Heimelaga babymat eller mat på glass?

  • Trådstarter Moderator Marte
  • Opprettet
M

Moderator Marte

Guest
Korleis gjer du det med babymat? Lager du maten sjølv, eller kjøper du babymat på glass?
Har du prøvd å lage babygrauten sjølv? Det gjorde eg med mine små, og eg var veldig fornøyd med å lage maten og grauten sjølv :)
 
Første fikk hjemmelaget og glass..nr 2 og nr 3 fikk hjemmelaget. Be 3 hadde melkeproteinallergi. Nr 4 er nå 11 uker og satser på å lage hjemmelaget. Lillemann har også melkeproteinallergi virker det som.. Synes det er fint å lage det meste selv, smaker helt klart best også.
 
Førstemann fikk en del glass, men også mye hjemmelaget.
Andremann har aldri spist middag fra glass
 
Her var alt hjemmelaget. Prøvde glass 2-3 ganger, men det kom rett ut igjen.
 
Vi gir og har gitt begge deler :) lager en de hjemmelaget og fryser ned. Nå og rett før han bikket året ble de jo mer og mer den samme maten som oss. Grøt også, litt hjemmelaget og litt pulvergrøt fra pakke.
Så jatakk, begge deler.
Stresser ikke med det, det viktigste er sunt og varriert kosthold :)
 
Ingen babymat, bare vanlig mat. Hjemmelaget. Vi gjorde BLW. Mye enklere og billigere! Ungen fikk spise det vi spiste fra 6 mnd. Ingen grøt heller, her gikk det mye i brødskive med leverpostei.
 
Førstemann fikk en del glass, men også mye hjemmelaget.
Andremann har aldri spist middag fra glass
Noenlunde likt som her, bortsett fra at minsten fikk et glass en gang vi var avgårde og han var mye mindre :)
 
Jeg måtte gi opp hjemmelaget mat da han var baby. Lagde uendelig antall ulike retter. Han nektet å spise dem, gitt..... Ble derfor middagsglass selv om heller ikke det var noen knallsuksess. Brukte Sinlac grøt ettersom han hadde melkeproteinallergi samt var laktoseintolerant.
 
Middagsglass fikk han aldri, men grøt og smoothieposer ble brukt :)
 
Ingen babymat, bare vanlig mat. Hjemmelaget. Vi gjorde BLW. Mye enklere og billigere! Ungen fikk spise det vi spiste fra 6 mnd. Ingen grøt heller, her gikk det mye i brødskive med leverpostei.

Omtrent akkurat det jeg skulle svare
Men baby får grøt om det er grøt vi spiser en dag, da.
 
Lag den maten dere lager, trenger ikke gjøre så stort ut av det. Lag gjerne ekstra. Også moser du med stavmixer eller gaffel og fryser ned eller server direkte. Det gjorde vi. Hadde vi taco, så tok jeg fram fra frysern noe annet.
 
Hjemmelaget. Det var egentlig veldig enkelt, laget litt store porsjoner, og fryste ned i passende str. :)
 
Fikk vanlig mat som vi spiste. Men har ikke vært helt nazi på det, har fått litt babymat om det var enklere der vi var osv
 
Back
Topp