Ekstreme menssmerter. Tegn på fødsel?

LeneK

Andre møte med forumet
Hei flotte folk!

Har en periode våknet på natten med menssmerter og tak, disse har som regel gått over i løpet av dagen. Nå går jeg rundt med konstant sterke menssmerter i korsrygg og neders i magen. Det gjør så fryktelig vondt at klarer ikke slappe av og vet rett og slett ikke hvor jeg skal gjøre av meg.
Har prøvd å ringe jordmor, men de har litt rare telefontider her

Er i dag 39+5, så har ikke mange dagene igjen til termin.

Jeg lurer rett og slett på om det er noen som har vært igjennom det samme? Er jeg så heldig at jeg snart kan ha lillegutt i armene mine?

Håper på svar
Hilsen lei og litt engstelig førstegangsfødende
 
Hei flotte folk!

Har en periode våknet på natten med menssmerter og tak, disse har som regel gått over i løpet av dagen. Nå går jeg rundt med konstant sterke menssmerter i korsrygg og neders i magen. Det gjør så fryktelig vondt at klarer ikke slappe av og vet rett og slett ikke hvor jeg skal gjøre av meg.
Har prøvd å ringe jordmor, men de har litt rare telefontider her

Er i dag 39+5, så har ikke mange dagene igjen til termin.

Jeg lurer rett og slett på om det er noen som har vært igjennom det samme? Er jeg så heldig at jeg snart kan ha lillegutt i armene mine?

Håper på svar
Hilsen lei og litt engstelig førstegangsfødende

Fødsler er jo ulike,men tenker det absolutt er tegn på fødsel. For meg kjentes riene ut som menssmerter, men menssmerter er konstante,mens rier har en start og en slutt. Det var altså som tak med smerter men med pauser som var helt smertefri mellom takene. Prøv å ringe føden, så kan du høre med dem,men kanskje du burde enn for en sjekk og se hvor langt modningen er kommet og få snakke litt med dem.
 
Ring føden du! Kan høres ut som om noe er på gang, så kanskje du skulle vært på en kontroll på sykehuset?
 
Det var slik det begynte for meg, de første riene kjentes ut som menssmerter, men jeg begynte å telle da jeg fattet mistanke. Smerten holdt på i ca 30 sek eller litt mer og hadde en pause på 6-7 min før den kom tilbake. Kjente litt mensmurring imellom, men var de litt sterkere menssmertene som forsvant og kom tilbake igjen. Ca 5 timer etter jeg hadde begynt å telle var jenta ute :)
 
Det var slik det begynte for meg, de første riene kjentes ut som menssmerter, men jeg begynte å telle da jeg fattet mistanke. Smerten holdt på i ca 30 sek eller litt mer og hadde en pause på 6-7 min før den kom tilbake. Kjente litt mensmurring imellom, men var de litt sterkere menssmertene som forsvant og kom tilbake igjen. Ca 5 timer etter jeg hadde begynt å telle var jenta ute :)

Oi! :) Vil det si at du tilslutt fikk opphold mellom menssmertene? Også kom de i sånne tak slik at du kunne ta tiden?
 
Oi! :) Vil det si at du tilslutt fikk opphold mellom menssmertene? Også kom de i sånne tak slik at du kunne ta tiden?

Ja, jeg merket liksom en liten pause og så begynte jeg å ta tiden. Etterhvert merket jeg at riene hadde startet for da ville jeg bare ned på kne. Var ikke så kjekt å stå lengre (stod utenfor legevakten og ventet på jordmor). Spennende å se om det kanskje blir fødsel på deg snart.

Jeg fikk tlf nr til jordmor som var på vakt i tiden før termin så det skulle være enkelt for meg å få tak i den jordmoren jeg skulle på privat telefon. Har du fått tak i en jordmor eller føden og forklart hva du kjenner på?

Hun målte åpningen på meg når hun kom og jeg hadde 4-5 cm åpning. Og pga litt raske fødsler i familien ble jeg sendt til sykehuset med ambulanse (ca 2 timer vanlig kjøring).
 
