Når blir babyen din 10 kilo?

Egentlig har det vel vært rundt 11-12 mnd, men jeg tror han pusher på vekstkurven sin så fort at det blir før, Hehe.
 
12-14 mnd tipper jeg :)
 
Vel, han veide 3695 ved fødsel, var 7680gr når han var 4mnd, og på 5mnd kontrollen ble han veid til 8350gr. Så jeg tipper at han nærmer seg 10kg rundt 7mnd alderen .. :) Følger kurven sin, og er ikke tykk akkurat, men tung likevel :p det merkes på ryggen, skuldrene og armene mine
 
8-8,5 mnd om han fortsetter på 88%
 
Her var mini nesten 7,5 på 5mnd-kontroll, så kanskje nærmere våren en gang? Skal veie igjen på 6mnd-kontroll, så blir spennende det ☺️
7,5kg ved 5 mnd er temmelig gjennomsnittlig, og gjennomsnittet passerer 10kg ved 13,5 mnd:)
 
Rundt 2 år. Forhåpentligvis noen måneder tidligere, hvis han starter innhentingsvekst.
 
Vet ikke hvordan jeg skal regne meg fram til det :p
 
Min var 9,6 kg på 18 mndskontrollen, aner ikke når han bikka 10 kg. Ved 2,5 år veide han 11-12 kg. Nå er han 3,5 og veier 14-15 kg :)
 
Min passerte ikke 10 kg før no nylig pga han ble syk og gikk ned i vekt. 7 mnd tok det.
 
Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal regne det ut, men med den siste tidens vektøkning, er vi vel der sånn ca rundt 12 mnd alder. Hun er 8 mnd og har nettopp passert 8 kg.
 
Aner ikke hvordan jeg finner ut av dette. Jentene er 9 mnd og er ca 6,5 kg. Økte under 100 gram på over 3 uker sist, så vi sliter litt med treg vektoppgang. Men de er premature og har stort sett fulgt kurven da. Er vel en stund til de når 10 kg.
 
Frøkna var 9850 g på 8 mnd kontrollen. Så er rett rundt hjørnet
 
Back
Topp