Vekt

Mhm. Jeg var i fin form hele tiden sist. Og er jo det nå og. Men tallene på vekta skal liksom fortelle så mye om meg. :wtf:

Jeg tenker at litt mere mosjon i svangerskapet ikke kan skade. Gåturer. Og å spise sunn og bra mat :happy:

Vi får krysse fingrene for nok et fint svangerskap, selv om tallet på vekta viser i overkant av hva vi skulle ønske oss:angelic:

Ja, prøver å gå litt turer og tenke litt over hva jeg trykker innpå. Men, sjokolade er så altfor godt :shy:
 
Ja, jeg vêt at det egentlig sies det. Kan jo være lurt å følge med i forhold til ødemer ogl. Jeg la på meg ca 10 kg sist, så håper på ca samme denne gang.

Er nok litt forskjeller fra sted til sted. En slank venninne la på seg over 30 kg uten at noen tok tak i det. Det igjen var nok ganske sløvt.

Kjenner jeg er litt nysgjerrig på hvilken sprøyte som ble satt i forbindelse med fødselen grunnet vektoppgang. Fikk du noe forklaring?

Vet ikke om det var direkte pga vektoppgang, men tror det var med k vitamin eller noe, tror det skulle hjelpe så jeg ikke skulle blø så mye? Er egentlig ikke sikker, var så mye på en gang der så jeg ga litt f egentlig. Var ganske irritert når de skulle begynne med blodprøver og slikt så prøvde å bare ikke tenke på det. Skjønner liksom ikke helt hva som var greia. Hadde ikke noe svangerskapsdiabetes eller komplikasjoner ellers. Men sånn ble det nå bare. Skal passe ekstra på vekta denne gang. Var ikke så kjekt å veie 15 kg ekstra når de første ukene etter fødsel hadde passert.
 
Litt godt å høre at det ikke bare er meg.
Skal vi rett og slett bare avtale at vi veier oss i morgen? :eek:
Dommen har fallt, to kilo opp :banghead: Dvs at eg veier meir enn når eg var høggravid sist :facepalm: Men eg har spist alt for mykje søtsaker i det siste, og småspist ein del pga kvalmen, så eg kan nok klare å sjerpe meg litt, håper eg o_O Berre i uke 7, så syns det var litt tidlig å gå opp allerede... Eg er og spent på kva jordmor sier om vekt, lurer på om eg er så tjukk at det regnes som ein risiko, håper ikkje det!
 
Jeg har gått opp 0,6 kg. Er 10+2 idag. Sist svangerskap la jeg på meg helt ekstremt, 42 k. Hadde masse vann i kroppen, men en del var nok kilo etter mye god mat i svangerskapet. Er litt mer påpasselig nå, spiser sunt og godt men forsøker å styre unna godteri :) Nå veide jeg også i utgangspunktet 14 kg mer enn jeg gjorde da jeg ble gravid for snart 8 år siden. Klarte aldri å få vekk de siste kiloene. Veide 58 kg sist jeg ble gravid, nå er 72 kg utgangspunktet før graviditeten.
 
Jordmor reagerte ikke på at jeg hadde gått opp, men nå svaier jo vekta mi fra 69-72 kommer ann på dagen, vi tok utgangspunkt i 69, og nå veide jeg 74,8 om jeg ikke husker feil så:rolleyes: har ikke kasta opp i det hele tatt dette svangerskapet, men har til gjengjeld hatt en ekstrem sultfølelse :rolleyes:
 
Er på -1 kg. Er i uke 7. Er ekstremt kvalm, men prøver å spise så mye som mulig. Har gått ned nesten 10kg i mine to foregående svangerskap pga kvalme, er normalvektig i utgabgspunktet så det verken så eller føltes bra ut
 
Veide meg ikke før svangerskap men vet hva jeg sånn ca ligger på så hadde verken gått opp eller ned når jeg var hos jm sist uke (10+4 idag)
 
Dommen har fallt, to kilo opp :banghead: Dvs at eg veier meir enn når eg var høggravid sist :facepalm: Men eg har spist alt for mykje søtsaker i det siste, og småspist ein del pga kvalmen, så eg kan nok klare å sjerpe meg litt, håper eg o_O Berre i uke 7, så syns det var litt tidlig å gå opp allerede... Eg er og spent på kva jordmor sier om vekt, lurer på om eg er så tjukk at det regnes som ein risiko, håper ikkje det!

Jeg glemte det :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:
Agghh... Så irriterende, jeg som ville lage avtalen og alt. Nå har jeg spist frokost og dratt på jobb, så må nesten vente til i morgen.

