Obs post på Ullevål

Turbotwins09

Betatt av forumet
Julibarna 2019
noen som har ligget på obs post for gravide på Ullevål? Blir lagt inn der om en uke, og kjenner at det er litt skummelt :nailbiting:

Ingen erfaring fra Ullevål, lå på riksen på obs-posten sist.
De er nok kjempe flinke! Hva eg grunnen til at du legges inn?:Heartbigred

Ingen erfaring fra Ullevål, lå på riksen på obs-posten sist.
De er nok kjempe flinke! Hva eg grunnen til at du legges inn?:Heartbigred
Jeg har sviktende livmorhals og satt inn akutt cerclage i uke 15 da de så at livmorhalsen hadde åpnet seg. Vi mistet i uke 20 av samme årsak sist, og Ullevål er nærmeste sykehus til oss som tar inn ekstremt premature.

Hvor langt er du på vei nå?
Krysser fingrene for at det blir mange uker til han/hun kommer :Heartred

Fikk et veldig godt bilde av obs posten på Ullevål da jeg så serien «beretninger om begynnelser» på tv2:) sender mange gode tanker til deg og håper du blir godt ivaretatt

Ingen erfaring med Ullevål. Men ønsker deg så inderlig lykke til, og håper babyen holder seg i magen i mange flere uker :Heartred

Lykke til ♡
Ingen erfaring med Ullevål, men ligger på St.Olavs selv..

Hvor langt er du på vei nå?
Krysser fingrene for at det blir mange uker til han/hun kommer :Heartred
Takk for det :Heartpink En liten gutt i magen, og jeg er 22+3 idag. Så et godt stykke igjen før han er «trygg». Premature gutter har jo også dessverre litt dårligere prognoser en premature jenter.

Hvis det kan gi håp, så fødte kusinen min tvillinggutter i uke 24. Den ene er helt frisk i dag, mens den andre har noen vansker. Tvillinger er jo ofte ekstra små.. og dette er 14 år siden.

Satser på at lillegutten din ikke har tenkt seg ut helt enda :Heartred

Takk det samme! Lukker øynene og drømmer om trilleturer og våkenetter til sommeren :shy: har du ligget der lenge?
Samme her, gleder meg sånn håper ingenting kommer i veien:oops: Ble innlagt på onsdag og satt på riestoppendedrypp, fikk lungemodningssprøyter og sendt til Trondheim med ambulansefly på fredag (tror jeg), dagene går litt i ett her. Det roet seg ned i helgen og vi skulle egentlig fra dra hjem i går kveld, men da startet det opp igjen med rier og nedkorting på livmorhalsen bare fra tidligere på dagen. Venter på legene som kommer rundt på sjekk snart, håper på gode nyheter, men har hatt kynnere/rier hele natten så er redd for både å bli sendt hjem og lengre opphold.. Står litt mer detaljer i Kynnere tråden inne på skjult.

Er det avtalt innleggelse siden du mister så sent sist? Godt de passer på, det er så alt for tidlig for oss begge enda..:Heartred

Takk for det :Heartpink En liten gutt i magen, og jeg er 22+3 idag. Så et godt stykke igjen før han er «trygg». Premature gutter har jo også dessverre litt dårligere prognoser en premature jenter.

Har fått en prematur jente som døde, og en prematur gutt som er helt frisk idag. De er begge født noen uker etter det du er nå, men strl tilsvarte uke 24-25. Gutter kan være noen luringer :Heartblue

Har fått en prematur jente som døde, og en prematur gutt som er helt frisk idag. De er begge født noen uker etter det du er nå, men strl tilsvarte uke 24-25. Gutter kan være noen luringer :Heartblue
Trist å høre om tapet av englejenta di, oppløftende å høre om gutten din! Vi får stadig dystre spådommer fra sykehuset så deilig å høre at det er håp :Heartblue:shy:

Samme her, gleder meg sånn håper ingenting kommer i veien:oops: Ble innlagt på onsdag og satt på riestoppendedrypp, fikk lungemodningssprøyter og sendt til Trondheim med ambulansefly på fredag (tror jeg), dagene går litt i ett her. Det roet seg ned i helgen og vi skulle egentlig fra dra hjem i går kveld, men da startet det opp igjen med rier og nedkorting på livmorhalsen bare fra tidligere på dagen. Venter på legene som kommer rundt på sjekk snart, håper på gode nyheter, men har hatt kynnere/rier hele natten så er redd for både å bli sendt hjem og lengre opphold.. Står litt mer detaljer i Kynnere tråden inne på skjult.

Er det avtalt innleggelse siden du mister så sent sist? Godt de passer på, det er så alt for tidlig for oss begge enda..:Heartred
Ja, er avtalt da jeg har vært sengeliggende siden uke 15 med «truende abort». Cerclagen holder fremdeles, men er åpent i begge ender så stor risiko for både fødsel og infeksjon i fostersekken.
Har ikke tilgang til skjult, meldte meg på her litt sent i løpet fordi jeg var veldig usikker på hvor langt vi kommer ( har hatt 5 senaborter og 5 tidligaborter i uke 9-11).
Masse lykke til, bra de har satt i gang behandling og stoppet utviklingen. Er skikkelig kjipt å være på sykehuset, men jeg synes det er betryggende å være i nærheten av øyeblikkelig hjelp når det stormer som værst :Heartred

Ja, er avtalt da jeg har vært sengeliggende siden uke 15 med «truende abort». Cerclagen holder fremdeles, men er åpent i begge ender så stor risiko for både fødsel og infeksjon i fostersekken.
Har ikke tilgang til skjult, meldte meg på her litt sent i løpet fordi jeg var veldig usikker på hvor langt vi kommer ( har hatt 5 senaborter og 5 tidligaborter i uke 9-11).
Masse lykke til, bra de har satt i gang behandling og stoppet utviklingen. Er skikkelig kjipt å være på sykehuset, men jeg synes det er betryggende å være i nærheten av øyeblikkelig hjelp når det stormer som værst :Heartred
Godt de passer på! En venninne av meg ble også innlagt på St. Olavs, med cerclage etter to senaborter. Hun lå på sykehuset i mange uker, men fikk en frisk og fin jente i uke 35-36:Heartred Håper din holder i mange uker til, det er så psykisk tungt å gå i usikkerhet. Og at du har opplevd det så mange ganger.. Mangler ord:Heartred

Jeg lå på obs post for gravide på Ullevål for 4 år siden. Syntes de var helt fantastiske der :) Håper du får samme opplevelse og at alt går bra med dere :Heartred

Godt de passer på! En venninne av meg ble også innlagt på St. Olavs, med cerclage etter to senaborter. Hun lå på sykehuset i mange uker, men fikk en frisk og fin jente i uke 35-36:Heartred Håper din holder i mange uker til, det er så psykisk tungt å gå i usikkerhet. Og at du har opplevd det så mange ganger.. Mangler ord:Heartred
Vi får håpe og heie på oss begge :p dette skal gå bra!

Hvordan går det med dere? Har det roet seg?

Hvordan går det med dere? Har det roet seg?
Det går bra:) Jeg måtte være igjen her, så samboer har dratt hjem til eldstemann. Det startet litt opp igjen i går, men ga seg av seg selv. Har hatt litt stikkinger i dag, men de sjekker ingenting med mindre jeg blør eller vannet går. Neste planlagte sjekk er på tirsdag, da tar de en ny vurdering på om jeg får dra hjem eller ikke.

Hvordan går det med deg?:Heartred

Back
Topp