Amming etter brystløft

AG08

Andre møte med forumet
Hei! Er det noen her som har ammet etter brystløft med/uten silikon? Hvordan gikk det? Jeg er gravid nå, og er selvfølgelig veldig bekymret for at jeg ikke skal få til amming denne gangen. Har tatt brystløft med implantater.
Skulle ønske jeg hadde klart å leve med puppene til jeg var ferdig med å få barn :facepalm:

:anyone
 
Ikke egen erfaring med det, men har sett at noen kan, og andre kan ikke, spørs litt hvordan operasjonen ble utført. Noen får bevart melkekjertler og melkeganger i større grad. Implantater kan gjøre lagringskapasiteten mindre slik at man kanskje må amme hyppigere, men tja, det spørs egentlig helt hvordan operasjonen ble gjort.
 
Jeg har ikke klart å amme mine to barn, men så har jeg fått vite i ettertid at de har stramt tungebånd, så er ikke så rart de ikke klarte å henge på puppen. Fikk ikke god ammeoppfølging på barsel eller av helsesøster heller :grumpy:
 
Ikke egen erfaring med det, men har sett at noen kan, og andre kan ikke, spørs litt hvordan operasjonen ble utført. Noen får bevart melkekjertler og melkeganger i større grad. Implantater kan gjøre lagringskapasiteten mindre slik at man kanskje må amme hyppigere, men tja, det spørs egentlig helt hvordan operasjonen ble gjort.

Trur dem har operert med ammebevarende teknikk, altså dem har skjært vekk huden rundt nippelen uten å fjerne nipplene helt, etter som jeg har forstått. Implantatene er ikke så stor, så tror selv at dem ikke skal bli det største problemet.
 
Jeg har ikke klart å amme mine to barn, men så har jeg fått vite i ettertid at de har stramt tungebånd, så er ikke så rart de ikke klarte å henge på puppen. Fikk ikke god ammeoppfølging på barsel eller av helsesøster heller :grumpy:

Huff :grumpy: Håper så inderlig at det skal gå bra her
 
Jeg ammer etter brystløft, og med implantater :) Har ikke hatt noen problemer disse 4 mnd siden lille ble født :)
 
Så bra :D Hadde/har du følelse i brystvortene? Det har nemlig ikke jeg :nailbiting:

Njæææ... ikke noe særlig med følelse, nei ... Ikke fullstendig dødt, altså, mn er vel i grunnen likt som det var før løftet :) Er vel tidligere amming som har skylden for det.
 
Hei! Jeg har tatt brystreduksjon og brystløft for 2 år siden, har nå en gutt på 5 uker, har dessverre ikke nok melk. Har prøvd alle tips og råd for å øke produksjon, får max 30 ml til sammen. Anbefaler å bruke syntocinon nesespray for å øke produksjon. Den får du på sykehuset om du spør
 
Jeg ammer etter brystløft med implantater. Har vært helt problemfritt :) Ammer fortsatt, og "babyen" er 16 mnd. Har hele veien hatt masse melk. Fullammet til 6 mnd.
 
Ikke brystløft her, men implantater. Masse melk og ingen problem med verken barn nummer 1 eller 2! Lykke til :cat::rolleyes:
 
Back
Topp