Det var sånn det begynte for meg også. Jeg hadde det slik i tre timer og så gikk vannet. Jeg skjønte fortsatt ikke at fødselen var i gang. Trodde jeg tisset meg ut men siden vannet bare fortsatte å renne ringte jeg føden og de sa jeg kunne komme. Det var ikke før i bilen at mannen min spurte om det var rier jeg hadde og da skjønte jeg at det var det jo. Lykke til siste innspurt :)
 
Hei flotte folk!

Har en periode våknet på natten med menssmerter og tak, disse har som regel gått over i løpet av dagen. Nå går jeg rundt med konstant sterke menssmerter i korsrygg og neders i magen. Det gjør så fryktelig vondt at klarer ikke slappe av og vet rett og slett ikke hvor jeg skal gjøre av meg.
Har prøvd å ringe jordmor, men de har litt rare telefontider her

Er i dag 39+5, så har ikke mange dagene igjen til termin.

Jeg lurer rett og slett på om det er noen som har vært igjennom det samme? Er jeg så heldig at jeg snart kan ha lillegutt i armene mine?

Håper på svar
Hilsen lei og litt engstelig førstegangsfødende
Ring føden:) slik var mine rier
 
Da har jeg vært på føden. Fikk da bekreftet at jeg er i latensfasen, litt skuff da jeg håpet jeg var kommet lenger :-/

Denne fasen kan vel vare kjempelenge?
 
Da har jeg vært på føden. Fikk da bekreftet at jeg er i latensfasen, litt skuff da jeg håpet jeg var kommet lenger :-/

Denne fasen kan vel vare kjempelenge?

Hos meg hadde jeg jo 4-5 cm åpning (ca kl halv 8-8) da jeg ble målt av jordmor en time etter at jeg ringte. Nå vet ikke jeg hvor lenge det murra på natta før jeg våknet å gikk på do i 4-5 tiden på natta. Og etter det fikk jeg ikke sove pga mye murring. Hadde absolutt ingen tegn før jeg la meg. Men dette er jo veldig individuelt. Det kan ta lang tid og det kan gå ganske kjapt.

Har du enda menssmerter?
 
Hos meg hadde jeg jo 4-5 cm åpning (ca kl halv 8-8) da jeg ble målt av jordmor en time etter at jeg ringte. Nå vet ikke jeg hvor lenge det murra på natta før jeg våknet å gikk på do i 4-5 tiden på natta. Og etter det fikk jeg ikke sove pga mye murring. Hadde absolutt ingen tegn før jeg la meg. Men dette er jo veldig individuelt. Det kan ta lang tid og det kan gå ganske kjapt.

Har du enda menssmerter?


Har snart hatt menssmerter i 17 timer... jordmor på føden ville ikke undersøke meg da hun mente det fortsatt var tidlig og at det kom til å være veldig vondt for meg. Prøvde å forklare at jeg hadde vært på føden for et par uker siden med samme «problemet», men at det da bare var på natten jeg hadde disse menssmertene og takene som kom. Føltes som jeg hadde et belte rundt nedre del av magen og korsryggen som strammet veldig. Dette gikk jeg med en uke før det ga seg.

Nå fikk med meg to smertestillende stikkpiller og en varmeputer og beskjed om å dra hjem, sove og å være tålmodig. :-/
 
Har snart hatt menssmerter i 17 timer... jordmor på føden ville ikke undersøke meg da hun mente det fortsatt var tidlig og at det kom til å være veldig vondt for meg. Prøvde å forklare at jeg hadde vært på føden for et par uker siden med samme «problemet», men at det da bare var på natten jeg hadde disse menssmertene og takene som kom. Føltes som jeg hadde et belte rundt nedre del av magen og korsryggen som strammet veldig. Dette gikk jeg med en uke før det ga seg.

Nå fikk med meg to smertestillende stikkpiller og en varmeputer og beskjed om å dra hjem, sove og å være tålmodig. :-/

Litt kjedelig at hun ikke ville undersøke deg, hadde jo sikkert vært veldig fint for deg å visst om det var noe åpning eller ikke nå. Håper det ikke varer så alt for lenge for deg og at du snart han en liten baby i armene dine ❤
 
Jeg hadde maserier i 3 netter før vannet gikk og fødselen startet. Men de var ganske vonde og kom i tak som rier.
 
