Flere som bekymrer seg nå (unødvendig) i siste innspurten?

*Håpefull*

Glad i forumet
Jeg er nok bare litt paranoid og noe sårbar for bekymringer nå...Jeg bikket akkurat inn i uke 37 nå og plutselig kommer bekymringene...Tenker at dette er for godt til å være sant, at noe motstand og problemer må nok dukke opp nå som vi nærmer oss mål.... Får særlig tanker om at hun skal dø: at det skal oppstå komplikasjoner på et eller annet vis sånn at hun ikke skal overleve, enten før fødsel eller underveis eller etterpå:shy::shifty: Det er jo egentlig ingen grunn til at jeg skal tenke sånn og bruke tankekraft på dette: har vært på vanlig kontroll hos jormor nylig og alt var bare bra. Det er vel bare noe med det at nå som det nærmer seg å få treffe henne og endelig holde henne i armene mine og jeg gleder meg som jeg aldri har gledet meg til noe før så klarer jeg ikke helt å slippe gledene 100% til nettopp fordi disse kjipe tankene kommer. Noe av det kommer nok av at jeg har kommet over artikler der man leser om at dette skjer...at babyen døde i magen noen uker før fødsel eller kort tid etter fødsel...Jeg sitter ikke å googler sånne ting, googlet noen symptomer og da kom det frem sånne type erfaringer og svar...Så, jeg får ikke dette ut av hodet:oops::oops:

Er det andre som bekymrer seg og tenker litt ufornuftig? Det virker ikke som statistikken er veldig høy ift. dødelighet tidlig på den måten, så jeg skjønner egentlig at dette bare er støy og ufornuftig å bruke hodet til....Men er litt vanskelig å omstille seg nå som jeg allerede har fått disse tankene i hodet:( Er dette normalt, flere som tenker litt vel dystert? Trenger noen beroligende ord som kan hjelpe meg å bruke den siste tiden på å glede meg 100% og ikke trenge å bruke så mye tid på å bekymre meg for noe som sannsynligvis og forhåpentligvis ikke kommer til å skje....:Heartpink:love2:joyful:
 
Har hatt det slik hele veien :( Å tenkte nå i dag at nå er det så kort tid igjen, det her går bra. Er vell det at jeg ikke har kontroll eller får sett å fulgt med henne når hun er der inne som når hun kommer ut.
 
Jeg også slet med det, og særlig når jeg forsto at det gikk mot prematur fødsel. Men nå som fødsel er overstått og han har vært innom legekontroll og blitt et par dager gammel så begynner det heldigvis å gå bedre :) satser på det samme for deg :) de aller aller fleste går det jo helt fint med :Heartred
 
Har det helt likt. Vet ikke hvorfor. Har to velskapte fra før. Kanskje derfor. Skal jeg ha så flaks og få tre? Gleder meg Bare til å få baby i armene nå
 
Jeg tenker når det har gått bra så langt, og du opplever fremdeles med bra aktivitet i magen, så går det nok helt sikkert bra. Jeg bare gleder meg til hun kommer, samt hvordan hverdagen blir (førstefødte).

Jeg er mer bekymret for at jeg kommer til å synes det er spennende og gøy første to ukene, så blir jeg lei..
 
Har hatt det slik hele veien :( Å tenkte nå i dag at nå er det så kort tid igjen, det her går bra. Er vell det at jeg ikke har kontroll eller får sett å fulgt med henne når hun er der inne som når hun kommer ut.

Ja, ikke sant...Det er litt sånn at jeg håper nesten at hun skal komme før termin sånn at jeg hvertfall har kontroll og at da kan det ikke skje noe farlig som følge av indre komplikasjoner...selvom jeg vet at det beste for henne er at hun er der inne så lenge som hun skal være til termin:rolleyes: De er som regel trygge i magen og det går jo helst bra, men det er så rart med det når man vet at ting kan i verste fall skje i siste slutt også....huff, skal prøve å vri tankene mine litt over på at "dette går bra" istedenfor:love7:):smug:
 
Jeg også slet med det, og særlig når jeg forsto at det gikk mot prematur fødsel. Men nå som fødsel er overstått og han har vært innom legekontroll og blitt et par dager gammel så begynner det heldigvis å gå bedre :) satser på det samme for deg :) de aller aller fleste går det jo helt fint med :Heartred

Åå, ja, da kan jeg tenke meg at det ikke er lett å holde kontroll på tankene...Kjempefint å høre at det har gått bra og at bekymringene forhåpentligvis også har avtatt noe rundt det:Heartred:Heartblue ja, som regel går ting bra:love2
 
Jeg tenker når det har gått bra så langt, og du opplever fremdeles med bra aktivitet i magen, så går det nok helt sikkert bra. Jeg bare gleder meg til hun kommer, samt hvordan hverdagen blir (førstefødte).

Jeg er mer bekymret for at jeg kommer til å synes det er spennende og gøy første to ukene, så blir jeg lei..

