Noen som har begynt prøving igjen?

VictoriaH

Ventende
Assistert-jentene
August 2018
Oktobergull 2022
Eller går uten prevensjon og lar naturen gå sin gang?

Vi er sistnevnte, men jeg har verken hatt ordentlig mensen eller eggløsning siden fødsel for snart 10 mnd siden. Tok 3 år sist så skjer det så skjer det tenker jeg ;)
 
Hadde vi bare fått én unge denne gangen hadde vi nok vært i gang med prøving igjen. Tok jo også lang tid for oss å bli gravide (2 år og 3 prøverørsforsøk). Men siden vi har mer enn nok med tvillingene får vi vel vente en stund. Vil også ha kroppen min litt mer tilbake først. Jeg starter mest sannsynlig ikke i full jobb igjen før neste sommer, og vil jobbe en stund i den nye tilværelsen. Først da kan jeg begynne å tenke på neste. Da er jentene 2 år.

Når det er sagt, så bruker vi bare kondom når jeg tror jeg har eggløsning, ellers hopper han av i svingen. Har litt samme tanker som deg - det tok så lang tid, og vi klarte ikke bli gravide selv, så om det nå skulle skje er det greit.

Jeg skal vertfall ha en til i fremtiden (håper jeg) :)
 
Vi begynner prøving neste mnd. Håper på at det ikke tar så alt for lang tid, men jeg har mine tvil med at det klaffer med en gang. Vi stresser ikke, så det får gå når det går :happy:
 
Nei, skal ikke begynne å prøve før i 2020 :)
 
Ingen prøving her, godt mulig det ikke blir noen gang heller.
 
Last edited:
Ingen prøving her heller, setter nok inn spiral snart. Så kanskje muligens når mini har blitt større.
 
Vi har ikke begynt med sengeaktiviteter enda, men hadde sikkert gjort rom for en kjappis hadde jeg visst at jeg var fruktbar. Men mensen lar vente på seg.
 
Vi har ikke begynt på prevensjon, men heller ikke fått tilbake mens. Skjer det så skjer det, dog det da er et mirakel siden det ikke blir mye tid til sengekos
 
Nope, jeg har ikke energi til å gjøre noe annet enn å sove i senga vår.. Kjenner ikke behovet heller. Har uansett ikke lyst til å begynne prøvingen før mini har gått iallefall ett år i bhg og jeg har jobb.
 
Vel, ingen prevensjon, men heller ingen sex, så nei. :p
 
Her må kroppen komme seg skikkelig etter forrige graviditet før jeg starter en ny:hilarious: Blir vel å prøve neste år på høsten:)
 
Ingen prevensjon, men vi går ikke inn for å prøver .. Tenkte å begynne prøving til høsten :) Skjer det før så skjer det før. Ville egentlig helst jobbe 1 år. Men vi ser hva som skjer. En liten en til blir det. Skjer når det skjer ❤️
 
Så spennende å høre om planene til så mange:love7 Her er det veldig usikkert om det blir flere. Vi har 3 barn, men hååpet virkelig jeg skulle kjenne meg mer ferdig nå etter nr 3 enn hva jeg gjør;) Vi får se! (Må også isåfall få med mannen såklart, som føler seg litt mer ferdig enn meg)
 
Nooop! Har satt inn spiral! Kunne kanskje tenkt meg en tredjemann om noen år, men mannen sier han ikke skal ha fler, så ser dårlig ut..
 
Oh noooo. Her er butikken helt stengt. Føler oss komplett med to barn, men synes uansett det hadde vært alt for tidlig å bli gravid nå. Var først klar for en til når største var 2 og så tok det enda 2 år før mannen var med.
 
Har mine tvil på at jeg blir gravid uten litt drahjelp neste gang og, så jeg har ikke brukt et fnugg energi på å tenke prevensjon. Mannen vil helst ha en til kjappest mulig, men vi starter vel ikke prøving før til sommeren. Skulle det skje før så får det bare stå til ;-)
 
Jeg er fortsatt sliten etter forrige svangerskap, så de planene jeg la om å prøve igjen til våren/sommeren tror jeg blir utsatt til neste vår/sommer
 
Litt rart å trist å tenke på at vi aldri skal prøve igjen :eek:
 
Så spennende å høre om planene til så mange:love7 Her er det veldig usikkert om det blir flere. Vi har 3 barn, men hååpet virkelig jeg skulle kjenne meg mer ferdig nå etter nr 3 enn hva jeg gjør;) Vi får se! (Må også isåfall få med mannen såklart, som føler seg litt mer ferdig enn meg)

Akkurat sånn er det her også ;)
 
Har hverken startet eller ikke startet... det som skjer der skjer. Håper bare vi klarer å få en til da jeg har et høyt ønske om at mini skal vokse opp med minst ett søsken. Men sånn som vi slet med å få han vet jeg jo også at vi kanskje ikke blir en større familie...
 
Back
Topp