En liten ICSI-guttebebis er på vei❤️ vårt lille mirakel❤️

Godt nyttår:)

Er på tide med en liten oppdatering her- Henrik var igår 2 mnd! Jøye meg som tiden flyr!! Idag var vi på kontroll, og han er nå nesten 5 kg! Veide 4980 g idag og han følger kurven sin fint! Har fått sopp i munnen, så nå må vi gå på kur begge to!

Igår var vi hos kiropraktor! Henrik fikk påvist stiv nakke og stiv kjeve! Dette kommer visst fra keisersnittet, siden han satt fast og ble dratt opp! Dette gjør at han får dårlig sugetak, som igjen fører til at han sluker luft og får vondt i magen! Er jo akkurat dette vi opplever! Han slipper vakuumet hele tiden og er mye plaget
med luft! Men dette er visst enkelt å fikse, så jeg håper dette hjelper!!!! Neste time blir på mandag! Han var ekstra urolig og utilpass igår etter timen, så det er tydelig at hun satte igang noen prosesser:happy:

Ellers så synes jeg amming er noe herk, rett og slett! Leser jo om alle som synes amming er såå kos og skulle ønske jeg følte det samme! Jeg fullammer, men dette med dårlig sugetak og måtte klemme brystet hele tiden begynner å ta på! Jeg sitter vondt, så jeg har også stiv nakke og stiv kjeve! Jeg er såå anspent og har hodepine døgnet rundt hver eneste dag! Henrik legger fint på seg, men er aldri fornøyd etter mat! Så jeg har lurt på om jeg rett og slett har lite melk og at han aldri blir helt mett! Han har ikke slike økedøgn, og han hater puppen om melka ikke kommer! Så idag ble jeg enig med HS om å gi en flaske med MME etter en amming hvor han har tømt begge brystene, for å sjekke om han spiste! Han tømte en flaske på 100 ml!! tydelig at han var mer sulten! Så nå må jeg frem med pumpa for å få opp produksjonen! Jeg håper dette kan hjelpe, sammen med soppbehandlingen og kiropraktorbehandlingen! Funker ikke dette så vurderer jeg å bare gi meg! Har satt meg mål om å hvertfall holde ut til 3 mnd-kontrollen 4.februar!

Ellers så smiler, ler og prater Henrik masse i de periodene han ikke skriker! Heldigvis så sover han godt på natta! Soving på dagtid er en utfordring, og han sover kun korte dupper de dagene vi ikke får trilla lang tur! Dette gjør han overtrøtt, og hele ettermiddagen/kvelden blir ødelagt! Men han er jo så nydelig at smilene og pludringen veier jo opp for det meste:Heartred

Legger ved et lite julebilde:)

Åh for en vakker sjarmør da!!! :love7
Godt dere har funnet ut hva som gjør at han blir slik og at dere får hjelp:) håper det går fort over slik at han slipper disse smertene:Heartred amming er vanskelig og jeg ga opp etterhvert når jeg merket at hun ikke ble mett, så det funket bedre for oss. Du er skikkelig flink som holder ut:Heartred Henrik har en supermamma:Heartred Kos dere masse videre!:Heartred
 
Åh! *Smelt*! ❤️ Han er helskjønn ❤️

Så bra at kiropraktoren kunne hjelpe dere! Håper at det kan bidra til at flere av flokene løsner, både for deg og han.
Vi mammaer vil jo bare ha glade, friske og mette barn så om han kan få mindre vondt, bedre matinger og mindre plager vil nok du også få det bedre skal du se :)

Ikke godt å mistrives med ammingen :( Det blir jo en god del runder i løpet av en dag (og natt). Viktig å ikke slite seg helt ut!
Håper virkelig behandlingen hjelper og at ammingen går bedre etterhvert, men om den ikke gjør det og du legger den på hylla, helt eller delvis, så har du uansett gjort en flott jobb ❤️
Du er god! :)
 
Godt nyttår:)

Er på tide med en liten oppdatering her- Henrik var igår 2 mnd! Jøye meg som tiden flyr!! Idag var vi på kontroll, og han er nå nesten 5 kg! Veide 4980 g idag og han følger kurven sin fint! Har fått sopp i munnen, så nå må vi gå på kur begge to!

