Hvordan har det gått på TUL?

9+3 i dag. Klarer å bli like nervøs før hver eneste ultralyd selv om dette var vår fjerde så langt. Denne gangen var det en fantastisk opplevelse! ❤️ Den har virkelig begynt å vokse, og var nå faktisk to dager større enn det jeg er på vei (men gyn snakket ikke om å endre termin). Hjertet hamret avgårde og den rørte litt på seg. For første gang ble jeg litt forelsket i den lille minibabyen :love7 Og gyn sa "Sånn dere. Nå får dere en baby til!" Utrolig rørende å høre ❤️

Vis vedlegget 289752
Så utrolig koselig da! :Heartred Ser jo ut som en liten baby å :)
 
Så utrolig koselig da! :Heartred Ser jo ut som en liten baby å :)
Ja, det var det som var litt ekstra gøy denne gangen ❤️ En liten minibaby som danset forsiktig inni der :love7
 
Var på en fin ultralyd i forgårs. Var da 7+4. Lillefrø var da på en god størrelse, tilsvarende litt lenger på vei (men jeg vet nøyaktig 7+4 pga. prøverør), hjertet slo som det skulle og den hadde festet seg der det var best. Veldig betryggende, og jeg smilte mye de neste timene :)
 
Var på TUL i uka som var, og fikk se ei perfekt lita bønne :) Hjerteslag var fine, og jeg ble målt til å være akkurat like langt på vei som egne beregninger :) 7 uker i dag, og krysser alt jeg har for at dette skal gå bra!!!! Etter å ha sett hjerteslag og alltingen, føler jeg meg med en gang mer knyttet til den lille :Heartred
 
Har ultralyd en gang i uka pga MA i høst. Er ca 8+6 i dag, og i dag fikk vi også høre hjertelyd :)
 
9+4. Fortsatt to sprellende babyer med hjerteblink:love017:love017
 
Lov å spørre om du hadde noen mistanke/tegn på at det var to der? Tidlig positiv test, tidlige symptomer? :shy:
Ingen mistanke eller tegn på at det var to. Testene var normale, ikke tidligere positiv enn andre med enling.
Eneste var at hcg blodprøven var høy, men ikke unormalt høy, så sykepleieren mistenkte ikke at det var to utifra verdien.
 
  • Liker
Reactions: Cgn
2E0BD91C-625C-463E-B46F-8ACAC2BEEFAC.jpeg

Endelig var dagen her, ultralyd :D Alt bra med lille snikespiren min. 1.7 cm og bankende hjerte. Stemmer godt med uke 8:) neste milepæl er uke 12 og ny UL
 
Hurra. 12 uker i dag, og ultralyd viste en sprellende baby. Det blir man ekstra glad av når man opplevde MA i uke 11 sist. Feiret med min første kaffekopp på tre måneder :D
 
Har ultralyd en gang i uka pga MA i høst. Er ca 8+6 i dag, og i dag fikk vi også høre hjertelyd :)

Hei! Du får disse ultralydene av sykehuset gratis? Etter 1 MA eller flere? Sorry at jeg spør, har selv opplevd en MA og går derfor til ultralyd på eget initiativ og regning, fikk aldri noe tilbud om ekstra sjekk. :/
 
Var i Danmark for å ta NIPT i dag så fikk se i 9 + 2 :D Hadde vokst 0,5cm fra 8+5 som var forrige ultralyd. Var veldig kjekt å se at det fortsatt var liv, hadde av en eller annen grunn en skikkelig dårlig følelse før jeg dro som heldigvis ble avkreftet.
 