Det er bedre å tenke sånn enn å tenke som jeg gjør at nå når det endelig nærmer seg og vi snart er i mål så skal komplikasjonene og farene oppstå...:woot::gen045 Jeg har ingen grunn til å tenke at dette ikke skal gå, for som du skriver så er det bra med liv osv... Er nok litt preget av at vi har møtt en del motgang det siste året generelt, så da er jeg litt ekstra sårbar for og redd for at motgangen ikke er over nå, særlig mtp. lille jenta i magen...MEN, sånn kan vi ikke tenke, da blir man jo sprø og mye av gleden forsvinner....Så jeg skal gå enda mer inn for å tenke litt mer fornuftig og positivt og tørre å glede meg over dette:love7:Heartbigred

Hehe, huff, ja, det kommer nok perioder, både korte og små der man blir møkklei som med alt annet. Det blir nok en mye rutinepreget hverdag etterhvert...Men så tenker jeg at det blir noe annet med den lille ungen fordi man gjør det fordi man elsker den så ubeskrivelig høyt..da er det mye man kan venne seg til og "holde ut" når det er snakk om egne barn tror jeg..Men at vi på et eller flere tidspunkt innimellom blir lei det tror jeg nesten garantert at vi vil kjenne på ja..Men så holder vi ut og kan glede oss over det alikevel nettopp fordi ungen er det dyrebareste vi har og vi da får til mer enn vi ellers ville ofret og fått tilxsmile9:)
 
Ble brått veldig bekymret i dag etter kontroll hos jordmor :( SF-målet har skutt i været, 5cm på to uker siden min forrige kontroll. Skal ta glukosebelastning på nytt i morgen og skal på ny ultralyd på mandag for å sjekke fostervann og vekstestimering. Veldig redd for at det er noe alvorlig galt, vet jo at mye fostervann er forbundet med morkakesvikt, fosterdød, alvorlige misdannelser og svangerskapsdiabetes. Blodtrykk og urinprøver er helt normale og baby er livlig, men jeg har voldsomt med vann i kroppen. Er 37+1 i dag og babyen er ikke prematur om den kommer nå, og kjenner at jeg bare vil at hun skal komme for dette er skummelt :(
 
Ble brått veldig bekymret i dag etter kontroll hos jordmor :( SF-målet har skutt i været, 5cm på to uker siden min forrige kontroll. Skal ta glukosebelastning på nytt i morgen og skal på ny ultralyd på mandag for å sjekke fostervann og vekstestimering. Veldig redd for at det er noe alvorlig galt, vet jo at mye fostervann er forbundet med morkakesvikt, fosterdød, alvorlige misdannelser og svangerskapsdiabetes. Blodtrykk og urinprøver er helt normale og baby er livlig, men jeg har voldsomt med vann i kroppen. Er 37+1 i dag og babyen er ikke prematur om den kommer nå, og kjenner at jeg bare vil at hun skal komme for dette er skummelt :(

Hm, får du ikke UL-time litt før da? Det hadde jeg prøvd å fått gjennom..Men samtidig, hvis jordmoren din hadde tenkt at det hastet så mye så hadde vel jordmoren sendt deg dit med en gang...Forhåpentligvis er dette helt ufarlig og ikke noe dramatisk..Har hørt at sf-mål kan variere veldig på slutten, at det kan gå litt i rykk og napp...Kan jo være leie til ungen også...Har også hørt noe om at hvis man er lav så bærer man alt mer på utsiden og at det kan ha innvirkning på sf-mål..Vet ikke om du er lav eller høy, men bra å få sjekket opp ift. ny glukosetest ja i tilfelle det skulle vise seg å være noe der. Jeg håper at alt er i sin aller skjønneste orden med deg og jenta:Heartpink:HeartbigredTenker på dere, og håper det står bra til ut fra at det er bra med liv og blodtrykk er fint og at urinprøver er normale..Da håper vi på det beste her videre :love2
 
Hm, får du ikke UL-time litt før da? Det hadde jeg prøvd å fått gjennom..Men samtidig, hvis jordmoren din hadde tenkt at det hastet så mye så hadde vel jordmoren sendt deg dit med en gang...Forhåpentligvis er dette helt ufarlig og ikke noe dramatisk..Har hørt at sf-mål kan variere veldig på slutten, at det kan gå litt i rykk og napp...Kan jo være leie til ungen også...Har også hørt noe om at hvis man er lav så bærer man alt mer på utsiden og at det kan ha innvirkning på sf-mål..Vet ikke om du er lav eller høy, men bra å få sjekket opp ift. ny glukosetest ja i tilfelle det skulle vise seg å være noe der. Jeg håper at alt er i sin aller skjønneste orden med deg og jenta:Heartpink:HeartbigredTenker på dere, og håper det står bra til ut fra at det er bra med liv og blodtrykk er fint og at urinprøver er normale..Da håper vi på det beste her videre :love2
Fikk ikke time på St.Olavs før mandag, føles veldig lenge ut akkurat nå. Men blir spennende å se om det blir et nytt resultat på glukosebelastningen i morgen. Ja, sf-mål kan variere, men det var visst ganske voldsomt det som har skjedd på de to ukene siden jeg var hos henne sist. Baby ligger godt ned i bekkenet, noe lavere enn sist. Takk for gode ord :Heartred Gleder meg over hver bevegelse i magen nå og håper at alt er fint med lillejenta. Bekymringene våre som mødre kommer lenge før vi får hilse på barna våre, er vel en del av pakken det.
 
