Hvilket sykehus skal dere føde på?

Ullevål. Har født mine tre andre der, og har aldri vært i tvil om at jeg også ville føde denne der (om alt går bra fremover). Sykehuset begynner å bli rimelig gammelt og slitt, men jeg har hatt fine fødselsopplevelser der. Alltid følt meg trygg, og så er det fint med mulighet for å bo på sykehushotellet etterpå, og nyfødtintensiv rett ved føden om det skulle trengs (og det trengte vi sist).
 
Skal føde på haukeland. Har ikke så god erfaring med haukeland så det er noe jeg kommer til å bekjymre meg for når det nermer seg.
Bla pga mår du ringer til de med bekjymringer så føler jeg ikke man blir tatt vare på , forstått eller vist omsorg for. Priser meg lykkelig for at jeg hadde risiko fødsel og kom på føde 1 og ikke storken. Hadde ikke klart fødsel uten epidural, synes det er helt idiotisk at man kan havne på en avdeling der lys og ball er smertelindring.
Barsel var ikke noe kjekt heller. Far ble sendt hjem 4 timer etter fødsel.
Noen på barsel var helt fantastisk, noen helt på jorde. Fikk intrykk av at de ikke har kontroll på situasjoner til de som ligger der og ikke leser loggen som er skrevet på forje vakt.
Slitsomt.
 
Har ingen erfaring med fødeavdelinger fra før siden det er første men tror og regner med at det blir Ullevål. :)
 
Lillehammer sykehus. Født alle der å har bare positiv og gode fødsels opplevelser fra der.
 
Jeg skal føde på Ullevål igjen :) hadde en veldig fin opplevelse sist med jordmor hos meg hele tiden fordi det ikke var noen andre fødende der da. I tillegg hadde jeg mamma og mannen, så full støtte hele veien :) :)
 
Her blir fødselen på Sus (Stavanger Universitetssykehus ). Der har jeg vært med de forrige fødslene også. Egentlig godt fornøyd med å føde der, selv om det er noen av jordmødrene som ikke burde ha jobbet der:bored:
Etter fødsel får man komme på sykehushotellet dersom alt står bra til med mor og barn. Det er veldig deilig:Heartred
 
Skal føde på haukeland. Har ikke så god erfaring med haukeland så det er noe jeg kommer til å bekjymre meg for når det nermer seg.
Bla pga mår du ringer til de med bekjymringer så føler jeg ikke man blir tatt vare på , forstått eller vist omsorg for. Priser meg lykkelig for at jeg hadde risiko fødsel og kom på føde 1 og ikke storken. Hadde ikke klart fødsel uten epidural, synes det er helt idiotisk at man kan havne på en avdeling der lys og ball er smertelindring.
Barsel var ikke noe kjekt heller. Far ble sendt hjem 4 timer etter fødsel.
Noen på barsel var helt fantastisk, noen helt på jorde. Fikk intrykk av at de ikke har kontroll på situasjoner til de som ligger der og ikke leser loggen som er skrevet på forje vakt.
Slitsomt.

Huff! Er der jeg skal føde også sannsynligvis! Får mer og mer lyst til å prøve meg på kjøreturen til Voss basert på det jeg har hørt til nå!! Ingen lystgass er utrolig kjipt også. Jeg har en tanke om å klare meg uten epidural men vil i det minste ha lystgass.
 
Rikshospitalet. Hadde litt spesiell oppfølging der sist grunnet overvekt, og da jeg utviklet svangerskapsforgiftning så ble jeg tatt veldig godt vare på, både av leger og sykepleiere. Opplevde også at jeg ble tatt på alvor når jeg ringte inn med en bekymring ca uke 28, og da svangerskapsforgitningen kom og jeg ble lagt inn var de også veldig gode.

En kunne såklart alltid ønske seg enerom på barsel, men men, jeg var veldig fornøyd med barsel i sin helhet (var der 6 døgn grunnet litt lav fødselsvekt og gulsot på junior)
 
Skal føde på Haukeland.

Født der 3 ganger før, under selve fødselen var ting bra, fikk god oppfølging, men så snart baby var ute og første sjekk var gjort, så følte vi oss glemt.

Under fødsel nr 2 ble jeg nektet mat pga feber, gikk 26 timer med rier og uten mat og nesten ikke drikke, men måtte ringe på de flere ganger for å få en liten skive etter fødselen, jeg var fortsatt koblet til epidural så kunne ikke gå noe sted, den glemte de og å ta ut, så måtte mase for å få den ut..