Igår var vi hos kiropraktor! Henrik fikk påvist stiv nakke og stiv kjeve! Dette kommer visst fra keisersnittet, siden han satt fast og ble dratt opp! Dette gjør at han får dårlig sugetak, som igjen fører til at han sluker luft og får vondt i magen! Er jo akkurat dette vi opplever! Han slipper vakuumet hele tiden og er mye plaget
med luft! Men dette er visst enkelt å fikse, så jeg håper dette hjelper!!!! Neste time blir på mandag! Han var ekstra urolig og utilpass igår etter timen, så det er tydelig at hun satte igang noen prosesser:happy:

Ellers så synes jeg amming er noe herk, rett og slett! Leser jo om alle som synes amming er såå kos og skulle ønske jeg følte det samme! Jeg fullammer, men dette med dårlig sugetak og måtte klemme brystet hele tiden begynner å ta på! Jeg sitter vondt, så jeg har også stiv nakke og stiv kjeve! Jeg er såå anspent og har hodepine døgnet rundt hver eneste dag! Henrik legger fint på seg, men er aldri fornøyd etter mat! Så jeg har lurt på om jeg rett og slett har lite melk og at han aldri blir helt mett! Han har ikke slike økedøgn, og han hater puppen om melka ikke kommer! Så idag ble jeg enig med HS om å gi en flaske med MME etter en amming hvor han har tømt begge brystene, for å sjekke om han spiste! Han tømte en flaske på 100 ml!! tydelig at han var mer sulten! Så nå må jeg frem med pumpa for å få opp produksjonen! Jeg håper dette kan hjelpe, sammen med soppbehandlingen og kiropraktorbehandlingen! Funker ikke dette så vurderer jeg å bare gi meg! Har satt meg mål om å hvertfall holde ut til 3 mnd-kontrollen 4.februar!

Ellers så smiler, ler og prater Henrik masse i de periodene han ikke skriker! Heldigvis så sover han godt på natta! Soving på dagtid er en utfordring, og han sover kun korte dupper de dagene vi ikke får trilla lang tur! Dette gjør han overtrøtt, og hele ettermiddagen/kvelden blir ødelagt! Men han er jo så nydelig at smilene og pludringen veier jo opp for det meste:Heartred

Legger ved et lite julebilde:)

Åååååå så koselig å høre fra dere<3 Fikk egentlig litt klump i magen når jeg leste dette, Veldig trist at dere har fått en humpete start, ligner veldig mye på vår.. Og det bringer veldig vonde minner for min del. Med kolikk, trøske/sopp, brystbetennelser, mistet melk (pga dårlig sugetak), kiss/kidd syndrom (stiv nakke og stiv kjeve). Jeg bestemte meg for å holde ut og pumpe og styre så lenge jeg klarte, men måtte kaste inn håndkleet etter 3,5 mnd. Hadde ikke fullammet frem til da, begynte delamme allerede fra 8 uker. Synes du er råflink!!
Vi fant ut med tiden at frøkna hadde stramt tungebånd (som førte til at hun ikke fikk vakuum og som gjorde at jeg mistet melk). Stramt tungebånd gir også da mye luftplager og trøske/sopp siden de ikke klarer å rense munnen sin med tungen.. Vi klipte det og det ble bedre, men så fant vi ut etter som mnd gikk at hun også hadde kumelkprotein-allergi og stille refluks -så tjoheiiiii det var kolikk LENGE :p !! Hvis du synes at han ikke blir bedre, så ville jeg fått sjekket tungebåndet hans hos en lege som kan det (altså fastlegen min nærmest bare lo av meg) ,men det er jo mangel på kompetanse..Han mente at noen barn bare er sånn (altså har kolikk)....Nok om det.. Jeg håper dere har funnet ut av grunnen til skrikingen hans, jeg føler så med deg <3
Her var det hyl og vræl på dagtid, men ble alltid ille fra 19 og utover natten..veldig mye på natten faktisk..

Du er supermamma!! Stor klem

Og for en skjønning han er altså :D <3 Hjelper på det når han skriker som fult :p
 
Last edited:
Så nydelig han er. :Heartred Håper det blir bedre nå med hjelp, og at ammingen enten blir bedre eller grei å legge på hylla i februar. Du er uansett en fantastisk mamma for gutten din. :Heartred
 
Så utrolig fin han er ❤️❤️

Så bra kiropraktor kan hjelpe! Håper ting blir lettere når han har hatt et par behandlinger. Og om ammingen må kuttes, så er ikke det verdens undergang❤️
 
Hjeeeeelp, har ikke fått med meg noen oppdateringer fra denne kanten etter at appen forsvant :(
Nydelige lille Henrik :Heartred
Leit å høre at dere sliter med amming og vondt hos lille. Jeg får også skikkelig flashback fra de første månedene med frøkna mi. Pga ødelagt halebein så kunne jeg ikke sitte komfortabelt å amme. Måtte også presse puppen helt flat for at hun skulle få tak.

