Slimproppen er gått, flere som den har gått for enda?

*Håpefull*

Glad i forumet
Jeg er akkurat i uke 37+0 nå...I går på do når jeg tørket meg kom det mye mer tykt slim enn det pleier å gjøre og i dag når jeg tørker meg kommer det litt blod sammen med slimet...Har skjønt det sånn at da har antageligvis slimproppen gått eller fortsatt driver på. Spennende tider dette:joyful:

Har den gått hos dere enda? Er det vanlig å blø med slimet resten av tiden frem mot fødsel eller pleier det da å stoppe opp å blø etterhvert? Må isåfall gå til innkjøp av bind da hvis det stadig skal komme blod de neste dagene/ukene, fremfor at det blir værende i trusa tenker jeg...
Har ikke veldig sterke smerter eller noe pr nå, bare litt øm mage innimellom så jeg vil kanskje tro at fødselen lar vente på seg en stund til...
Hvilke erfaringer har dere andre som har vært gravid før rundt dette?
 
Jeg tror ikke det skal blø frem til fødsel, men kan nok holde på et par dager. Men bind er uansett lurt - det trenger du i ca. 6 uker etter fødsel ;)
 
Slimproppen gikk i uke 34, og 35+6 startet fødselen :)
 
Her gikk den hele dagen før vannet gikk på morran neste dag da jeg fikk første :hilarious:
Krysse fingrene for deg? :joyful:
 
Jeg tror ikke det skal blø frem til fødsel, men kan nok holde på et par dager. Men bind er uansett lurt - det trenger du i ca. 6 uker etter fødsel ;)

Ja, hamstrert i dag, så da skal det holde for nå og ei stund etter fødselen :D Men 6 uker etter fødsel ja...hmm, det blir noen lange uker:rolleyes::joyful: :laughing002
 
Her har slimproppen sammen med blod bare kommet noen timer før fødsel har startet..

Oi, okei, da er det ikke sikkert fødsel er sååå langt unna... Hadde en god del magesmerter i natt og det fortsatte litt utpå morgenkvisten..Det ga seg i løpet av dagen og har ikke kjent noe på jobb i hele dag...Trodde kanskje det var et eller annet på gang, men da går det nok noen dager til hvertfall...kanskje uker også for så vidt :) Men det hadde vært greit om det ikke drøyer altfor lenge, særlig hvis magesmertene kommer tilbake med gjevne mellomrom uten at noe skjer :):smug:
 
Her gikk den hele dagen før vannet gikk på morran neste dag da jeg fikk første :hilarious:
Krysse fingrene for deg? :joyful:

Ja, kryss gjerne fingrene, hadde vært veldig kjekt å ikke måtte vente altfor lenge når man først har kommet dithenxsmile9xsmile9Trodde som jeg skrev ovenfor her at ting kanskje skulle skje ila de nærmeste dagene nettopp med tanke på at slimproppen har gått og mageknip/menssmerter i natt..Men så gikk smertene over egentlig, så får bare vente å se når det skjer..det drøyer sikkert noen dager til hvertfall da....Det passer for så vidt greit da jeg har siste arbeidsdag i morgen og det hadde vært greit å bli ferdig med opplæring av vikaren før fødsel og ikke etter:D:happy::happy:
 
Så spennende! :D Er så koselig at vår termingruppe nå begynner å føde! Håper det går fint med deg og at du oppdaterer om det skulle utvikle seg noe mer ;)
 
Så spennende! :D Er så koselig at vår termingruppe nå begynner å føde! Håper det går fint med deg og at du oppdaterer om det skulle utvikle seg noe mer ;)

Ja, forløbig er det ikke noe annet enn kynnere, både foran og bak i ryggen kjennes det som:woot::) Ikke noen direkte smerter, bare litt sånn trykk foran og bak i ryggen :) Skal oppdatere om det utvikler seg til noe mer :D
 
Sniker fra mai. :)
Her begynte sist fødsel med blødning. Spennende ☺️
 
Sniker fra mai. :)
Her begynte sist fødsel med blødning. Spennende ☺️

Hmm, ja ikke sant :D Det er nok en viss mulighet for at jeg føder før termin da, som er 20 februar, sånn det kan høres ut ut fra erfaringene her... :) Var visst ikke alt som hadde kommet av slimproppen tydeligvis, kom mer i kveld nå i sta. Men det er ikke helt uvanlig at det kan komme fordelt på flere dager ut fra det jeg har lest...Kroppen gjør seg hvertfall klar til at noe skal komme til å skje snart...enten det er de nærmeste dagene eller enda litt lenger:joyful: Veldig spennende ja:D Håper du får et fint og godt svangerskap videre frem til fødsel etterhvert:)xsmile9Går nok fort frem til mai :D
 
Ja, forløbig er det ikke noe annet enn kynnere, både foran og bak i ryggen kjennes det som:woot::) Ikke noen direkte smerter, bare litt sånn trykk foran og bak i ryggen :) Skal oppdatere om det utvikler seg til noe mer :D
Lykke til :Heartred Spennende om det utvikler seg nå eller om det roer seg :)
 
Er førstegangsfødande (36+2) og slimproppen min har gått for litt over ei veka sidan. Forutan om at eg er mjukare i underlivet og kjenner svake kynnere er da ikkje noko teikn til at han vil ut med da første. :smiley-ashamed004
 
Er førstegangsfødande (36+2) og slimproppen min har gått for litt over ei veka sidan. Forutan om at eg er mjukare i underlivet og kjenner svake kynnere er da ikkje noko teikn til at han vil ut med da første. :smiley-ashamed004

Ja, samme erfaringer her: virker ikke som noe kommer til å skje helt med det første:rolleyes: Har litt magesmerter innimellom, og kynnere (ikke smertefulle)...blør fortsatt sammen med slim, har gjort det siden lørdag, men det stopper med det:laughing002 Like greit at hun kommer nå kjenner jegxsmile9
 
Ja, samme erfaringer her: virker ikke som noe kommer til å skje helt med det første:rolleyes: Har litt magesmerter innimellom, og kynnere (ikke smertefulle)...blør fortsatt sammen med slim, har gjort det siden lørdag, men det stopper med det:laughing002 Like greit at hun kommer nå kjenner jegxsmile9
Da er spennande tider me har i vente no som kroppane førebur seg. Sjøl om dei små testar ut tolmodet... :sorry: For «den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves.» :happy:
 
Back
Topp