Mannen ble og sendt hjem kort tid etter siste fødsel, og jeg måtte på flermannsrom, jeg hadde opplyst i fødebrevet at jeg ønsket skillevegg dersom jeg skulle dele rom, hadde flere ønsker angående fødselene og, men ingen av ønskene mine skjedde, så tror ikke de leste fødebrevet..

Så jeg vil hjem fortest mulig denne gang, ble bare stressende å være der..

Hadde jeg trodd jeg ville rekke det, så hadde jeg reist på voss, men hadde en ganske rask fødsel sist, så tviler på jeg vil rekke det..
 
Skal føde på haukeland. Har ikke så god erfaring med haukeland så det er noe jeg kommer til å bekjymre meg for når det nermer seg.
Bla pga mår du ringer til de med bekjymringer så føler jeg ikke man blir tatt vare på , forstått eller vist omsorg for. Priser meg lykkelig for at jeg hadde risiko fødsel og kom på føde 1 og ikke storken. Hadde ikke klart fødsel uten epidural, synes det er helt idiotisk at man kan havne på en avdeling der lys og ball er smertelindring.
Barsel var ikke noe kjekt heller. Far ble sendt hjem 4 timer etter fødsel.
Noen på barsel var helt fantastisk, noen helt på jorde. Fikk intrykk av at de ikke har kontroll på situasjoner til de som ligger der og ikke leser loggen som er skrevet på forje vakt.
Slitsomt.


Om man ringer inn med bekymring så spiller det så utrolig stor rolle hvem du snakker med.. er gale.. jeg måtte flere ganger vente en stund før jeg ringte opp igjen og fikk snakket med en ny, og da fikk komme inn..

Husker spesielt ei jeg møtte på, var mitt første barn, jordmor som jeg gikk til mente at vannet mitt var begynt å lekke, og jeg hadde rier, så hun sendte meg opp dit, hun som jeg da møtte på kk ble sur, fordi det viste seg å ikke være fødsel på gang!

Da jeg skulle føde så sa jeg til mamma at jeg håpet det ikke var hun samme jeg møtte nå, og joda, det var det!
Men denne gangen var hun blid og støttende, for nå var fødselen skikkelig igang...
 
Huff! Er der jeg skal føde også sannsynligvis! Får mer og mer lyst til å prøve meg på kjøreturen til Voss basert på det jeg har hørt til nå!! Ingen lystgass er utrolig kjipt også. Jeg har en tanke om å klare meg uten epidural men vil i det minste ha lystgass.

Ja er helt enig lystgass burde vert et alternativ, har tenkt på voss selv. Men tror det blir i lengste laget å kjøre. Vi får håpe de har en god periode i oktober. ;)
 
Om man ringer inn med bekymring så spiller det så utrolig stor rolle hvem du snakker med.. er gale.. jeg måtte flere ganger vente en stund før jeg ringte opp igjen og fikk snakket med en ny, og da fikk komme inn..

Husker spesielt ei jeg møtte på, var mitt første barn, jordmor som jeg gikk til mente at vannet mitt var begynt å lekke, og jeg hadde rier, så hun sendte meg opp dit, hun som jeg da møtte på kk ble sur, fordi det viste seg å ikke være fødsel på gang!

Da jeg skulle føde så sa jeg til mamma at jeg håpet det ikke var hun samme jeg møtte nå, og joda, det var det!
Men denne gangen var hun blid og støttende, for nå var fødselen skikkelig igang...

Det er helt forferdelig hvordan man blir behandlet der noen ganger. Spesiellt som førstegangsfødend så er man så sårbar og usikker. Da trenger mam trygghet. Ikke sure damer som er ufin. Selv om de mener det ikke er noe å vere redd for så kan man jo oppføre seg.
 
Ja er helt enig lystgass burde vert et alternativ, har tenkt på voss selv. Men tror det blir i lengste laget å kjøre. Vi får håpe de har en god periode i oktober. ;)

Vi får krysse fingrene for det! Har en venninne som skal føde i april så får vel en oppdatering fra henne! Om ikke hun turer til Voss :)
 
Ullevål. Har fantastisk gode erfaringer. Varme, kompetente ansatte, kjempegod oppfølging fra A til Å. Vi bor rett i nærheten av et annet sykehus nå, men skal likevel søke fødeplass på Ullevål.
 
Jeg skal søke om plass på Ullevål, hovedsakelig fordi det er nærmest. Har ingen erfaring da det er første barnet :)
 
Back
Topp