Som Bernt skriver over her, det kan være mange årsaker til plagene hos lille, og det er ikke alltid lett å finne årsaken til problemene. Vi har slitt i 10 mnd og sliter til tider fortsatt :arghh:
Men, ammingen har blitt bedre etterhvert som hun ble eldre. Og jeg er glad jeg holdt ut, for om det er tungebåndet hennes som er problemet så ville ikke plagene blitt mindre med MME.

Du må selv kjenne på hvor lenge du orker å holde ut - det er det kun du som kan avgjøre. Uansett hva du velger så er du en super mamma for Henrik :hug013
 
Takk dere❤️❤️ Er godt å lese andre sine erfaringer, føler meg ikke så alene med det hele da!

Må si jeg savner appen, klarer ikke å venne meg til nettleser på iphonen og sjekker ikke like ofte lenger:eek::eek::eek:

Har siste uken prøvd å pumpe, men det blir så himla mye styr og jeg får ikke ut nok! Så nå delammer jeg litt, han får litt flaske med MME etter ammingene på kvelden! På natt/dagtid har jeg nok virker det som! Så får vi se hvordan det bærer henn! Han virker hvertfall mer fornøyd på kveldene nå, selvom han fortsatt er veldig urolig! Tungebånd har vi sjekket, og det er ikke noe som tilsier at det er for kort! Ingen klikkelyder, den «bøyer» seg ikke når han skriker, og han får den ut forbi leppene!

Vært på to kiropraktortimer nå og skal igjen imorra! Har ikke merka veldig store forskjeller, men han suger kanskje bittelitt lenger enn før! Og så er han mer «bøyelig» i nakken, og ligger ikke såå mye mer til den ene siden lenger! Hååper det bare blir bedre og bedre!

Og så har Henrik sopp i munnen i tillegg nå, og den medisinen er jo ikke akkurat lett for magen hans! Han liker heldigvis smaken og smatter det i seg, men guri meg så mye han gulper av den! Og den tas 4 ganger pr dag, og vi skal ta den i over 4 uker!!! Vi er bare ferdig med 1!! Skal egentlig ta før amming, men jeg prøver heller midt mellom matingene! Da kommer det ikke rett opp igjen!
 
Åh. Du er en kjemper! Tapper mamma. :Heartred God bedring til Henrik, det hørtes ikke noe godt ut. Verken soppen eller behandlingen. :Heartred
 
Åhhh, sopp er noe dritt :yuck: så mye styr med den medisinen! Masse god bedring til Henrik - håper han ikke er altfor plaget stakkar
 
Håper soppbehandlingen funker bra til slutt. Alt dere skal måtte styre med :( ❤️
 
Åh. Du er en kjemper! Tapper mamma. :Heartred God bedring til Henrik, det hørtes ikke noe godt ut. Verken soppen eller behandlingen. :Heartred

Takk❤️ Soppbehandlingen hjelper heldigvis!
 
Åhhh, sopp er noe dritt :yuck: så mye styr med den medisinen! Masse god bedring til Henrik - håper han ikke er altfor plaget stakkar

Ja uff, er noe skikkelig møkk! Og såå laaang behandling!! Takk og lov for at han liker den! Hadde vært verre om det ble er styr 4 ganger pr dag for å få gitt han den!!
 
Håper soppbehandlingen funker bra til slutt. Alt dere skal måtte styre med :( ❤️

Ser ut til å funke nå!! Enig med du! Det er nok nå!! Heldigvis ser det ut til at kiropraktorbehandlingen har begynt å virke, så det går fremover :talk017
 
Henrik 11 uker!

Og friskemeldt fra kiro og har blitt såå myye bedre!! Er som om vi har fått en ny bebis❤️ Godt for han og godt for oss!!

Men, nå må jeg delamme på heltid! Har trodd at produksjonen kanskje hadde gått litt opp siden han suger bedre, men hadde også en liten magefølelse på at han ikke gikk opp nok! Så jeg tok meg en tur innom helsestasjonen for å veie idag! Og magefølelsen stemte:( gått opp 200 g på 16 dager og kurven går nedover! Pumpe funker dårlig, så nå må vi tilby mme etter hver amming (unntatt på natta, da sover han lenger i strekk, og jeg har nok melk til de måltidene)! Han sover lite på dagtid, så han trenger søvnen på natta!! Heldigvis bærer ikke han noe preg av det virker det som, for han er jo så blid og fornøyd som aldri før!
 
Henrik 11 uker!

Og friskemeldt fra kiro og har blitt såå myye bedre!! Er som om vi har fått en ny bebis❤️ Godt for han og godt for oss!!

