noen som har ligget på obs post for gravide på Ullevål? Blir lagt inn der om en uke, og kjenner at det er litt skummelt 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Jeg har sviktende livmorhals og satt inn akutt cerclage i uke 15 da de så at livmorhalsen hadde åpnet seg. Vi mistet i uke 20 av samme årsak sist, og Ullevål er nærmeste sykehus til oss som tar inn ekstremt premature.Ingen erfaring fra Ullevål, lå på riksen på obs-posten sist.
De er nok kjempe flinke! Hva eg grunnen til at du legges inn?![]()

Takk for detHvor langt er du på vei nå?
Krysser fingrene for at det blir mange uker til han/hun kommer![]()
En liten gutt i magen, og jeg er 22+3 idag. Så et godt stykke igjen før han er «trygg». Premature gutter har jo også dessverre litt dårligere prognoser en premature jenter.Takk det samme! Lukker øynene og drømmer om trilleturer og våkenetter til sommerenLykke til ♡
Ingen erfaring med Ullevål, men ligger på St.Olavs selv..
har du ligget der lenge?
Samme her, gleder meg sånn håper ingenting kommer i veienTakk det samme! Lukker øynene og drømmer om trilleturer og våkenetter til sommerenhar du ligget der lenge?

Takk for detEn liten gutt i magen, og jeg er 22+3 idag. Så et godt stykke igjen før han er «trygg». Premature gutter har jo også dessverre litt dårligere prognoser en premature jenter.

Trist å høre om tapet av englejenta di, oppløftende å høre om gutten din! Vi får stadig dystre spådommer fra sykehuset så deilig å høre at det er håpHar fått en prematur jente som døde, og en prematur gutt som er helt frisk idag. De er begge født noen uker etter det du er nå, men strl tilsvarte uke 24-25. Gutter kan være noen luringer![]()

Ja, er avtalt da jeg har vært sengeliggende siden uke 15 med «truende abort». Cerclagen holder fremdeles, men er åpent i begge ender så stor risiko for både fødsel og infeksjon i fostersekken.Samme her, gleder meg sånn håper ingenting kommer i veienBle innlagt på onsdag og satt på riestoppendedrypp, fikk lungemodningssprøyter og sendt til Trondheim med ambulansefly på fredag (tror jeg), dagene går litt i ett her. Det roet seg ned i helgen og vi skulle egentlig fra dra hjem i går kveld, men da startet det opp igjen med rier og nedkorting på livmorhalsen bare fra tidligere på dagen. Venter på legene som kommer rundt på sjekk snart, håper på gode nyheter, men har hatt kynnere/rier hele natten så er redd for både å bli sendt hjem og lengre opphold.. Står litt mer detaljer i Kynnere tråden inne på skjult.
Er det avtalt innleggelse siden du mister så sent sist? Godt de passer på, det er så alt for tidlig for oss begge enda..![]()

Godt de passer på! En venninne av meg ble også innlagt på St. Olavs, med cerclage etter to senaborter. Hun lå på sykehuset i mange uker, men fikk en frisk og fin jente i uke 35-36Ja, er avtalt da jeg har vært sengeliggende siden uke 15 med «truende abort». Cerclagen holder fremdeles, men er åpent i begge ender så stor risiko for både fødsel og infeksjon i fostersekken.
Har ikke tilgang til skjult, meldte meg på her litt sent i løpet fordi jeg var veldig usikker på hvor langt vi kommer ( har hatt 5 senaborter og 5 tidligaborter i uke 9-11).
Masse lykke til, bra de har satt i gang behandling og stoppet utviklingen. Er skikkelig kjipt å være på sykehuset, men jeg synes det er betryggende å være i nærheten av øyeblikkelig hjelp når det stormer som værst![]()
Håper din holder i mange uker til, det er så psykisk tungt å gå i usikkerhet. Og at du har opplevd det så mange ganger.. Mangler ord
Vi får håpe og heie på oss beggeGodt de passer på! En venninne av meg ble også innlagt på St. Olavs, med cerclage etter to senaborter. Hun lå på sykehuset i mange uker, men fikk en frisk og fin jente i uke 35-36Håper din holder i mange uker til, det er så psykisk tungt å gå i usikkerhet. Og at du har opplevd det så mange ganger.. Mangler ord
![]()
Hvordan går det med dere? Har det roet seg?Samme her, gleder meg sånn håper ingenting kommer i veienBle innlagt på onsdag og satt på riestoppendedrypp, fikk lungemodningssprøyter og sendt til Trondheim med ambulansefly på fredag (tror jeg), dagene går litt i ett her. Det roet seg ned i helgen og vi skulle egentlig fra dra hjem i går kveld, men da startet det opp igjen med rier og nedkorting på livmorhalsen bare fra tidligere på dagen. Venter på legene som kommer rundt på sjekk snart, håper på gode nyheter, men har hatt kynnere/rier hele natten så er redd for både å bli sendt hjem og lengre opphold.. Står litt mer detaljer i Kynnere tråden inne på skjult.
Er det avtalt innleggelse siden du mister så sent sist? Godt de passer på, det er så alt for tidlig for oss begge enda..![]()
Det går braHvordan går det med dere? Har det roet seg?