Hvordan har det gått på TUL

UL nr 2 i dag 7+1, og enda en gang var det en knert med bankende hjerte der inne ❤️ Fikk til og med høre hjertet :love7 Ble målt til rett under 7 mm, men legen mente det var helt innafor. Den var litt liten sist også, men den har vokst som den skal til nå, så får stole på at han har rett :p Jeg småblør av og til litt, så han er så god og vil ha meg inn igjen i neste uke også. Veldig godt å bli ordentlig fulgt opp! ❤️

20190206_100539.jpg
 
UL nr 2 i dag 7+1, og enda en gang var det en knert med bankende hjerte der inne ❤️ Fikk til og med høre hjertet :love7 Ble målt til rett under 7 mm, men legen mente det var helt innafor. Den var litt liten sist også, men den har vokst som den skal til nå, så får stole på at han har rett :p Jeg småblør av og til litt, så han er så god og vil ha meg inn igjen i neste uke også. Veldig godt å bli ordentlig fulgt opp! ❤️

Vis vedlegget 287945

Så koselig :happy: mente legen du bare skulle holde på «din» telling fortsatt da eller? At det kan være forskjeller så tidlig og? Mitt foster ble målt til 7+3 ( 13 mm), men jeg orker ikke gå de tre dagene om igjen :angelic: haha! Så bra at du får bra oppfølging, er så nervepirrende å se blod i svangerskapet :Heartred
 
Så koselig :happy: mente legen du bare skulle holde på «din» telling fortsatt da eller? At det kan være forskjeller så tidlig og? Mitt foster ble målt til 7+3 ( 13 mm), men jeg orker ikke gå de tre dagene om igjen :angelic: haha! Så bra at du får bra oppfølging, er så nervepirrende å se blod i svangerskapet :Heartred
Ja, han mente at det ikke var noen grunn for å flytte termin enda. At det er helt vanlig at det varierer litt sånn :) Han har ikke kommentert at den er liten en eneste gang. Bare jeg som har mast om det :knegg: Så han virker veldig trygg :)
 
Var på tul 9+0 og fikk se et lite vesen ❤️Legen mente at han kunne se at hjertet slo. Gleder meg til ny tul 11+0 nå på fredag.
 
Ja, han mente at det ikke var noen grunn for å flytte termin enda. At det er helt vanlig at det varierer litt sånn :) Han har ikke kommentert at den er liten en eneste gang. Bare jeg som har mast om det :knegg: Så han virker veldig trygg :)

Så godt å høre. Hun sa jeg ikke skulle tenke på det jeg heller... men det er ikke alltid så lett. Tenker ikke på knapt annet enn graviditeten, haha :angelic:
 
Da har jeg også vært på TUL på sykehus i dag med blandede følelser. Fikk se hjerteaktivitet og at det var liv så veldig lettelse:)CRL målte 0,81 cm, og jeg ble da satt tilbake en uke til 6+5.
Det jeg ble bekymret for er at de målte livmorhalsen min til 2 cm( etter konisering)halvparten av normalt 4 og mente i tillegg at jeg ikke trengte å bli følgt med i svangerskapet:nailbiting: hører jo om så mange senaborter og prematur fødsler pga for kort livmorhals at jeg synes dette var veldig rart.

Nedenfor bilde av den lille klumpen:Heartbigred
 

Vedlegg

  • 0ACAA6AA-0939-4DF8-902E-0C68810DD341.jpeg
    0ACAA6AA-0939-4DF8-902E-0C68810DD341.jpeg
    14,3 KB · Visninger: 45
Da har jeg også vært på TUL på sykehus i dag med blandede følelser. Fikk se hjerteaktivitet og at det var liv så veldig lettelse:)CRL målte 0,81 cm, og jeg ble da satt tilbake en uke til 6+5.
Det jeg ble bekymret for er at de målte livmorhalsen min til 2 cm( etter konisering)halvparten av normalt 4 og mente i tillegg at jeg ikke trengte å bli følgt med i svangerskapet:nailbiting: hører jo om så mange senaborter og prematur fødsler pga for kort livmorhals at jeg synes dette var veldig rart.

