Vektforandringer

Caecilia

Glad i forumet
Oktoberlykke 2019
Er det noen som begynner å merke noe på vekta - opp eller ned?:) Selv går det både litt opp og ned alt etter matlysten, men ligger nok 1 kg over startvekt pr. nå. 11+5 idag. La på meg over 20 kg sist gang, og håper det blir litt mindre denne gangen, da det bli tungt å være til i tiden etterpå - både kroppslig og psykisk.
 
Jeg har gått opp 4 kg. Lagt seg på magen og puppene. Har mye mer matlyst nå, og ett annet kosthold enn før jeg ble gravid. Så er nok ett par kilo vann og resten mat :p
 
Jeg har gått opp 4 kg. Lagt seg på magen og puppene. Har mye mer matlyst nå, og ett annet kosthold enn før jeg ble gravid. Så er nok ett par kilo vann og resten mat :p
Rart hvordan man plutselig får lyst på helt andre matvarer - og i helt andre menger! Blir like skuffa hver gang jeg gleder med til en type middag, for så å finne ut at det slettes ikke var den høydaren jeg hadde håpet :bored:
 
Jeg tror jeg har gått opp rundt 2,5 kilo. Veldig sulten om dagen.. 11+1 i dag. Puppene er større og magen synes litt.
 
Rart hvordan man plutselig får lyst på helt andre matvarer - og i helt andre menger! Blir like skuffa hver gang jeg gleder med til en type middag, for så å finne ut at det slettes ikke var den høydaren jeg hadde håpet :bored:
Haha ja er konstant sulten :p har spist lavkarbo i ett par år og måtte endre det siden en kropp i ketose kan være farlig for fosteret pga giftstoffer som skilles ut. Økning av karbomengde gir vann i kroppen for meg, men nå frister jo karbohydrater mer enn alt annet så er vanskelig dette :p
 
Haha ja er konstant sulten :p har spist lavkarbo i ett par år og måtte endre det siden en kropp i ketose kan være farlig for fosteret pga giftstoffer som skilles ut. Økning av karbomengde gir vann i kroppen for meg, men nå frister jo karbohydrater mer enn alt annet så er vanskelig dette :p
Skjønner! Men hvordan synes du det går ellers etter kostholdsomleggingen da? Vet det er mange som blir litt daff? Mye karbohydrater fører til vann her og - men gud så godt det er med hvetebakst om dagen :bag:
 
Gått ned 2,5kg, 10+5 i dag... men det snur vel fort når kvalmen gir seg!
 
Skjønner! Men hvordan synes du det går ellers etter kostholdsomleggingen da? Vet det er mange som blir litt daff? Mye karbohydrater fører til vann her og - men gud så godt det er med hvetebakst om dagen :bag:
Hvetebakst, lyse rundstykker med valmuefrø, wienerbrød. Alt gir meg vann i munnen :hilarious: jeg er generelt i dårlig form pga graviditeten, så litt vanskelig å si nå. Satser på at det blir bedre i 2. trimester. Jeg er flink periodevis med å holde meg unna karbohydrater, men siden jeg hadde bursdag i går og det ble kake så fant kroppen min ut at den kan crave kake ut uka :laughing021 jeg trøster meg med at buksene mine passe bra enda, selv de trangeste, det er bare at de er for små på magen.
 
Hvetebakst, lyse rundstykker med valmuefrø, wienerbrød. Alt gir meg vann i munnen :hilarious: jeg er generelt i dårlig form pga graviditeten, så litt vanskelig å si nå. Satser på at det blir bedre i 2. trimester. Jeg er flink periodevis med å holde meg unna karbohydrater, men siden jeg hadde bursdag i går og det ble kake så fant kroppen min ut at den kan crave kake ut uka :laughing021 jeg trøster meg med at buksene mine passe bra enda, selv de trangeste, det er bare at de er for små på magen.
Godt å høre at vi er flere :hilarious: Vi får satse på en energiboost i 2. tri - og at buksene forholder seg passelige en liten stund til! :happy:
 
Gått ned 6 kg til nå. Kvalm, uggen og veldig dårlig matlyst. Erfaringsmessig går kiloene opp igjen når kvalmen forsvinner rundt i 3. - 4. mnd.
Akkurat nå spiser jeg det jeg har lyst på, så får jeg heller prøve å spise litt mer sunnere når jeg føler meg bedre.
 
Jeg har gått ned 5 kg ca. Gjorde det samme forrige gang og rudnt uke 25 tippet jeg over igjen på startvekt. Var plaget av kvalme og oppkast hele forrige svangerskap, så da jeg kom hjem fra sykehuset veide jeg 5 kg mindre enn da jeg ble gravid. all vekten jeg la på meg var selve babyen med morkake og slikt og væske i kroppen (de tømte 5,2 liter første halvannet døgn)
 
Godt å høre at vi er flere :hilarious: Vi får satse på en energiboost i 2. tri - og at buksene forholder seg passelige en liten stund til! :happy:
Har allerede byttet til mammabukser da. Maten trengte plass :p men prøver de gamle i ny og ne bare for å forsikre meg om at de passer :D
 
Er på - 1 kg.
Gikk ned 2 kg og ikke gått oppigjen til startvekten enda. 12+1.
 
11+0 idag. Gjekk først ned 5 kg. Fekk hjelp og har no gått opp 1,5 kg. So -3,5 kg frå startvekt :)
 
Gikk først ned 5, så opp 3 og nå ned igjen 1,5, er veldig kvalm så ikke så mye mat jeg klarer få i meg. Går stortsett i skive med hvitost.

Har heldigvis mye å ta av, men energien blir lav når jeg er så dårlig :/
 
Jeg veier meg ikke. Men kjenner jo at jeg har gått opp litt. Puppene alene veier nok 1 kg mer tilsammen:hilarious: og så har jeg fått litt ekstra på lår og mage pga mye stillesitting pga kvalme og trøtthet. Men går greit foreløpig. Er nok ikke mer enn 2-3 kg og så lenge det ikke blir mer enn sånn 15 mot slutten så skal det få være greit.
 
Har ikke veid meg ennå. Vekten er heldigvis ødelagt også :hilarious: men får vel vite det på kontroll :woot:
 
Back
Topp