Første svangerskapskontroll? Når?

smørblomst85

Forelsket i forumet
Når bestiller dere første svangerskapskontroll? o_O har glemt siden sist på når jeg ringte og bestilte time. Men memer det var tidlig fordi jeg begynte å kjenne på bekkenplager allerede etter noen få uker.
Man blir jo helt nervøs av å kikke inne på okotberforumet. For der blør jo mange, og så mange som mister :confused2 kan jo bli nervøs av mindre. :dontknow
 
Har bestilt og har time hos jordmor om to uker. (Er ca 6+5 da) men det er fordi jeg mistet i uke 22 i sist svangerskap så skal ha tett og tidlig oppfølging denne gangen
 
Bestiller time slik at jeg er i uke 10-11 når jeg er det. Det jeg har gjort i de andre svangerskapene.
 
Det pleier vel å være en gang mellom uke 8-12 om det ikke er noen spesiell grunn til å ha kontroll tidligere.
 
Skal på ul i uke 7. Får tett oppfølging av sykehuset pga habituell abort.
Tenker å starte hos jordmor etter det, mest for samtale pga angst for å miste igjen.
 
Hadde første svangerskapskontroll uke 12 sist. Tenker samme nå. Da skal det også tas blodprøver.

Bestiller bare time til fastlegen rundt den tiden også hos jordmor for de neste
 
Usikker når det blir her. Jeg var under fertilitetsbehandling når jeg ble gravid nå, gyn ville jeg skulle ringe når jeg ble gravid, men venter til neste uke med å ringe. Orker ikke ringe vist jeg skulle begynne å blø før den tid
 
Er også kjempe nervøs for å begynne å blø når jeg sitter og leser om så mange som gjør det.
Blødde litt i uke 7 sist, og fikk komme.på tidlig ultralyd på sykehuset, og fikk se ett bankende hjerte og fin utvikling på den lille i magen.
Hadde vært greit å få konstantert at alt så bra ut, og syns dagene snegler seg avgårde.
 
Min første blir allerede neste uke, i uke 5(4+0-4+6), fordi jeg må ha legeerklæring til skolen.
Jordmor og jeg er enige om at jeg må ta det mer med ro denne gangen siden det gikk så galt sist, så hun skulle hjelpe meg med det med skolen.
 
Tenker jeg bestiller i uke 10/11, tar det litt etter når det passer med jobben :)
Tul er allerede bestilt da og det er ikke før i uke 13 :hilarious:
 
Har bestilt time hos lege neste mandag, men mest bare for å «dobbeltsjekke» at jeg faktisk er gravid :laughing002 og for å finne ut sånn ca hvor langt jeg egentlig er på vei. Er da rundt uke 6.
 
Jeg var tidlig ute sist, rundt uke 6 tror jeg, og da hadde jeg kun jordmor. Førstemann gikk jeg kun til lege med og bestilte time like etter IKM.
Denne gangen aner jeg ikke helt hvordan jeg vil gjøre det, men heller mer mot lege denne gangen fordi jeg er veldig utsatt for UVI og den legen kjenner meg like godt som sine egne døtre så jeg vet jeg blir hørt der ihvertfall :) (jordmor var koselig og grei, men følte ikke vi fant tonen helt og krasjet på noen temaer og siden vi bor på en liten plass så blir det henne igjen om jeg velger jordmor).
Jeg er mer avslappet i forhold til når første kontroll skal være denne gangen, så det kommer litt an på kroppen. Blusser UVI opp igjen nå, så blir det straks, men har jeg lite plager så venter jeg til rundt uke 8 før jeg tar kontakt, så timen blir da rundt uke 10. Vurderer TUL også så vi får se.. for nå så vil jeg bare komme meg til uke 4 ihvertfall!
 
Jeg var tidlig ute sist, rundt uke 6 tror jeg, og da hadde jeg kun jordmor. Førstemann gikk jeg kun til lege med og bestilte time like etter IKM.
Denne gangen aner jeg ikke helt hvordan jeg vil gjøre det, men heller mer mot lege denne gangen fordi jeg er veldig utsatt for UVI og den legen kjenner meg like godt som sine egne døtre så jeg vet jeg blir hørt der ihvertfall :) (jordmor var koselig og grei, men følte ikke vi fant tonen helt og krasjet på noen temaer og siden vi bor på en liten plass så blir det henne igjen om jeg velger jordmor).
Jeg er mer avslappet i forhold til når første kontroll skal være denne gangen, så det kommer litt an på kroppen. Blusser UVI opp igjen nå, så blir det straks, men har jeg lite plager så venter jeg til rundt uke 8 før jeg tar kontakt, så timen blir da rundt uke 10. Vurderer TUL også så vi får se.. for nå så vil jeg bare komme meg til uke 4 ihvertfall!
Minner meg på at jeg må avtale uvi-tester med legen månedtlig.. :p
Jeg skal prøve jordmor for første gang. Nå som det er mer akutt-tilfelle neste uke får jeg ikke min faste jordmor, men jeg blir tildelt fast jordmor etter kompetanse og stillingsprosent når jeg skal på første ordentlige kontroll.
 
Vi skal til tidligsantale til jordmor i morgen! Tror det blir bra, mye vi har behov for å lufte :oops::)
 
Skal til legen i morgen, usikker på om jeg skal be om progesteronstøtte pga habituell abort eller ikke... Har en del andre ting å ta opp også, som ikke har med graviditeten å gjøre.
 
Skal til første kontroll hos legen når jeg er 12 uker på vei. Har tenkt å dra på tidlig ultralyd litt før det, i uke 9 eller 10, men det blir privat da. Første svangerskap var nokså greit og ukomplisert :)
 
Tenkte å ringe på mandag, da har jeg passert 5+0 og jeg prøvene er bekreftet. Må nok innom lege først og så jm når jeg bikker 12 uker:)
 
Skal ha første ordentlige kontroll når jeg bikker 8 uker :) Skal ringe etter første ultralyd og bestille.
 
Har bestilt legetime til uke 7 ca. Erfaring fra tidligere er det da jeg er mest kvalm så tipper på at jeg vil trenge sykemelding. Ellers har jeg tenkt å avtale kontroll hos jordmor på helsestasjon til vanlig tid, dvs. rundt uke 12. Mulig det blir en tidlig UL rundt den tid og.
 
Back
Topp