Hvor mye penger...

Babynrto

Forumet er livet
Febbisbebbis'18
Marsboerne 20 18
...sitter dere igjen med hver mnd etter alle faste utgifter er betalt? Til å kjøpe klær og mat for, gå på kino osv? :)

Driver og ser litt på ulike nedbetalingsplaner for lån, og ble nysgjerrig på hva som er «normalt» :)
 
25000 :) sånn ca. Nå har vi 30 k men skal øke lånet,

Vi bruker 6-7 k i mnd på mat så egentlig sitter vi ned litt mindre xD
 
Det varierer stort
Men 7000-15000 tipper jeg
Har bare halv lønn nå så det gir mindre penger
 
Det varierer stort
Men 7000-15000 tipper jeg
Har bare halv lønn nå så det gir mindre penger

Takk for svar :) er dette deg alene eller dere som par?
 
Sitter igjen med mellom 17 og 25000, 17 er i det minste laget for oss. Lønna vår varierer fra måned til måned.
 

Blir ca samme som her da høres det ut som :) tror vi kommer til å ligge på opp mot 15 000.. høres ut som om det skal gå helt fint :)
 
Last edited:
Ifølge utredninger på hva man skal leve for i mnd som to voksne og to barn så er det 11 000. Vi har hatt helt ned i 3000 men ligger på ca 15 000 nå.
 
Vi sparer en del hver mnd så sitter vel igjen med rett i underkant av 20 000. Dersom vi hadde spart mindre så hadde vi jo sittet igjen med en del der mere etter faste utgifter :)
Nå er jeg i ulønnet permisjon så litt annerledes akkurat nå da :)
 
37.000 ca etter faste utgifter er betalt.

Men det varierer litt, når kommualavgiften og NRK lisensen kommer, blir det betalt av de 37.000

Men i de 37.000 setter vi av 5000 fast på sparing hver mnd
 
Jeg går i null, eller minus, hardt å være syk, men ikke syk nok :confused::cool: samboer tjener veldig godt, er selvstendig nærlingsdrivende og sitter igjen med ca 100 000 hver måned, så vi klarer oss godt uansett.
 
Nå har ikke vi helt felles økonomi, men har en felles konto der alle felles utgifter går fra.

Resten beholder vi selv til eget forbruk, mat og ting vi trenger.

Jeg sitter igjen med ca 13-14 000 tenker jeg, kommer litt an på regninger. Men setter bort alt overskytende sånn at jeg har 8-9000 å rutte med i mnd.

Usikker på sambo, men noe av det samme tenker jeg
 
Nå har ikke vi helt felles økonomi, men har en felles konto der alle felles utgifter går fra.

Resten beholder vi selv til eget forbruk, mat og ting vi trenger.

Jeg sitter igjen med ca 13-14 000 tenker jeg, kommer litt an på regninger. Men setter bort alt overskytende sånn at jeg har 8-9000 å rutte med i mnd.

Usikker på sambo, men noe av det samme tenker jeg
Vi gjør det på samme måte :)
Tenker at jeg nok har gjennomsnittlig igjen 7000 (tilkallingsvikar, så går veeeldig opp og ned) :)
 
Uten sparing er det vel i gjennomsnitt rundt 35 000 i mnd (da er boliglån, bensin, studielån, forsikring, strøm, barnehage osv trukket fra). 10 000 av disse går til felles sparing og sparing til lille. Ellers sparer vi også på egenhånd.
 
Faktisk usikker da vi sparer det vi kan av det som er til overs
 
Vi sitter igjen med ca 8000 kr
 
Takk for svar :) er 25000kr tilsammen dere to da regner jeg med?
Samlet. Samboer tjener veldig godt men jeg er under utdanning og har lite i mnd, jobber ikke utenom heller.

Så får gan bonus på en 100-300 k om julen. Vi har pusset opp og hatt myyye utgifter bl.a. Bil og sertifikat så har ikke spart så mye tvert imot. Men sparer en 10 i mnd til vanlig ^^
 
Etter vi har satt av penger til regninger og mat har vi tilsammen rundt 30.000 igjen
 
Back
Topp