralyder. Ellers ikke noe foreløpig. Skal vel være me på neste ul også tenker jeg, men dropper nok jordmor og fødselsforberedende kurs der. Han har to og jeg har ei fra før. Tenker vi fikser det uten at han er på kurs.
 
Han var med på alt i starten, har hatt ofte ul pga tidligere spontanaborter, så har tett oppfølging, samt første kontrollen hos jordmor.
Etter jul har han ikke vært med på noe, men det har mer vært pga sykdom hos han, og ikke kapasitet til å være med.
Nå skal han være med på neste jordmortime igjen, da jeg føler at han ikke har satt seg nok inn i svangerskapet og hva som skjer med kropp og hode hos meg. Han blir også med på neste ul om det passer inn med jobben. :)
 
Back
Topp