Men, nå må jeg delamme på heltid! Har trodd at produksjonen kanskje hadde gått litt opp siden han suger bedre, men hadde også en liten magefølelse på at han ikke gikk opp nok! Så jeg tok meg en tur innom helsestasjonen for å veie idag! Og magefølelsen stemte:( gått opp 200 g på 16 dager og kurven går nedover! Pumpe funker dårlig, så nå må vi tilby mme etter hver amming (unntatt på natta, da sover han lenger i strekk, og jeg har nok melk til de måltidene)! Han sover lite på dagtid, så han trenger søvnen på natta!! Heldigvis bærer ikke han noe preg av det virker det som, for han er jo så blid og fornøyd som aldri før!

Så godt å lese at han er frisk:Heartbigred håper det blir løsning på måltidene etterhvert:)
 
Så godt å lese at han er frisk:Heartbigred håper det blir løsning på måltidene etterhvert:)

Uff ja, for et styr dette er!! Nå vil han ikke ha flaske:eek::eek: prøvd tre forskjellige merker og to forskjellige smokkstørrelser! Han tok mam str 2 en runde, men melka kom nok aaltfor fort! Var et gulp/spy bonanza her etterpå! 3 klesskift på en halvtime! Så han bør egentlig ha den minste smokken!! Så idag har jeg omtrent «tvunget» han til amming, for å prøve å få opp produksjonen her! Gått bedre enn før, så han er definitivt mer suge-utholdende enn før! Men han ble sint innimellom også ja!! Og dette kombinert med utv.trinn 3, så har det vært kaos idag! Han har ikke sovet omtrent og blitt totalt overtrøtt! Men takk og lov for at det er idag og ikke neste søndag, for da skal vi ha dåp!!
 

Vedlegg

  • 1ECEE3F3-2200-4143-BBF8-7892D20346C5.png
    1ECEE3F3-2200-4143-BBF8-7892D20346C5.png
    252,9 KB · Visninger: 17
Åh jeg minnes den vanskelige matingen under utviklingstrinnene... slitsomme greier.. men, det går over! Heldigvis :)

Lykke til med den kommende dåpen :D
 
Uff ja, for et styr dette er!! Nå vil han ikke ha flaske:eek::eek: prøvd tre forskjellige merker og to forskjellige smokkstørrelser! Han tok mam str 2 en runde, men melka kom nok aaltfor fort! Var et gulp/spy bonanza her etterpå! 3 klesskift på en halvtime! Så han bør egentlig ha den minste smokken!! Så idag har jeg omtrent «tvunget» han til amming, for å prøve å få opp produksjonen her! Gått bedre enn før, så han er definitivt mer suge-utholdende enn før! Men han ble sint innimellom også ja!! Og dette kombinert med utv.trinn 3, så har det vært kaos idag! Han har ikke sovet omtrent og blitt totalt overtrøtt! Men takk og lov for at det er idag og ikke neste søndag, for da skal vi ha dåp!!

Det er ikke alltid lett, det variere og de forandrer seg heletiden, så man må vel egentlig bare følge behovet og lysten.. Skjønner det blir enda vanskeligere når han ikke vil ha pupp eller flaske, mat må han jo ha.. Jeg la merke til at hvis frøkna år dårlig en dag, tok hun det igjen dagen etter.. Han går hvertfall opp i vekt og ikke ned, så alt som er opp er jo bra.. Kanskje matlysten ikke er på topp bare? Det ordner seg nok:) masse lykke til med dåpen :Heartred
 
Åh jeg minnes den vanskelige matingen under utviklingstrinnene... slitsomme greier.. men, det går over! Heldigvis :)

Lykke til med den kommende dåpen :D

Ja, fyttikatta:wtf::wtf::wtf::wtf: han ligger bare å vræler ved puppen! Men det går jo over disse trinnene! Nå har han slokna, så nå blir det snart natta på meg også! Etter en porsjon havregrøt og en kopp amme-te for å hjelpe produksjonen:p:p:p

Takk❤️ Gleder meg, men gruer meg litt også! Håper han får sovet litt ila dagen, hvis ikke blir det bare skrik!!
 
Det er ikke alltid lett, det variere og de forandrer seg heletiden, så man må vel egentlig bare følge behovet og lysten.. Skjønner det blir enda vanskeligere når han ikke vil ha pupp eller flaske, mat må han jo ha.. Jeg la merke til at hvis frøkna år dårlig en dag, tok hun det igjen dagen etter.. Han går hvertfall opp i vekt og ikke ned, så alt som er opp er jo bra.. Kanskje matlysten ikke er på topp bare? Det ordner seg nok:) masse lykke til med dåpen :Heartred

Vettu, jeg var forberedt på våkennetter og skriking, men dette amme/mating-styret var jeg ikke forberedt på!! Men det går deg helt sikkert til, på det ene eller andre viset! Og nei, han går jo ikke ned heldigvis! Blir spennende på neste veiing!!

Takk for det❤️
 
Back
Topp