Får barna bestemme antrekk selv?

Kengu

Forumet er livet
VIP
Mamge barn har sterke meninger m klær , har dine barn det og får de bestemme klær selv?
 
Eldste får velge mellom den eller den genseren, men vi velger yttertøy. Han får stort sett valget mellom å kle på seg selv eller få hjelp. Vi velger yttertøy. Han er tre år. Yngste får ikke velge (1,5 år).
 
Eldste får velge mellom den eller den genseren, men vi velger yttertøy. Han får stort sett valget mellom å kle på seg selv eller få hjelp. Vi velger yttertøy. Han er tre år. Yngste får ikke velge (1,5 år).
Samme her :)
 
Får bestemme selv, mine har hvert flinke til å velge ull under fra de var 2 år . Av og til nå må jeg si nei til 9 åringen....for ho kan kle seg litt før tynt feks.

Jeg kan komme med forslag :)
 
Jentene på 9 og 11 år velger selv og har gjort det i mange år. Mini på 3 år bryr seg ikke.
 
Ja. Så lenge det passer årstid og vær, så får de velge selv.
 
Til en hvis grad ja, men tilpasset været og temp. Skal i selskap etterpå . Da velger de klær selv .
 
Eldste velger selv etter at jeg har sagt om det er kaldt eller varmt ute. Hu er 5.5 år og valgt klær selv i mange år allerede. 3 åringen bryr seg ikke om noe sånt så da velger jeg. Hender ham sier ifra hvis han vil ha klær med lynet eller par patrol på.
 
Eldste er 12 og velger selv, kommenterer bekledningen om jeg syntes hu har bomma på årstiden da men det er vel bare alderen haha

Yngste på 3,5 år bryr seg ikke, så det velger jeg. Men han elsker ull og kan bruke det året rundt. Oppfordrer til litt egne meninger så inkluderer han i prosessen..
 
Han får valget mellom det jeg legger fram. To valg. Og jeg bestemmer ulltøy innerst på kalde dager.
 
Han har veldig få meninger om klær, og her kan diskusjonene gå på at jeg ber han finne klær og kle på seg selv :p dette synes han er unødvenig bruk av tid, å ja, han sier det selv på den måten :p
Han kan godt si i klesbutikken at han vil ha den og ikke den osv og da får han bestemme det selv.
Men jeg kjøper kanskje 90% av klærne uten at han blir spurt om det, og han er godt fornøyd. Jeg vet hva han liker og siden han ellers ikke har så sterke meninger, funker det godt.
 
De har ikke gitt uttrykk for at de vil bestemme enda, så jeg finner frem klær de skal ha på seg. De er snart to og tre år.
 
Eldste (3,5) får velge fritt fra skuffa si. Veileder ved å spørre om hen tror hen trenger ulltrøye hvis det er kaldt, feks. Hen har fått velge selv veldig lenge, men interessen/engasjementet varierer.

Yngste er bare 6 mnd, så der velger vi.
 
Null interesse for å bestemme klær selv enda, så her blir det det vi finner frem.
Eldste er 4,5 og yngste litt over 2
 
Nå og da, mest pga trass. Ofte bestemmer jeg
 
Nei, her bestemmer mamma og pappa. Har hent han har funnet et plagg han virkelig vil ha på, og da får han det. Men sjelden hendelse
 
Ja, han er 2,5 år nå og har ofte meninger om hva han vil ha på, det er greit :) Får fint velge mellom utvalg overdeler og underdeler etc, men jeg bestemmer antall lag og yttertøy om vi skal ut :)
 
Back
Topp