overvekt....

Cisamo

Flørter med forumet
Bmi over 45. Er d mulig og bli gravid?
vi har prøvd i 2 år i mai. Jeg har høy bmi men trener litt å spiser sundt til måltidene.
men jeg har også menssmerter i 20 av 30 dager i mnd. alt fra mild murring til at jeg nesten ikke klarer å gå. forhøyet testostiron på en hormonprøve. men eggstokkene er helt fine.

Er jeg kun overvektig eller kan d være noe annet bak som gjør at jeg ikke blir gravid?
jeg blir 34. og legen sier han ikke kan henvise meg vidre før jeg har bmi på under 30. så kan ikke starte noe behandlig nå hvis d er nødvendig.
Er på sykehuset for å få hjelp med vekta men mister motivasjon når jeg ikke har gått ned 1kg på 8 uker:/
 
Dessverre ingen erfaring, men ønsker deg lykke til på veien mot målet og drømmen ❤️
 
Er du utredet for pcos? Kan ikke mye om det, hører bare andre som sliter med å bli gravide har fått diagnose . Der var også noe om overvekt nevnt..

Ønsker deg lykke til. Har god erfaring med vektnedgang på lavkarbo. Men vi er alle forskjellige :)
 
Bmi over 45. Er d mulig og bli gravid?
vi har prøvd i 2 år i mai. Jeg har høy bmi men trener litt å spiser sundt til måltidene.
men jeg har også menssmerter i 20 av 30 dager i mnd. alt fra mild murring til at jeg nesten ikke klarer å gå. forhøyet testostiron på en hormonprøve. men eggstokkene er helt fine.

Er jeg kun overvektig eller kan d være noe annet bak som gjør at jeg ikke blir gravid?
jeg blir 34. og legen sier han ikke kan henvise meg vidre før jeg har bmi på under 30. så kan ikke starte noe behandlig nå hvis d er nødvendig.
Er på sykehuset for å få hjelp med vekta men mister motivasjon når jeg ikke har gått ned 1kg på 8 uker:/
Dessverre kan overvekt ha en betydning for mange... :(
Lykke til videre, håper du klarer å gå ned.. har du blitt sjekket for pcos og slikt?
 
nei ikke utreda eller testet for noe for legen ser kun bmi. men jeg hadde ikke de smertene før jeg sluttet med ppillen mai 2017...
 
Bmi har mye å si for fertilitet. Over 45 så er du jo sykelig overvektig å burde ta en titt på dietten din og hvor mye du spiser. Jeg ville uansett ventet med graviditet til bmi var nærmere normal vektig, man kan få mye plager både for mor og barn når man er så overvektig
 
Men venter jeg til d. altså 50kg ned så er aldern mellom barna og vi foreldrene for gamle så jeg må gjøre begge dele samtili. å i hovedinnlegget står d at jeg får hjelp med vektet via sykehuset.
 
Bmi over 45. Er d mulig og bli gravid?
vi har prøvd i 2 år i mai. Jeg har høy bmi men trener litt å spiser sundt til måltidene.
men jeg har også menssmerter i 20 av 30 dager i mnd. alt fra mild murring til at jeg nesten ikke klarer å gå. forhøyet testostiron på en hormonprøve. men eggstokkene er helt fine.

Er jeg kun overvektig eller kan d være noe annet bak som gjør at jeg ikke blir gravid?
jeg blir 34. og legen sier han ikke kan henvise meg vidre før jeg har bmi på under 30. så kan ikke starte noe behandlig nå hvis d er nødvendig.
Er på sykehuset for å få hjelp med vekta men mister motivasjon når jeg ikke har gått ned 1kg på 8 uker:/

Spis samme mengde som nå, men øk aktivitetsnivået ditt. Gå, svøm, løp om du klarer, tren styrke, gå på ski. Alt som gjør deg andpusten er knall. Hvertfall en time hver dag. Med varierende intesitet annenhver dag. Hormoner blir og bedre balansert med trening. Om du ikke raser ned til normalvektig på entotre, vil kroppen din uansett ha kjempeutbytte av det og bli bedre rustet for å bli og ha en god graviditet.

Ville satt av ett halvt år til det - så prøvd å bli gravid.
 
Men venter jeg til d. altså 50kg ned så er aldern mellom barna og vi foreldrene for gamle så jeg må gjøre begge dele samtili. å i hovedinnlegget står d at jeg får hjelp med vektet via sykehuset.
Du skal ikkje vente kontakt privat og få utredning. Man kan bli gravid med høy BMI. Lege skal gi deg alle frie tøyler til utredning. Og der kan dukke opp ting som er med og dra ned barneønske.
 