Nedenfor bilde av den lille klumpen:Heartbigred

Så kjekt at du har fått sett lille i magen idag. Det med kort livmorhals kan jeg ingenting om, men om du er bekymret kan du jo snakke med legen din/ jordmor om dette så de evnt kan forklare hvorfor det ikke er noe å bekymre seg over eller at du burde fått mer oppfølging pga dette. Eller mulig du kan si at du ønsker ekstra oppfølging, så kan noen andre også få tatt en vurdering om det er noe du trenger eller ikke. Synd å si, men det er jo ikke alle leger og slikt som mener det samme eller som sitter med lik kunnskap. Håper uansett at alt går bra med deg og lille hele veien ut. :) :Heartred
 
Jeg var på sykehuset for å sjekke noe annet forrige uke og da tok hun likesågodt en ultralyd på meg, selv om jeg sa jeg trolig bare var rundt 4+6. Og hun fant selvfølgelig ingenting, selv ikke en plommesekk. Hun sa bare «det kan være for tidlig eller det kan være det ikke går bra» :wtf: det var utvendig ul også. Har tatt en første HCG prøve som viste ca 3500 og skal ta en ny mot slutten av denne uka. Synes jeg forholder meg overraskende rolig til dette :D

I dag var jeg på ny tul og fant et bankende hjerte:smiley-bounce012
 
Så kjekt at du har fått sett lille i magen idag. Det med kort livmorhals kan jeg ingenting om, men om du er bekymret kan du jo snakke med legen din/ jordmor om dette så de evnt kan forklare hvorfor det ikke er noe å bekymre seg over eller at du burde fått mer oppfølging pga dette. Eller mulig du kan si at du ønsker ekstra oppfølging, så kan noen andre også få tatt en vurdering om det er noe du trenger eller ikke. Synd å si, men det er jo ikke alle leger og slikt som mener det samme eller som sitter med lik kunnskap. Håper uansett at alt går bra med deg og lille hele veien ut. :) :Heartred
Tusen takk :)
Ja kommer nok til å be jordmor og evt lege om å henvise meg. Ikke vits i å gå å bekymre seg hele svangerskapet, har lest at det er 17% i min kategori som føder prematur så jeg kommer til å stå på krava her
 
Da har vi vært på første UL. Får ekstra oppfølging pga habituell abort. Er bare 5+6 i dag, så jeg hadde forberedt meg på at det uansett kunne være for tidlig for hjerteaktivitet. Men neida, vi så jamen en nydelig bitteliten knert med et bankende hjerte :love7 Ny UL om to uker :)
Så fantastisk ❤️
 
Da har vi også fått sett ett bankende hjerte :Heartred og alt så bra ut med den lille.. esnurra sa en dag lengre (7+6) men venter til Ol med å forandre noen ting. tilbake på kontroll om 4 uker. Må vell ordne time til fastlegen så jeg får meg ett helsekort+får tatt blodprøvene..
 
Vi var på tul i dag og så et bankende hjerte og et meget aktivt foster <3 Gynekolog sa at alt så fint ut og dette fosteret var over gjennomsnittet aktiv og det var et meget positivt tegn - så vi er veldig lettet :) Ble satt tilbake 2 dager pga fosteret størrelse, men termindato ble 1 dag før antatt, så er i dag 10 + 3, med termin 2 september. Nå gleder vi oss til fortsettelsen og ordinær ultralyd i uke 18. Anbefales! :)
 
Vi var på TUL i dag og fikk se et bankende hjerte:love7 Ble målt til 8+5, altså en dag lengre enn vi hadde beregna:Heartred Får videre oppfølging i uke 13, klarer nesten ikke vente:hello2
 
Vi var på TUL i dag og fikk se et bankende hjerte:love7 Ble målt til 8+5, altså en dag lengre enn vi hadde beregna:Heartred Får videre oppfølging i uke 13, klarer nesten ikke vente:hello2

Såå gøy :Heartred så herlig å få sett hjertet! Husker du hvilken størrelse fosteret ble målt til? Altså i mm/cm!
 
Back
Topp