Får man levere tilbake bilstol hvis man ikke er fornøyd?

Vintermamsen

Flørter med forumet
kjøpte ny bilstol i går på en barnebutikk, men stolen er ikke helt som forventet, og vi er ikke helt fornøyd. Har brukt den bare to turer, og jeg har kvitteringen. Noen som vet om man får byttet inn bilstol? Har man ikke 14 dagers angrerett uansett hva eller hvor man handler?

Tror ikke du får levere den inn igjen. De er veldig streng på bilstoler. Siden de ikke vet om den har vært med i en kollisjon eller blitt skadet mens dere har hatt den.

Så tror ikke jeg man har rett på å levere ting inn igjen når man har brukt det?

De fleste sier de vil du skal prøve bilstol før du kjøper i bilen fordi de ikke kan leveres inn igjen... desverre

Det tror jeg ikke når den er brukt, hva er det dere ikke er fornøyd med?

kjøpte ny bilstol i går på en barnebutikk, men stolen er ikke helt som forventet, og vi er ikke helt fornøyd. Har brukt den bare to turer, og jeg har kvitteringen. Noen som vet om man får byttet inn bilstol? Har man ikke 14 dagers angrerett uansett hva eller hvor man handler?

Angrerett gjelder kun ting kjøpt på nett, ikke direkte hos en forhandler i butikk. Du har nok ikke rett å bytte den inn. Du kan jo likevel snakke med dem og høre.

Jeg leste returretten for en nettbutikk nylig og da spesifisere de at de ikke tok tilbake produkter som bilstol pga. sikkerhetshensyn. 14 dagers angrerett gjelder bare nett. Du kan alltids høre med de så klart.

Det bruker å stå spesifisert at angrerett ikke gjelder på bilstoler. Butikken kan ikke selge brukte bilstoler videre (da de ikke vet med sikkerhet at den ikke har vært i en kollisjon) derfor tar de ikke de i retur. Er det noe feil på den er det derimot en annen sak.
Hvis du ikke er fornøyd er en mulighet å selge den på Finn.
Et tips er gå i en butikk og prøve bilstolen i bilen før du kjøper den.

Nei. Det får man ikke med sikkerhetsutstyr.
Da må den selges privat.

Hvis ikke det faktisk er feil på stolen tror jeg ikke dere før levert den inn dessverre.
hvorfor er det "dessverre"?:) det er jo en god rutine. Så vet folk at de kjøper ubrukte bilstoler når de handler hos forhandler.

Når vi kjøpte bilstolen fikk vi beskjed i butikken om at den ikke kunne byttes på grunn av sikkerhetshensyn. Tenker at det bare er rett og rimelig, om jeg går i butikken vil jeg ha et ubrukt sete; vil jeg kjøpe et brukt kan jeg gå på finn osv.

Det er synd du ikke er fornøyd, men det er jo forsåvidt bra at de ikke tar tilbake brukte seter. For om de hadde gjort det, kunne jo enkelte ha vært så frekke at de hadde levert tilbake seter som har vært i kollisjon f.eks. Det handler jo om sikkerhet :happy: Men kanskje du kjenner noen som trenger bilstol, og at du kan få solgt den privat? :happy:

Det er jo kjipt å bruke flere tusen på noe som man finner ut ikke passer, og så ikke få byttet det (forstår det jo inderlig godt at man ikke får byttet bilstol, helt klart :happy:)
Ikke hvis det gjør at man skaper en risiko for andres barn. La oss si det ble åpnet for å levere tilbake bilstoler, alle ser jo konsekvensen av det :)

Det som er dessverre er at bilstolen ikke holdt til forventningene, og at den oppleves som feil for de som bruker den. Dét er dessverre! :) Ikke at man ikke kan levere tilbake brukte bilstoler og skape en risiko ved det.

Ikke hvis det gjør at man skaper en risiko for andres barn. La oss si det ble åpnet for å levere tilbake bilstoler, alle ser jo konsekvensen av det :)

Det som er dessverre er at bilstolen ikke holdt til forventningene, og at den oppleves som feil for de som bruker den. Dét er dessverre! :) Ikke at man ikke kan levere tilbake brukte bilstoler og skape en risiko ved det.
Det er jo det jeg også snakker om, kjipt å bruke mye penger på noe som man da fant ut ikke passer. Men jeg er helt enig i returretten ang bilstol, man skal kunne stole på at det man kjøper i butikk er nytt og trygt :)
Det må da likevel være lov å si at det er kjipt å kaste mye penger rett ut av vinduet fordi om? :)

Det er jo det jeg også snakker om, kjipt å bruke mye penger på noe som man da fant ut ikke passer. Men jeg er helt enig i returretten ang bilstol, man skal kunne stole på at det man kjøper i butikk er nytt og trygt :)
Det må da likevel være lov å si at det er kjipt å kaste mye penger rett ut av vinduet fordi om? :)
Selvsagt, det har jeg ikke sagt noe på heller!. Men det er ikke noe dessverre.

Back
Topp