Fikk ikke time på St.Olavs før mandag, føles veldig lenge ut akkurat nå. Men blir spennende å se om det blir et nytt resultat på glukosebelastningen i morgen. Ja, sf-mål kan variere, men det var visst ganske voldsomt det som har skjedd på de to ukene siden jeg var hos henne sist. Baby ligger godt ned i bekkenet, noe lavere enn sist. Takk for gode ord :Heartred Gleder meg over hver bevegelse i magen nå og håper at alt er fint med lillejenta. Bekymringene våre som mødre kommer lenge før vi får hilse på barna våre, er vel en del av pakken det.
Jeg ble sendt inn med en gang til st.olavs i denne uken pga fall i SF-mål og endret bevegelsesmønster. Men alt var bra :happy: Hadde de vært bekymret har du blitt sendt inn med engang! Veldig normalt med variasjon i SF-mål, men det var kombinasjonen med endret bevegelsesmønster som gjorde at jeg måtte inn samme dag som jm-timen :rolleyes:
 
Jeg ble sendt inn med en gang til st.olavs i denne uken pga fall i SF-mål og endret bevegelsesmønster. Men alt var bra :happy: Hadde de vært bekymret har du blitt sendt inn med engang! Veldig normalt med variasjon i SF-mål, men det var kombinasjonen med endret bevegelsesmønster som gjorde at jeg måtte inn samme dag som jm-timen :rolleyes:

For en lettelse det må ha vært når du fikk vite at alt var bra :) Her er det fortsatt bevegelse som før, så klamrer meg til det.
 
Ble brått veldig bekymret i dag etter kontroll hos jordmor :( SF-målet har skutt i været, 5cm på to uker siden min forrige kontroll. Skal ta glukosebelastning på nytt i morgen og skal på ny ultralyd på mandag for å sjekke fostervann og vekstestimering. Veldig redd for at det er noe alvorlig galt, vet jo at mye fostervann er forbundet med morkakesvikt, fosterdød, alvorlige misdannelser og svangerskapsdiabetes. Blodtrykk og urinprøver er helt normale og baby er livlig, men jeg har voldsomt med vann i kroppen. Er 37+1 i dag og babyen er ikke prematur om den kommer nå, og kjenner at jeg bare vil at hun skal komme for dette er skummelt :(

Vet du hvordan glukosetesten gikk? :Heartpink:love2
 
Vet du hvordan glukosetesten gikk? :Heartpink:love2
Glukosetesten var helt fin den, ikke noe utvikling av svangerskapsdiabetes i alle fall :) Så får se hva de sier på UL på mandag, men ble litt roligere etter i dag. Takk som spør forresten :Heartred
 
Glukosetesten var helt fin den, ikke noe utvikling av svangerskapsdiabetes i alle fall :) Så får se hva de sier på UL på mandag, men ble litt roligere etter i dag. Takk som spør forresten :Heartred

Jeg så her at det ikke var noe svangerskapsdiabetes, (fikk aldri rukket å svare) veldig godt det ja at det ikke var det:love7 Var det i dag du var på ultralyd? Håper ting går bra med dere:Heartpink:Heartpink:Heartbigred
 
Jeg så her at det ikke var noe svangerskapsdiabetes, (fikk aldri rukket å svare) veldig godt det ja at det ikke var det:love7 Var det i dag du var på ultralyd? Håper ting går bra med dere:Heartpink:Heartpink:Heartbigred
Var på ultralyd i dag :) Alt var bare fint med jenta i magen :Heartpink Hun har vokst godt og hadde det ganske trangt inni der, så håper hun har lyst å komme ut snart ;)
 
Var på ultralyd i dag :) Alt var bare fint med jenta i magen :Heartpink Hun har vokst godt og hadde det ganske trangt inni der, så håper hun har lyst å komme ut snart ;)

Ååå så kjekt å høre, har tenkt sånn på dere :D Godt når ting viser seg å gå så bra:Heartbigred:Heartpink:love7 Da satser vi på hun kommer snart:D:):)
 
Jepp tenkte likt selv og tenkte baby sikkert kom til å dø i magen eller i fødsel, gikk bra men haste ks pga pulsen sank under fødsel så skremmende opplevelse:/
 
Back
Topp