Når bytter dere til bilstol nr 2?

Linkii

Forelsket i forumet
Gutten min er 73 cm og veier 9,5 kg. Føler Maxi cosi setet begynner å bli så lite. Han sitter greit i det, men selene ser litt rare ut over skuldrene..? Er det noen som har byttet? Hvilket sete har dere gått for? :)
 
Frøkna her er akkurat bikket 8 kg, så hun blir noen mnd til i babystolen. Hehe. Usikker på hvilke vi skal velge. Må teste forskjellige seter..
 
74cm og 9 kg så nå har vi byttet sete. BeSafe modular :)
 
Vi tviholder på babysetet fordi jeg gjerne vil vente litt før storesøster bytter sete. Hun sitter i cabriofix nå, og skal overgi beltestol. Lilleøster er 69 cm og ni kilo, og bør vel strengt tatt bytte snart. Men jeg håper vi kan vente litt til.
 
Vi bytta så snart han satt greit i stol 2, var vel 7 mnd. Vi hadde maxicosi rock og gikk over til maxicosi pearl one siden det bruker samme base som rock. :)
 
Vi tviholder på babysetet fordi jeg gjerne vil vente litt før storesøster bytter sete. Hun sitter i cabriofix nå, og skal overgi beltestol. Lilleøster er 69 cm og ni kilo, og bør vel strengt tatt bytte snart. Men jeg håper vi kan vente litt til.


Vil bare informere om at beltestol er forovervendt hvor barnet kun er festet med bilens belter.
Du kan ikke gå fra Cabriofix til beltestol. (Regner ikke med det var slik du mente det, men mange vet ikke forskjell. :))
 
Bytta i slutten av januar, han mistrivdes med å ligge i babysetet, trives bedre nå når han sitter mer!
Han er 78,5cm og 10,5kg nå, så det var trangt til han også! Siden neste sete er tryggere, så var det lett å bytte!
 
Har cabriofix nå, men finnes det en modell som funker på samme base?
 
Bytta ved 7 mnd :)
 
Mini er 8 mnd i dag, 75.5 og 10.7 kg. Vi byttet i midten av desember fordi han hadde dårlig plass i babystolen :)
 
Vi hadde tenkt hun skulle arve storesøster sin Concord Reverso, men pga ryggproblemer hos pappaen ville vi ha et der vi kunne svinge setet, så vi slo til på et tilbud på Cybex Sirona på babyshop for 3000kr og skal hente den på posten denne uka og ta det i bruk! Brukt babysetet hittil. Men vi kjører lite da, en gang i uka kanskje. Og da korte turer.
 
Vi hadde tenkt hun skulle arve storesøster sin Concord Reverso, men pga ryggproblemer hos pappaen ville vi ha et der vi kunne svinge setet, så vi slo til på et tilbud på Cybex Sirona på babyshop for 3000kr og skal hente den på posten denne uka og ta det i bruk! Brukt babysetet hittil. Men vi kjører lite da, en gang i uka kanskje. Og da korte turer.

Det var billig!!!! Sikker på at det er den modellen som kan snus?! :p
 
Det var billig!!!! Sikker på at det er den modellen som kan snus?! :p
Ja :) Det er den “gamle” da. 2017-modellen. Nå har Sirona S og Sirona Z og Sirona Q tatt over som nye modeller som kan snus (mens Sirona M ikke kan snus), så det er nok derfor den opprinnelige Sirona har gått ned i pris :D
 
Back
Topp