Hei flotte folk!

Har en periode våknet på natten med menssmerter og tak, disse har som regel gått over i løpet av dagen. Nå går jeg rundt med konstant sterke menssmerter i korsrygg og neders i magen. Det gjør så fryktelig vondt at klarer ikke slappe av og vet rett og slett ikke hvor jeg skal gjøre av meg.
Har prøvd å ringe jordmor, men de har litt rare telefontider her

Er i dag 39+5, så har ikke mange dagene igjen til termin.

Jeg lurer rett og slett på om det er noen som har vært igjennom det samme? Er jeg så heldig at jeg snart kan ha lillegutt i armene mine?

Håper på svar
Hilsen lei og litt engstelig førstegangsfødende
Alle fødsler er jo så utrolig forskjellige, jeg hadde maserier av/på i 10 dager før fødselen kom ordentlig i gang.. Og da var det latensfase i halvannet døgn før jeg kom i aktiv fødsel, som hadde 14 nye timer å by på ;) Så skjønner godt at du håper på at noe er i gang - og det er det jo! :Heartred Men har du muligheten - spis, sov og hvil deg som jordmoren sa, det er godt med den energien dersom det drøyer litt ut :happy:
Masse lykke til! Du vil snart ha lillegutt i armene :joyful:
 
For meg høres det ut som maserier, hadde det sånn de siste 6 ukene m sistemann.

Mine rier har alltid kjentes ut som sånne magekramper/knip man får i forbindelse med matforgiftning, skarpe og rivende brå tak.
Syns ikke det ligner på menssmerter i det hele tatt.
Men alle er forskjellige, håper du slipper å vente altfor lenge :happy:
 
Hadde termin på tirsdag.. tror ikke gutten kommer ut før han har fått tenner, bart og førekort :p

Sliter fortsatt med modningsrier/maserier. Men i natt opplevde jeg for første gang ordentlig pauser mellom takene! Så fikk da sove litt. Det var deilig. Tenkte først at det kunne vøre rier, da de bygde seg veldig opp og gikk tilbake, pause, så på nytt. Meeen nå er det bom stopp.
Bare litt murring i nedre del av magen og korsryggen.

Håper han kommer snart!
 
Hadde termin på tirsdag.. tror ikke gutten kommer ut før han har fått tenner, bart og førekort :p

Sliter fortsatt med modningsrier/maserier. Men i natt opplevde jeg for første gang ordentlig pauser mellom takene! Så fikk da sove litt. Det var deilig. Tenkte først at det kunne vøre rier, da de bygde seg veldig opp og gikk tilbake, pause, så på nytt. Meeen nå er det bom stopp.
Bare litt murring i nedre del av magen og korsryggen.

Håper han kommer snart!
Masse lykke til :joyful:
Selv om det ikke nødvendigvis føles slik, så er han rett rundt hjørnet! :Heartred
 
Hadde termin på tirsdag.. tror ikke gutten kommer ut før han har fått tenner, bart og førekort :p

Sliter fortsatt med modningsrier/maserier. Men i natt opplevde jeg for første gang ordentlig pauser mellom takene! Så fikk da sove litt. Det var deilig. Tenkte først at det kunne vøre rier, da de bygde seg veldig opp og gikk tilbake, pause, så på nytt. Meeen nå er det bom stopp.
Bare litt murring i nedre del av magen og korsryggen.

Håper han kommer snart!

For hver dag som går er du et skritt nærmere fødsel! :)
 
Kanskje noen som kan svare på dette, jeg mener slimproppen min gikk for en ukes tid siden. Den var som en slimete propp, faktisk. Aldri sett noe sånt før.
Nå i dag hadde jeg utflod med en stripe med blod i (var litt sånn rødbrunt). (Beklager hvis det er for mye informasjon) Kan det være tegningsblødning? Eller er det resten av slimproppen?

Krysser fingrene nå for at ting virkelig begynner å skje nå! :-D
 
Back
Topp