Hvordan har det gått på TUL?

Jeg er 6+1 etter min regning men når ville dere anbefalt å dratt på tidlig UL er 6 år siden sist.
Sier som enkefalos, fra uke 7ish for å høre hjertet eller 10-12 for å se litt mer. I forrige svangerskap var jeg i uke 13+6 og fikk med ett bilde hjem av en liten baby som holdt opp hånda :happy::Heartred
 
Jeg er 6+1 etter min regning men når ville dere anbefalt å dratt på tidlig UL er 6 år siden sist.

Min lege sa etter uke 7, eller uke 12 om du ønsker sjekke nakkefold og slikt, men det hadde hun egentlig ikke lov til å si noe om :angelic:
 
Blir i uke 7 engang. Men først må jeg ta hcg måling på fredag og få den i boks!!!
 
Vi var uplanlagt i dag og så en liten spire mellom 4-5 mm stor :happy: 6 uker på vei ca, men litt tidlig å si. Hadde veldig forsinket el, men er et sted mellom 6+0 og 6+4 som jeg har trodd :) Hjertet banket så fint :Heartred
 
Har ikke bestilt ul før i uke 12 jeg. Er det sent? Tenkte at så lenge jeg ikke begynner å blø, eller bekymrer meg på noe vis, ser en mer da? Har aldri vært gravid før, så jeg vet ikke når det er vanlig å dra på ul :happy:
 
Har ikke bestilt ul før i uke 12 jeg. Er det sent? Tenkte at så lenge jeg ikke begynner å blø, eller bekymrer meg på noe vis, ser en mer da? Har aldri vært gravid før, så jeg vet ikke når det er vanlig å dra på ul :happy:
Uke 12 er helt supert! Da ser man myyye mer, så lenge man klarer å tøyle nysgjerrigheten så lenge ;)
 
Så bra at du får oppfølging :) kan jeg spørre hvordan det har gått med lille som ble født i uke 26? Kjenner flere som har født prematurt, det hsr heldigvis gått over all forventning <3

Det har gått veldig bra, frisk og ikke noe plager. Ganske uproblematisk forløp hele veien egentlig ❤️
Går nå i første klasse sliter en del med konsentrasjonen, men det kan de som ikke er prematur gjøre å
 
Hva betaler dere som går til TUL ?
Som ikke får det dekket.
Er så desperat for å få vite om alt står bra til.
Men synes det er så dyrt.
Om noen har gått i Bergen gi meg en lyd
 
Hva betaler dere som går til TUL ?
Som ikke får det dekket.
Er så desperat for å få vite om alt står bra til.
Men synes det er så dyrt.
Om noen har gått i Bergen gi meg en lyd

Vi forventer å betale 1300-1400 kr.
Tar en privat i uke 12 (11+0 - 11+6). Da måler de også neseben og nakkefold
 
Hva betaler dere som går til TUL ?
Som ikke får det dekket.
Er så desperat for å få vite om alt står bra til.
Men synes det er så dyrt.
Om noen har gått i Bergen gi meg en lyd

Jeg må ut med 1400 for min.
Kunne nok ha blitt henvist til sykehuset som jeg har blitt før, har en kronglete historie. Men jeg orker ikke, så da velger jeg heller å betale privat denne gangen.
 
Jeg har bestilt til 6+2, og betaler vel ca 400kr. Dette er hos en gyn med avtale :) kan nesten ikke vente.
 
Vi forventer å betale 1300-1400 kr.
Tar en privat i uke 12 (11+0 - 11+6). Da måler de også neseben og nakkefold

Har lyst å ta en privat i uke 11-12
Men har de lov å måle det om det ikke er helsepersonell.
Gå på type volvat eller noe da kanksje ?
 
Så det er rimligere hos gynekolog med andre ord da.
400 var jo veldog lite.
Hun skriver at det var gynekolog med avtale, det vil vel egentlig si i praksis som en offentlig gynekolog. Jeg har vært borti 1200-1500 kr for UL hos privat gynekolog også :/
 
Back
Topp