Flink du er som gikk på vekta! 2 kg er ikke så veldig ille da! Er vel naturlig i første perioden når man gjerne småspiser hele tiden. Det har i allefall jeg gjort!
 
Jeg glemte det :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:
Agghh... Så irriterende, jeg som ville lage avtalen og alt. Nå har jeg spist frokost og dratt på jobb, så må nesten vente til i morgen.

Flink du er som gikk på vekta! 2 kg er ikke så veldig ille da! Er vel naturlig i første perioden når man gjerne småspiser hele tiden. Det har i allefall jeg gjort!
Prøv igjen i morra! ;) Ja mykje småspising... Leste akkurat om råd for overvektige gravide, og om du har bmi på over 30 (det har eg) så anbefales det å berre gå opp 5-9 kg totalt :nailbiting: Så no blir det sjerpings her!
 
Prøv igjen i morra! ;) Ja mykje småspising... Leste akkurat om råd for overvektige gravide, og om du har bmi på over 30 (det har eg) så anbefales det å berre gå opp 5-9 kg totalt :nailbiting: Så no blir det sjerpings her!
Jeg har også bmi over 30 :( uff.. er sikkert ikke langt unna 5 kg + allerede :nailbiting: får prøve å kutte ut alt av snop nesten og bevege meg litt mer.
 
Jeg har ikke lagt på meg noe, men tok lang tid før jeg burde å veie meg siden jeg følte meg så mye tyngre :woot: men veide meg i går og var det samme som når jeg veide meg sist i desember :p men magen har begynt å bule litt ut ellers har jeg vært veldig oppblåst den siste måneden., er 11+0 i dag.
 
Er overvektig jeg også, har foreløpig bare gått ned 2 kg , overraskende egentlig , jeg spyr hele tiden ,men jeg spiser heeeele tiden også for å prøve å stagge kvalmen litt så kan fort ryke begge veier..:smiley-ashamed004 gikk ned 16 kg fra september til desember i håp om å bli gravid , så blir nok litt knotete og evnt se vekta stiger igjen, men håper samtidig at jeg går opp i stedet for ned denne gangen.. med første gikk jeg ned 20 kg , og med andre gikk jeg ned 10.. nå har jeg mange kg mer i utgangspunktet denne gangen, men man mister mye energi av det altså :smiley-ashamed005
 
Vet ikke om det var direkte pga vektoppgang, men tror det var med k vitamin eller noe, tror det skulle hjelpe så jeg ikke skulle blø så mye? Er egentlig ikke sikker, var så mye på en gang der så jeg ga litt f egentlig. Var ganske irritert når de skulle begynne med blodprøver og slikt så prøvde å bare ikke tenke på det. Skjønner liksom ikke helt hva som var greia. Hadde ikke noe svangerskapsdiabetes eller komplikasjoner ellers. Men sånn ble det nå bare. Skal passe ekstra på vekta denne gang. Var ikke så kjekt å veie 15 kg ekstra når de første ukene etter fødsel hadde passert.

Sniker fra april... det er baby som får sprøyte med vitamin k fordi den ikke produserer det selv. Mor får sprøyte med oksytocin (samme hormon som kan gis som riestimulerende drypp under fødsel og som setter i gang utdrivningsrefleksen under amming) for å få livmoren til å trekke seg sammen og slik stoppe postpartum-blødning. Overvektige, de med langvarig fødsel og dersom livmor blir ekstra stor (f. Eks pga tvillinger) har økt risiko for blødning fordi livmor kan slite med å trekke seg sammen. Hadde ingen risiko selv første fødsel, men fikk sprøyte likevel, fikk inntrykk av at alle fikk det på det sykehuset. Men forskjellige sykehus kan ha forskjellige rutiner for hvem som får den sprøyta.
 
Jeg har ikke hatt batteri i vekta på ca 4 åro_O Så aner ikke hva jeg veier, og har ikke behov for å følge med på det i hverdagen ellers. Nå vil jo jordmor vite det, så må nok fikse det batteriet... Sist veide jeg meg i ro og fred hjemme før hver jordmoravtale, og slapp å gå på vekta hos jordmor. Det syns jeg var veldig greit. Ellers har jeg gått opp ca 20 kg i alle de tre foregående svangerskapa mine, men gått ned igjen alt sammen og litt til i ammeperioden. Har hatt sultne barn:rolleyes: Har vært takknemlig for hver kilo:happy:
 
Back
Topp