Jeg hadde BMI på 41 og klarte ikke å bli gravid. Gikk ned 26 kg på 1 år med sunt kosthold og mer trening, unnet meg litt kos og var ikkje kjempestreng hele tiden. Telte kalorier og så lenge jeg holdt meg på rundt 1500 så gikk jeg ned. Dette er fire år siden og jeg har holdt vekta stabil, ligger på ca -31 kg nå. Og jeg fikk mer stabile sykluser og tydelige tegn på eggløsning etter vektnedgang. Og ble endelig gravid i 2017, har en datter på snart 1 år:)
 
50 kg i overvekt er jo et helt menneske. Tror du bør jobbe litt hardere med å gå ned i vekt, men det er klart at du bør få en ordentlig undersøkelse uansett da. Sjekke alt som kan sjekkes.
 
Ikke for å være frekk eller såre deg men har du vurdert slankeoperasjon som siste utvei? Jeg er selv vektoperert og har gått ned mye, jeg personlig hadde ikke klart det uten. Nå var jeg yngre og er snart ferdig med siste barnet men jeg ble veldig mye mer fruktbar etter operasjonen. Jeg håper du finner veien videre på ene eller andre måten, og at dere får barnet som er ønsket :)
 
Bmi over 45. Er d mulig og bli gravid?
vi har prøvd i 2 år i mai. Jeg har høy bmi men trener litt å spiser sundt til måltidene.
men jeg har også menssmerter i 20 av 30 dager i mnd. alt fra mild murring til at jeg nesten ikke klarer å gå. forhøyet testostiron på en hormonprøve. men eggstokkene er helt fine.

Er jeg kun overvektig eller kan d være noe annet bak som gjør at jeg ikke blir gravid?
jeg blir 34. og legen sier han ikke kan henvise meg vidre før jeg har bmi på under 30. så kan ikke starte noe behandlig nå hvis d er nødvendig.
Er på sykehuset for å få hjelp med vekta men mister motivasjon når jeg ikke har gått ned 1kg på 8 uker:/
Ja, i teorien er det mulig. Det er mange overvektige som får barn. Men når man er overvektig kan hormonene lagres i fettvev og det forvirret kroppen og ødelegger sjansene.

Vurdert ernæringsfysiolog?

Hvis du er veldig overvektig og spiser sunt og trener, og ikke går ned, er det noe galt.
 
Jeg har vært sykelig overvektig i 2 svangerskap. Den siste gangen var ikke planlagt og jeg skulle melde meg på vektnedgang kurs etter jeg fant det ut, da tror jeg bmi'en var på hele 46/47... Føltes vondt og flaut, men alt gikk bra med meg og babyen. Bortsett fra at jeg fikk svangerskapsdiabetes. Men jeg var 21 og 23 år når jeg ble gravid.

Nå er jeg gravid igjen etter slankeoperasjon for 3.5 år siden. Ble gravid utrolig lett denne gangen! Og var ikke helt planlagt. Hehe. Kroppen er nå mye lettere. Gikk ned 50 kilo etter operasjonen. Og var nede i bmi 28. Har fått et nytt liv!

Før operasjonen gikk jeg på kurs på sykehuset og fikk oppfølging der, men det gjorde ikke mye med vekten min selv om jeg var kjempe flink! Jeg tror kroppen min trengte hormonforandringene for å klare det, trengte den kickstarten.

Jeg skjønner og godt at du føler tiden løper fra deg. Derfor vil jeg kanskje anbefale deg å kickstarte kroppen din. Knekkebrødkuren er veldig effektiv og er en kur som blir anbefalt av sykehusene rundt om i Norge. Men siden det er en max 1000 kalorier kur, kan du maks gå på den i en måned. Jeg har og gode erfaringer med Herbalife og bytte ut et par måltider med shakes. Jeg begynte og med trening før jeg ble operert for å en bedre overgang til mitt nye liv. Jeg danset Zumba og gikk på spinning, pluss mye turer. Jeg tror at med bare noen få kilo ned så kan du gjøre mye med balansen i kroppen, er ikke bra med menssmerter så mange dager i måneden. Masse masse lykke til! Bare å skrive hvis du lurer på noe :happy:
 
Ei jeg kjenner var kraftig overvektig da hun ble gravid, men etter streng kosthold hele graviditeten så veide hun mindre 9 mnder på vei enn når hun var 1 mnd på vei.
Er vel mulig, men feks svangerskapsdiabetes kan være farlig for både mor og barn
 
Når går jeg til behandling på sykehuset og å endre livsstilen min så jeg var ikke ute etter råd om det. Da jeg stoler på at de vet hva de holder på med:)
Legen har kontaktet fertilitetsklinikken men de har en bmigrense så da får jeg ikke hjelp der.
 
Når går jeg til behandling på sykehuset og å endre livsstilen min så jeg var ikke ute etter råd om det. Da jeg stoler på at de vet hva de holder på med:)
Legen har kontaktet fertilitetsklinikken men de har en bmigrense så da får jeg ikke hjelp der.
Men du sier jo at du ikke har gått ned noe særlig på 8 uker så vet ikke om de helt vet det da.
Og uansett hva de hjelper deg med så må du gjøre jobben selv for å gå ned. Har vært der selv som nevnt og jeg ble altså ikke gravid når jeg var så overvektig, men drømmen om baby og det å nå bmigrensen for prøverør motiverte meg til å gå ned.
 
Back
Topp