Hvem kjører? Og hvorfor?

Han har ikkr lappen, så er jeg som kjører.

Blir nok mest jeg som kommer til å kjøre når han engang får tatt lappen, ihvertfall langkjøring, for jeg blir så bilsyk.
 
Jeg kjører alltid! Blir så fort bilsyk av å sitte på :(
Det hender vi bytter på ved lange reiser og på motorvei :)
 
Som regel samboer. Jeg kjører endel i jobben, og så ble det bare slik i fht plass og bilstoler bak (den bak førersetet tar mindre plass). Kunne selvfølgelig byttet, men det har bare blitt slik :p
Samme her også, bilstolene til ungene tar endel plass og mannen er så lang så d pleier han å kjøre :)
 
Før kjørte jeg mye, da jeg likte å kjøre og hadde mest brukervennlig bil. De siste årene er det alltid han som kjører, da jeg ikke gidder haha.
 
Mannen. Av flere grunner.
Det er hans bil, og jeg virkelig hater å kjøre den (feilstilling på rattet, tung å gire). Jeg liker ikke å kjøre steder jeg ikke er kjent, og er ikke vant til å kjøre steder med så mye trafikk (og nå bor vi i by). Jeg kjører alltid på min hjemplass og ellers i fylket der, med pappas ekstra bil. Der betyr rushtrafikk at du må vente på at to biler skal passere før du kan kjøre ut av krysset (og du kunne stått 5 min til uten at det kom en tredje bil :p ).
 
Rettet mot par av forskjellig kjønn. Er det mannen eller damen som kjører når dere begge er med i bilen? Er det alltid en fast, eller tilfeldig? Og hvorfor er det sånn?

Vi bytter på, men som regel han.
Jeg foretrekker å kjøre selv. Men det gjør han også.
Han er så snill ellers at den kampen orker jeg ikke å ta, han får bare kjøre :p
Jeg blir litt uvel og bilsyk av å sitte på, og har en tendens til å føle at folk kjører "brått" selv om de sikkert ikke gjør det.
 
På lengre turer så kjører alltid jeg, jeg liker meg best bak rattet:) på kortere turer bytter vi på avhengig om vi tar min eller hans bil.
 
Når vi kjører så er jeg sjåfør, for mannen har ikke førekort enda.
Men nå har vi heller ikke bil selv da :)
 
Stort sett jeg som kjører.. syns han er så treg med å gire osv...:hilarious: Jeg liker å kjøre bil da. Hater å være passasjer:wacky:
 
Vi bytter på, og jeg er fastbestemt på å kjøre halvparten. Fordi 1) det er viktig å opprettholde ferdigheten*, 2) jeg vil ikke at barnet mitt skal få inntrykk av at bilkjøring er en mannejobb, og 3) jeg liker å kjøre og det er kjedelig å sitte på.

* Virker som noen kommer inn i en sirkel der de kjører minst, slik at de blir dårligst til å kjøre, og så kjører de enda mindre pga det.

Men har du alltid med deg mannen når du er er ute da? Her får barna virkelig erfare at det å kjøre bil er like mye kvinnejobb som mannejobb. Mannen er vel med kun 10% av gangene jeg er på farta med unger :)

Jeg er ingen dårlig sjåfør selv om mannen kjører når vi er på tur sammen. Kjører rundt 10-15 mil om dagen pga jobb, mer enn det mannen gjør :p
Men enig med deg at det er viktig å fortsette å kjøre :)
 
Mannen, for jeg har ikke førerkort enda :banghead:
Har kjøretimer og sånt nå, så håper å få det fort.. men må ærlig innrømme at jeg tror det blir mannen som kjører mest uansett.
 
Han, fordi han vil :p
 
Det er stort sett jeg som kjører på langturer da han fort blir trøtt i bilen. Jeg elsker å kjøre, det gjør i grunnen ikke han. Han kjører kanskje litt oftere på småturer da..
 
Mannen kjører fordi når vi kjører familiebilen blir det for trangt for han å sitte på passasjersiden foran på grunn av bilstolen som står bak. Han er relativt lang og jeg er ganske kort. I tillegg liker han å kjøre bil bedre enn meg.
 
Har ikke lappen enda, men jobber med saken. Mannen kjører, men satser på at jeg også er kjørbar innen vi får barn:happy: Har kort vei til jobb da, med super bussforbindelse, så går veldig greit:)
 
Han kjører for det meste. Han elsker å kjøre bil, jeg liker å sitte på å følge med på alt annet :hilarious:
 
Back
Topp