Redusere melkeproduksjon med p-piller?

Bollebaker87

Elsker forumet
Septembergull'17
Jeg er i en tankeprosess om å avslutte amming over sommeren. Til tross for 100% jobb og dermed mindre amming enn før er produksjonen fremdeles (i overkant) god.
Jenta er straks 1,5år og dier fremdeles hyppig på natt og ellers når puppen er tilgjengelig.
Hun ser ikke ut til å miste interessen med det første.
Så fikk jeg en tanke. Det anbefales jo ikke å gå på p-piller mens man ammer fordi det påvirker produksjonen. Er det andre grunner også?
Påvirker det barnet på noe vis?

Om det kun påvirker produksjonen vurderer jeg å begynne på p-piller over sommeren for å se om det blir mindre melk og je ta derfor mister interessen litt.
Jeg ser for meg at det blir en mer skånsom ammeslutt om jenta oppdaget at det gradvis blir mindre melk i puppen, enn at puppen er full men hun blir nektet.

Eller er jeg helt ute på jordet nå? :wacky:
 
Hormoner kan gå over i melka, og påvirke barnet, men det er ikke veldig sannsynlig. Antagelig vil du ikke merke noe særlig på melkeproduksjonen når barnet er så stort heller, det er mest når man fullammer de virkelig fraråder p-piller.
 
Hva med du reiser bort en lang helg uten jenta, hun kan miste interessen litt da...
 
Hormoner kan gå over i melka, og påvirke barnet, men det er ikke veldig sannsynlig. Antagelig vil du ikke merke noe særlig på melkeproduksjonen når barnet er så stort heller, det er mest når man fullammer de virkelig fraråder p-piller.

Nei, det var vel for enkelt til å være sant med en slik løsning :p
Jeg har uansett tenkt å vente med aktiv nedtrapping til hun har litt større ordforståelse, så det kan jo hende det løser seg greit når hun er litt større og forstår mer. Vil gjerne gjøre det så skånsomt som mulig for henne
 
Hva med du reiser bort en lang helg uten jenta, hun kan miste interessen litt da...

Jeg vil helst ikke at hun mister både puppen og mamma samtidig. Jeg har aldri vært borte fra henne på natten enda, så en helg er litt mye (for mor vel og merke)
Jeg har god tid og stresser ikke med å slutte, men begynner å tenke litt på hvordan jeg skal gripe det an. Vi får ta oss den tiden hun trenger bår vi kommer dit :)
 
Nei, det var vel for enkelt til å være sant med en slik løsning :p
Jeg har uansett tenkt å vente med aktiv nedtrapping til hun har litt større ordforståelse, så det kan jo hende det løser seg greit når hun er litt større og forstår mer. Vil gjerne gjøre det så skånsomt som mulig for henne

Det synes jeg er kjempeflott! De holder jo ikke på i all evighet, og man vil faktisk savne det når tiden er over.
 
Jeg vil helst ikke at hun mister både puppen og mamma samtidig. Jeg har aldri vært borte fra henne på natten enda, så en helg er litt mye (for mor vel og merke)
Jeg har god tid og stresser ikke med å slutte, men begynner å tenke litt på hvordan jeg skal gripe det an. Vi får ta oss den tiden hun trenger bår vi kommer dit :)

Her sluttet storebror selv etterhvert han spiste mer og mer vanlig mat og ammet også lenge
 
Back
Topp