Når har du første time?

Septemberlykken

Betatt av forumet
Septemberbarna 2019
Når har du første lege- og jordmortime? :)

Jeg har min første hos lege 22.01. Skal ta kontakt med jordmor på nyåret.
 
Jeg har legetime 3.januar, fordi jeg egentlig skulle få henvisning til gyn for å sjekke at alt var greit med meg og samboeren! Og i og med at det er 24-timers avbestilling, så rekker jeg ikke det. Ringer jordmor etter legetimen :happy:
 
Har ikke begynt å tenke på det, jeg. Tror ikke jeg har vært på noen type kontroll før ca uke 12 med de andre barna. Har bare vært hos lege tidlig for å få sykemelding for ekstrem svangerskapskvalme, men har ikke fått noen sjekk ift graviditeten/babyen da.
 
Har heller ikke tenkt på det enda, sist svangerskap var jeg hos legen for å sjekke stigning i uke 6 og så kontroll hos jordmor i uke 12, dette svangerskapet så tror jeg at jeg venter til uke 10-11 før jeg tar kontakt med jordmor for time
 
Hadde tenkt å dra til legen min først men når jeg ringte dit på torsdag før jul så hadde hun ikke ledig time før i midten av februar :hungover:
så da prøvde jeg å få komtakt med jordmor men dem fikk jeg ikke tak i før fredag den 28 desember så da ble det time hos dem den 14.01.19 å da er jeg 7+3 så veldig spendt på om det er liv der da :nailbiting:
har bare vært gravid 1 gang fra før å den gang mistet jeg i uke 5-6 å da var jeg egentlig 11 uker på vei men fant ingen liv bare noe som slapp taket i uke 5-6. så den gang var jeg knust. så håper den blir denne gang.
er det forresten noen som vet hvordan man finner ut om det er noe liv eller ikke der inne?
 
Jeg tenker å bestille en time til uke 12, det er vel ikke før uti februar en gang:) Har ikke vært hos legen før uke 12 med de andre barna heller
 
Hadde tenkt å dra til legen min først men når jeg ringte dit på torsdag før jul så hadde hun ikke ledig time før i midten av februar :hungover:
så da prøvde jeg å få komtakt med jordmor men dem fikk jeg ikke tak i før fredag den 28 desember så da ble det time hos dem den 14.01.19 å da er jeg 7+3 så veldig spendt på om det er liv der da :nailbiting:
har bare vært gravid 1 gang fra før å den gang mistet jeg i uke 5-6 å da var jeg egentlig 11 uker på vei men fant ingen liv bare noe som slapp taket i uke 5-6. så den gang var jeg knust. så håper den blir denne gang.
er det forresten noen som vet hvordan man finner ut om det er noe liv eller ikke der inne?

Så tidlig så tror jeg det kun er mulig å måle stigning i hcg med 48 timers mellomrom. Etter uke 6-7 kan man ta tidlig ul for å se hjerteslag.

Men så lenge du får positiv test, så ville jeg slått meg til ro med det med mindre det var annen grunn til bekymring. Mitt råd er å ikke stresse over noe utenfor vår kontoll. Vi har ingen garantier uansett, bedre å håpe på det beste, å glede seg over her å nå hvor alt sannsynligvis er bra.
 
Har en legetime fra før den 27 januar, er jo ikke stort å gjøre så tidlig så setter sikkert opp en ny time etter det.
 
Tenkte å bestille time i slutten av januar. Da jeg har risikosvangerskap.så vi får lagt en plan.,Så det kan gå like bra som sist svangerskap. Første endte med alvorlig svangerskapforgiftning. Å katastrofe snitt i uke 30
 
Jeg har fått legetime den 11.januar men jeg skal spør legen om jeg bør komme inn tidligere, Jeg har lav stoffskifte så jeg må følge opp den.
 
Jeg skal til gyn 8. Januar for hpv kontroll. Da pleier hun og ta innvendig ul også så håper på å se noe som tilsvarer ca 5 uker da :happy:
Kommer til å bestille legetime til slutten av januar, trenger og få tømt meg litt hos legen og se på ul at det er liv. Det var på første kontroll i uke 9 sist fastlegen ikke fant liv på ul så vil gå tidlig denne gangen og.
 
Jeg har første time 14/1 og det er tidlig ul gjennom fertilitetsklinikken. Deretter ultralyd igjen i uke 12. Tar kontakt med jordmor etter jeg er ferdig ved fertilitetsklinikken tenkte jeg :)
 
Har fått legetime 8. Januar :) er da rundt 6 uker. Har mistet tidlig to ganger før, så syns det er greit å få til en legetime litt fort! Håper egentlig at jeg kan få tul, men vet ikke om jeg kvalifiserer til det ?
 
Har fått legetime 8. Januar :) er da rundt 6 uker. Har mistet tidlig to ganger før, så syns det er greit å få til en legetime litt fort! Håper egentlig at jeg kan få tul, men vet ikke om jeg kvalifiserer til det ?
Samme her. Skal inn 6+2, den 18/1.
 
Back
Topp