Hvordan slutte å amme/pumpe?

aninewe

Gift med forumet
Assistert-jentene
Junilykke2018
MayDay2021
Etter en slitsom ammereise har jeg bestemt meg for å slutte å pumpe. Har pumpet x3 daglig i det siste og ammet en gang per dag ca. Nå har hun ikke ammet på 1 uke så da kaster jeg inn håndkle. Hun er snart 8 mnd. Prøvde å trappe ned til 2 pumpinger men får helt sykt spreng. Hvordan gjør jeg dette? Bør jeg la være å pumpe brystene tomme?
 
Produksjonen opprettholdes etter etterspørsel, så jo mindre du tømmer jo mindre produseres.

Men du vil oppleve spreng, så tøm bare brystet for sprengen, og ikke tøm de helt.

Får du til håndmelking? Det er ofte lettere å regulere hvor mye du tømmer på den måten.
Det er ikke mye du behøver tømme hver gang, og så vil det bli mindre produksjon.
 
Ville håndmelket kun verste sprenget :) det gjorde jeg ved ammeslutt. Og gikk med stram sportsbh.
 
Produksjonen opprettholdes etter etterspørsel, så jo mindre du tømmer jo mindre produseres.

Men du vil oppleve spreng, så tøm bare brystet for sprengen, og ikke tøm de helt.

Får du til håndmelking? Det er ofte lettere å regulere hvor mye du tømmer på den måten.
Det er ikke mye du behøver tømme hver gang, og så vil det bli mindre produksjon.
Ville håndmelket kun verste sprenget :) det gjorde jeg ved ammeslutt. Og gikk med stram sportsbh.

Okey, takk for svar begge to! :) :)
 
Jeg fikk som råd å bruke stram sportsbh på sykehuset når det viste seg at jeg ikke kunne amme. Ikke videre behagelig, men sprengen ga seg på 3-4 dager :)
 
Jeg fikk som råd å bruke stram sportsbh på sykehuset når det viste seg at jeg ikke kunne amme. Ikke videre behagelig, men sprengen ga seg på 3-4 dager :)

Har gått med stram sportsbh siden igår og har pumpet bare sprengen to ganger i dag så virker som det kommer seg :)
 
Har ikke pumpet på 2,5 døgn nå og det ser ut til å gå seg fint til :) puppene er bare litt ømme men ikke sprengte!
 
Back
Topp