Hvordan har det gått på TUL

Vi skal 4.mars, når jeg er 11+3 :Heartred Sist graviditet var jeg når jeg var 11+1, syntes det er perfekt tidspunkt :love2
 
Da har vi vært på første UL. Får ekstra oppfølging pga habituell abort. Er bare 5+6 i dag, så jeg hadde forberedt meg på at det uansett kunne være for tidlig for hjerteaktivitet. Men neida, vi så jamen en nydelig bitteliten knert med et bankende hjerte :love7 Ny UL om to uker :)
 
Da har vi vært på første UL. Får ekstra oppfølging pga habituell abort. Er bare 5+6 i dag, så jeg hadde forberedt meg på at det uansett kunne være for tidlig for hjerteaktivitet. Men neida, vi så jamen en nydelig bitteliten knert med et bankende hjerte :love7 Ny UL om to uker :)
Så utrolig deilig!:Heartred Jeg er 6+3, og syntes det er såååå lenge å vente på TUL. Men har ikke råd til å dra privat flere ganger, så da må jeg smøre meg med tålmodighet :wacky:
 
Jeg var på sykehuset for å sjekke noe annet forrige uke og da tok hun likesågodt en ultralyd på meg, selv om jeg sa jeg trolig bare var rundt 4+6. Og hun fant selvfølgelig ingenting, selv ikke en plommesekk. Hun sa bare «det kan være for tidlig eller det kan være det ikke går bra» :wtf: det var utvendig ul også. Har tatt en første HCG prøve som viste ca 3500 og skal ta en ny mot slutten av denne uka. Synes jeg forholder meg overraskende rolig til dette :D
 
Jeg var på sykehuset for å sjekke noe annet forrige uke og da tok hun likesågodt en ultralyd på meg, selv om jeg sa jeg trolig bare var rundt 4+6. Og hun fant selvfølgelig ingenting, selv ikke en plommesekk. Hun sa bare «det kan være for tidlig eller det kan være det ikke går bra» :wtf: det var utvendig ul også. Har tatt en første HCG prøve som viste ca 3500 og skal ta en ny mot slutten av denne uka. Synes jeg forholder meg overraskende rolig til dette :D

Du gjør nok helt rett i å forholde deg rolig, det er jo vanselig nok å se noe på innvendig ul før uke 6-7 å minimale sjangser å se noe som helst så tilig :Heartred fine verdier
 
Da har vi vært på TUL og sett den lille spira vår. Ble satt tilbake 3-4 dager, er 6+5 idag. Innvendig ultralyd, fant den med en gang og fikk både se og høre et bankende hjerte:Heartred det ble litt mer virkelig for oss begge to nå;)
 

Vedlegg

  • Screenshot_20190129-100949_Gallery.jpg
    Screenshot_20190129-100949_Gallery.jpg
    439,4 KB · Visninger: 52
Så utrolig deilig!:Heartred Jeg er 6+3, og syntes det er såååå lenge å vente på TUL. Men har ikke råd til å dra privat flere ganger, så da må jeg smøre meg med tålmodighet :wacky:
Ja, det skjønner jeg godt at er lenge å vente! Jeg er veldig glad for at jeg får såpass god oppfølging, for det er tortur å gå og vente. Synes det er lenge nok å vente to uker mellom hver UL :knegg: Når har du UL?
 
Er 6+1 iflg ELtest og embryo målte 6+1. Fint hjerteslag. Niende graviditet og første gang vi prøver blodfortynnende så håper det går. Skal tilbake på ul 7+0
 
Da har jeg og vært på TUL selvom jeg ikke hadde tenkt :angelic: 8+5 i dag og hjertet slo ca 160-170, så det var betryggende å se og høre :love017
 
Er 6+1 iflg ELtest og embryo målte 6+1. Fint hjerteslag. Niende graviditet og første gang vi prøver blodfortynnende så håper det går. Skal tilbake på ul 7+0

Hei:) kan jeg få spørre hvorfor du tar blodfortynnende medisiner? Jeg skal på TUL nå på fredag, da 6+4. Vi skal da vurdere om jeg muligens skal gå på blodfortynnende medisiner pga gjentatte tidligere SA/MA (riktignok 5 år siden , så håper spiren vil sitte bedre denne gangen) .
 
