Kanskje November

FrkPippi

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberbarna 19
hei! :hello

I går ble det bekreftet, «gravid 1-2». Ikke helt planlagt så vi må la det synke inn før vi bestemmer oss. Sambo tok det veldig med fatning og sa han ikke hadde noe sterk mening om hva han kunne tenke seg, type «at abort var ikke must for han sin del» og at det som var viktigst var «hva jeg tenkte og følte». Det er forsåvidt ingenting annet enn «passar litt dårlig» og «frykt for hva det å få barn innebærer» som er årsaken om vi velger å bryte. Det er jo veldig skummelt og kom litt brått på (vi brukte prevensjon og jeg trodde jeg kom til å ha vanskeligheter med å bli gravid). Jeg har testet av og til, de gangene mensen har vært forsinket, men alle tester har vært negative, som forventet.

Jeg er i slutten av tyveårene og han i midten av 30 årene, har gode stabile liv og 5 år som samboerskap bak oss. Derfor vil de fleste tenke at «det var på tide»... men så var det denne angsten da....:nailbiting::smiley-ashamed008:Heartpink
Angsten for hva som skjer med kroppen under graviditet og fødsel, alle potensielle komplikasjoner, og dette med livet som forelder, hva vil det gjøre med forholdet vårt osv osv... vi har det så veldig fint sammen og er redd for at et barn/baby ødelegger det fine vi har. Man hører jo mye om hvor slitsomt og destruktivt det kan være for et forholdt å få bar, at livet nærmest er «over» når dama blir gravid :(

Ikke meningen å være negativ, blir sikkert bedre etter at sjokket har lagt seg :smiley-angelic001:)

Uansett, enn så lenge hører jeg til her i november med en eventuell termin 9.11 :Heartbigred
 
Det blir bedre når sjokket legger seg, og man får sortert tankene litt. Drister meg til å komme med ett lite gratulerer
 
Det blir bedre. Jeg fikk også ett sjokk denne gangen da jeg er alene med hun på to år og vil nå bli alene med to stykker. Har fortsatt dager hvor jeg tenker hvordan skal dette gå!? Men det blir bra til slutt og håper på å få en del hjelp fra barnefar. Han er flink til å stille opp i forhold til toåringen nå som formen er litt dalende :smiley-bounce012
Gratulerer til deg!
 
Takk dere to! :Heartpink
Jeg skammer meg nesten litt. Jeg har jo ingenting å klage over, vi er jo to og har tilsynelatende alt tilrettelagt!
Jeg har ikke fortalt noe til venninner, de kommer til å få bakoversveis om de får nyss om at jeg har vurdert å ikke beholde.
Imponerende å ha to alene, klem til deg:Heartpink
 
Tenk nøye igjennom hva dere ønsker. Mange utfordringer med et barn, men har dere god kommunikasjon og går inn for dette så er det ikke noe problem. Alle har tøffe tider i et forhold, både med og uten barn :)

Har vurdert barn i 10 år og det har aldri passet og frykten som du skriver om har vært veldig reell.
Men nå er valget tatt. Jeg reiste til en klinikk i Danmark da jeg ikke har noen å få barn med.
Er nå i 5 uke og det er helt greit. Har slått meg til ro med tanken på at en liten krabat har flyttet inn i magen min.
Ingen kan ta valget for deg, men vi kan være her og støtte deg.
Har du tenkt på at du ønsker deg barn en gang, ja da er tydeligvis tiden inne nå. Virker som om du har alt på stell, selv om du har en bøtte full av bekymringer :)
 
Tenk nøye igjennom hva dere ønsker. Mange utfordringer med et barn, men har dere god kommunikasjon og går inn for dette så er det ikke noe problem. Alle har tøffe tider i et forhold, både med og uten barn :)

Har vurdert barn i 10 år og det har aldri passet og frykten som du skriver om har vært veldig reell.
Men nå er valget tatt. Jeg reiste til en klinikk i Danmark da jeg ikke har noen å få barn med.
Er nå i 5 uke og det er helt greit. Har slått meg til ro med tanken på at en liten krabat har flyttet inn i magen min.
Ingen kan ta valget for deg, men vi kan være her og støtte deg.
Har du tenkt på at du ønsker deg barn en gang, ja da er tydeligvis tiden inne nå. Virker som om du har alt på stell, selv om du har en bøtte full av bekymringer :)

Det er utrolig tøft, og bra du velger og gjør det som føles rett for deg! :Heartbigred
Så fint å høre at noen har de samme tankene... vi skal til jordmorsamtale til uken, sikkert lurt å få klarnet hodet og få bredere perspektiv og andre innspill! :)

Setter veldig pris på alle tanker og støtte og tror vi kommer oss igjennom dette også :Heartblue
 
Vi har forresten bestemt oss for å beholde :):rolleyes:
Veldig rart og skummelt, men også veldig spennende!
 
Back
Topp