Når fikk barna begynne å drikke juice?

Babynrto

Forumet er livet
Febbisbebbis'18
Marsboerne 20 18
Ser de selger pære- og epledrikk i babyavdelinga, som er usukret og kan fås fra 10 mnd. Men er det dumt å venne de små til smak på drikken?
 
1 år og 3 mnd, vi brukte det til å blande ut mme fordi han ikke tålte melkeproteiner og nektet å drikke det rent. Det var etter anbefaling fra lege.
 
Jeg prøvde det kun én gang på eldste ved omgangssyken da han var 19-20 mnd. Han ville ikke ha. Jeg prøvde det kun fordi han drakk så lite. Tenkte eplejuice ville gå ned, men neida.

Med yngste blandet jeg det med Duphalac. Det gikk så som så.

Jeg har vært fornøyd med å kun gi de vann :) Ønsker ikke at dem skal bli «avhengig» av noe annet. De er snart to år og tre år.
 
Her får særlig eldste (nærmer seg 3år) litt juice av og til. Hvis det er appelsinjuice så vanner jeg den ut litt, det gjør jeg til meg selv også :p
 
Han er ikke så glad i juice så det får han ikke. Får er glass med saft i ny og ned. 1,5 år
 
Har fått når han var syk rundt 1 år :) til vanlig er det vann :) ikke så glad i kumelk, men ammes fortsatt litt :)
 
Eldste har fått juice hver dag fra hub var 2 år (nå 3,5) Husker ikke når hun smakte først, men hun får hver dag blander ut med movicol. Eneste måten å få i henne det på.
Hun foretrekker fortsatt vann ellers :)
 
Eldste liker ikke, men yngste får smake litt av meg i helgene. Bare én mnd eller to siden han begynte å smake, er 2 år og 3 mnd
 
Vi har litt juice hver helg, 2 år gammel :)
 
Lille har fått utvannet eplejuice på besøk hos besteforeldrene siden han var halvannet. En sjelden gang kan ikke skade tenker jeg. Hjemme og i barnehagen går det fremdeles i vann :)
 
Barna på 2,5 og 1,5 har aldri fått juice. Ser ingen grunn til å gi det når de verken har behov for det eller etterspør det. De er godt fornøyd med vann
 
De har vel fått juice fra de var 1 1/2 når de er på besøk hos mormoren.

Ellers har vi kun saft hjemme, minste på 1 1/2 har begynt å få saft av og til, men hun drikker helst melk, så er gjerne om hun er litt forkjølet og ikke bør ha så mye melk for slim
 
Eldste fikk usøtet «baby-juice» fra hun var ca seks mnd, for å få i henne movicol. Vanlig eplejuice var hun vel ca halvannet år, da for å få i henne losec... For vår del gikk hensynet til å få i henne medisiner hun måtte ha foran hva som er «lurt» eller ikke :)
 
Min fireåring får fortsatt ikke juice. Vi drikker det ikke heller, så det er ikke noe vi har hjemme.

Ser ikke poenget med noe som er så dårlig for tennene og med så mye sukker i, uten at det også tilfører noe bra.

Smoothie får hun 3-4 ganger i uka (som dessert etter middagen). Til maten får hun velge mellom vann og farris. Biola har vi også en del, men det blir også litt som et lite måltid for henne (som en dessert etter mat ofte).

Vi voksne drikker en del Pepsi Max (dårlig vane, har planer om å slutte, men nå som vi sover så dårlig om nettene er det ikke så lett), men vi har aldri gitt henne det. Vi sier til henne at det ikke er bra for tennene, og at barn ikke bør drikke det. Hun bryr seg ikke, for hun elsker farris :) På julaften fikk hun en julebrus i glassflaske.

Saft har hun heller aldri fått hjemme. De hadde det i barnehagen på grøtfesten og hun syntes ikke det var noe godt og ville heller ha vann. Er noe med hva man er vant til...

Uansett, drikker som forårsaker syreskader, og har mye sukker, som juice, brus osv., ser jeg ingen grunn til å innføre så lenger vi kan la være.

Hva hun velger å gjøre når hun blir eldre er opp til henne. Hva hun får hos besteforeldre eller venninner legger vi oss heller ikke opp i.
 
Eldste fikk usøtet «baby-juice» fra hun var ca seks mnd, for å få i henne movicol. Vanlig eplejuice var hun vel ca halvannet år, da for å få i henne losec... For vår del gikk hensynet til å få i henne medisiner hun måtte ha foran hva som er «lurt» eller ikke :)
Når de må ha medisiner gjør man det man må :) når mi er syk vil hun ikke drikke heller, så vi har blanda medisin i iskrem. Det er noe hun bare får når hun er syk
 
Back
Topp