Hei:) kan jeg få spørre hvorfor du tar blodfortynnende medisiner? Jeg skal på TUL nå på fredag, da 6+4. Vi skal da vurdere om jeg muligens skal gå på blodfortynnende medisiner pga gjentatte tidligere SA/MA (riktignok 5 år siden , så håper spiren vil sitte bedre denne gangen) .
Pga høy produksjon av anti-kardiolipid som ender med at blodet lager mye små blodpropper.
Albyl-E er vanlig å få ved gjentatte aborter selvom man ikke får påvist grunn til å bruke det. Jeg bruker Albyl-E og Fragmin.
Håper spira de sitter denne gangen:dummy1::dummy:
 
6+4 og ett bankende hjerte :)
Trodde jeg var 7+1 men pga usikker EL så kan det nok stemme ganske bra.
 

Vedlegg

  • 6743A921-AE3A-429A-9530-1B1869E34746.png
    6743A921-AE3A-429A-9530-1B1869E34746.png
    126,5 KB · Visninger: 49
Last edited:
Ultralyd idag, ble satt 1 uke tilbake så er nå 7+3 :) så tydelig hjerte banke å ble målt til ca. 9mm
 

Vedlegg

  • 20190130_191433.jpg
    20190130_191433.jpg
    20,5 KB · Visninger: 43
Da har jeg vært på ultralyd. Måtte bestille meg en time pga rosa blødning på papiret ved dobesøk i over en uke. Og det var et bankende hjerte der:Heartred Det var utrolig godt å se, for har vært så redd for at alt var dødt. Men ble satt ni dager tilbake:wideyed: Kan egentlig ikke skjønne det, for dvs at eggløsningen var ca 21. Des. Vi la inn de siste aksjene 12. Des, så da må mannen ha supersperm som kan leve så lenge:eek::hilarious: Jeg testa positivt på IKM 25. Des. Så nå er jeg jo litt bekymra for at den lille utvikler seg sakte:rolleyes:
Jeg ble satt 2 uker tilbake forrige gang jeg gikk gravid, men ble så satt fram 2 uker igjen gangen etter. Han sa det av og til kunne skyldes at de går litt i dvale når man er så kort på vei :) jeg ble dritnervøs, men det løste seg heldigvis :)
 
Pga høy produksjon av anti-kardiolipid som ender med at blodet lager mye små blodpropper.
Albyl-E er vanlig å få ved gjentatte aborter selvom man ikke får påvist grunn til å bruke det. Jeg bruker Albyl-E og Fragmin.
Håper spira de sitter denne gangen:dummy1::dummy:
Jeg mistet også mange ganger i sist runde, men det var den runden jeg begynte på Fragmin (og Prednisolon) at spira holdt hele veien til mål, så krysser fingrene for at det samme skjer for deg ❤️ Denne gangen går jeg på Albyl-E :)
 
Fortalte foreldrene mine at eg er gravid i går, og dei vil spandere ein TUL på meg! :love7 Vi hadde tenkt å spandere oss ein i uke 11 for å sjå at alt er ok før vi forteller det til jentungen, men har ikkje råd til fleire. Men mamma skjønte at eg var bekymra pga SAen eg hadde nylig, så no får vi ein neste veke og (eg er sju veke på mandag) :hello2 Gleder meg!
 
Jeg mistet også mange ganger i sist runde, men det var den runden jeg begynte på Fragmin (og Prednisolon) at spira holdt hele veien til mål, så krysser fingrene for at det samme skjer for deg ❤️ Denne gangen går jeg på Albyl-E :)
Så fint å høre!
 
Fortalte foreldrene mine at eg er gravid i går, og dei vil spandere ein TUL på meg! :love7 Vi hadde tenkt å spandere oss ein i uke 11 for å sjå at alt er ok før vi forteller det til jentungen, men har ikkje råd til fleire. Men mamma skjønte at eg var bekymra pga SAen eg hadde nylig, så no får vi ein neste veke og (eg er sju veke på mandag) :hello2 Gleder meg!
Så hyggelig av dem! :)
 
Back
Topp