Hei! Du får disse ultralydene av sykehuset gratis? Etter 1 MA eller flere? Sorry at jeg spør, har selv opplevd en MA og går derfor til ultralyd på eget initiativ og regning, fikk aldri noe tilbud om ekstra sjekk. :/
Hei! Gynekologen min jobber på sykehuset her jeg bor, men jeg har ikke fått henvisning av legen min for å komme der. Tok kontakt på eget initiativ. Jeg trodde det var et tilbud «alle» gravide fikk, men tydeligvis ikke når jeg leser her inne. Kanskje det er noe helt spesielt i kommunen jeg bor i. Hos han betaler jeg ikke en krone, for det er svangerskapsrelatert. Det har vært og er en veldig stor trygghet i å få sjekke ofte når jeg er så nervøs :Heartred
 
Var i Danmark for å ta NIPT i dag så fikk se i 9 + 2 :D Hadde vokst 0,5cm fra 8+5 som var forrige ultralyd. Var veldig kjekt å se at det fortsatt var liv, hadde av en eller annen grunn en skikkelig dårlig følelse før jeg dro som heldigvis ble avkreftet.
Oj, spennende! Da får dere vite kjønnet snart og? :D
 
Hva har dere sagt for å få tidlig UL? For vi har fått beskjed at vi ikke får før uke 18, er nå i uke 10, har veldig lyst å se for samboeren som er gravid er veldig redd, sånn type angst for å miste så tenkte det ville være godt for henne å se :) men er ikke ultralyd her o byen vi bor , så må kanskje til horten/tønsberg. Men ringte dere lege eller jordmor og ba om det? Eller er det privat?
 
Hva har dere sagt for å få tidlig UL? For vi har fått beskjed at vi ikke får før uke 18, er nå i uke 10, har veldig lyst å se for samboeren som er gravid er veldig redd, sånn type angst for å miste så tenkte det ville være godt for henne å se :) men er ikke ultralyd her o byen vi bor , så må kanskje til horten/tønsberg. Men ringte dere lege eller jordmor og ba om det? Eller er det privat?
Første tul var for å fastslå termin, og så fikk vi tilbud om tul i uke 12+3 fordi vi har fått litt hjelp til å bli gravide i form av hormoner. Hadde vi ikke fått det tilbudet så hadde jeg gått privat. Ikke alle leger vil henvise :(
 
Hva har dere sagt for å få tidlig UL? For vi har fått beskjed at vi ikke får før uke 18, er nå i uke 10, har veldig lyst å se for samboeren som er gravid er veldig redd, sånn type angst for å miste så tenkte det ville være godt for henne å se :) men er ikke ultralyd her o byen vi bor , så må kanskje til horten/tønsberg. Men ringte dere lege eller jordmor og ba om det? Eller er det privat?
Vi har gått privat, pluss fått av sykehuset når jeg ble innlagt med hyperemesis. Så har fastlegen et enkelt apparat som hun tar utvendig med når vi har kontroll :)
 
Vi har gått privat, pluss fått av sykehuset når jeg ble innlagt med hyperemesis. Så har fastlegen et enkelt apparat som hun tar utvendig med når vi har kontroll :)

Ah! Så flott! Må være deilig å bli fulgt opp så godt!
Har en venninne som også har hypermesis, stakkars! Det er ikke enkelt, du får kjempe deg gjennom! Heldigvis har du sånn sett en konstant bekreftelse på at du fortsatt er gravid :p
 
Hva har dere sagt for å få tidlig UL? For vi har fått beskjed at vi ikke får før uke 18, er nå i uke 10, har veldig lyst å se for samboeren som er gravid er veldig redd, sånn type angst for å miste så tenkte det ville være godt for henne å se :) men er ikke ultralyd her o byen vi bor , så må kanskje til horten/tønsberg. Men ringte dere lege eller jordmor og ba om det? Eller er det privat?

Det er kun privat ultralyd, man får ikke før ordinær ellers dessverre. Da må det være noe som har skjedd eller noe sånt. Du kan alltids prøve å be jordmor / lege om henvisning men her til lands skal vi visst være grusomt sparsomme med ultralyder gitt!

Skjønner godt at hun vil se at alt er som det skal! Helt sykt hvor komplett babyen er i uke 10! Så hvis dere tar en ultralyd kan dere glede dere <3
 
Back
Topp