Finnes det noe mer irriterende....

Det ble inisuert at eldste er nok sjalu fordi jeg fortsatt ammer...
 
Nå måtte jeg nesten le!
Ja det er jo helt latterlig. Men å få seg selv til å si noe sånt, til/om en som sleit og gjorde alt for å få til ammingen og syntes det var kjempe sårt og ikke få det til er jo bare slemt.
 
Ja det er jo helt latterlig. Men å få seg selv til å si noe sånt, til/om en som sleit og gjorde alt for å få til ammingen og syntes det var kjempe sårt og ikke få det til er jo bare slemt.
Min fikk melkeproteinallergi selv om jeg ammet. Så for meg er det helt latterlig å tenke i de baner, men skjønner at det kan være sårt om man sliter med ammingen.
 
Min fikk melkeproteinallergi selv om jeg ammet. Så for meg er det helt latterlig å tenke i de baner, men skjønner at det kan være sårt om man sliter med ammingen.
Jaja altså jeg visste jo at det absolutt ikke hadde noen sammenheng, og at det bare er helt tragisk. Men denne personen er litt sånn at man skal amme koste hva det koster vil, selv om barnet sulter. Syns det er helt unødvendig å i det hele tatt kommentere noe når noen
Ikke får det til for for noen er det sårt, meg inkludert.
 
Åååja! Herlighet. Både svigermor og svigerbestemor har meninger om så mangt. Spesielt samsoving og amming om natta (babyer skal sove i egen seng) og at han får puppen så ofte han vil og ligge der omtrent så lenge han vil. Han er ikke en måned engang og jeg sliter med produksjonen. De mener jeg skjemmer han bort...

Og den kommentaren over her om honning og kumelk. Godt vi vet bedre i dag om botulisme.

Jeg forteller ikke alt videre til andre, om jeg ammer på natten og hvordan vi sover snakker jeg ikke om og får da ikke kommentarer på det...
 
Jeg forteller ikke alt videre til andre, om jeg ammer på natten og hvordan vi sover snakker jeg ikke om og får da ikke kommentarer på det...

Så hvis noen spør hvordan dere sover, så svarer du: hemmelig? :rolleyes:
Men skjønner hva du mener, hvis vi har hatt en helt rævva natt og noen spør, hender det jeg bare svarer at han har sovet bra :hilarious: gidder ikke snakke om nattevåk ved mindre jeg får masse sympati, trenger jo ikke kritikk eller "gode råd" når man akkurat har vært våken hver time natt gjennl..
 
Så hvis noen spør hvordan dere sover, så svarer du: hemmelig? :rolleyes:
Men skjønner hva du mener, hvis vi har hatt en helt rævva natt og noen spør, hender det jeg bare svarer at han har sovet bra :hilarious: gidder ikke snakke om nattevåk ved mindre jeg får masse sympati, trenger jo ikke kritikk eller "gode råd" når man akkurat har vært våken hver time natt gjennl..

Det er jo bare å svare litt svevende på spørsmål man ikke gidder utdype svaret på. Jeg sier aldri at noe er hemmelig, men svarer gjerne "vi sover greit", selv om sannheten like gjerne er "jo takk, i i natt var vi bare oppe 30 ganger".
 
Det er jo bare å svare litt svevende på spørsmål man ikke gidder utdype svaret på. Jeg sier aldri at noe er hemmelig, men svarer gjerne "vi sover greit", selv om sannheten like gjerne er "jo takk, i i natt var vi bare oppe 30 ganger".

Ja jeg skrev jo at det er noe i den retning jeg pleier å svare :)
 
Som nybakt mor hadde jeg lest mye om amming og det fjerde trimesteret og var trygg på at ga hun tegn til det skulle hun få pupp, noe som var hele tiden i starten. Men mange hadde nok lest om den hver 3. time myten..:rolleyes: "Skal hun få pupp nå igjen" "Hun fikk jo akkurat pupp" "Der gulpet hun ja, ble nok for mye pupp"
Men ammeputen min fikk jeg faktisk mye skryt for da :p Alle synes den var fin å bruke selv når de holdt henne i starten. Nå er hun snart 1 år og jeg bruker den fortsatt et par ganger om dagen :)
Venter i spenning på kommentarene som kommer når hun blir 1 år og forsatt får pupp.. :rolleyes:
 
Så hvis noen spør hvordan dere sover, så svarer du: hemmelig? :rolleyes:
Men skjønner hva du mener, hvis vi har hatt en helt rævva natt og noen spør, hender det jeg bare svarer at han har sovet bra :hilarious: gidder ikke snakke om nattevåk ved mindre jeg får masse sympati, trenger jo ikke kritikk eller "gode råd" når man akkurat har vært våken hver time natt gjennl..

Svarer flytende vi sover bra, trenger ikke å fortelle alle detaljer til de som jeg vett mener jeg gjør feil, tenker det er mitt valg og gidde ikke forsvare meg i tide og utide:)
 
Jeg ble irritert over alle som sa «det er jo bare å slutte å amme...» når eldste var lita, og jeg måtte følge streng diett pga alle hennes matallergier. «Åh, kan du ikke smake på denne sjokoladekaka sier du? Det er jo bare å slutte å amme det...» Nei, det er ikke «bare» det nei. Amming var hennes eneste trøst og kos midt oppi alle plagene hun hadde, eneste som lindret halsbrann pga refluks, eneste melka hun likte (skulle likt å sett de som kom med sånne kommentarer hadde klart å drikke aminosyrebasert melkefri mme, jeg gråt bare av lukta :wtf: ). Jeg ammet og gikk på diett så lenge hun trengte morsmelk, punktum!

Ellers plager det meg at svigerfar har en tendens til å sette seg ved siden av og stirre på baby når vi ammer :rolleyes: Greit nok, mens jeg har baby og ammer, så er puppene mine ikke annet enn en matstasjon i mine øyne. Og jeg er stolte av og fornøyde med puppene mine både under ammeperioden og ellers. Men det føles helt feil med svigerfars øyne der uansett :hilarious:
 
Uff. Kommentarer om amming såret meg helt utrolig mye. Vi fikk ikke til ammingen og han måtte få mme fra første stund, vi prøvde amming i ca 9 uker men fikk det aldri til. Fikk alltid kommentarer «det er jo bare å legge han til»
«Stakkars får han ikke pupp han da»
«Hvordan skal det gå med han som ikke får pupp»
«Stakkars baby som må få flaske»
Ble så ille at jeg nesten aldri reiste til familie. Jeg skammet meg over at babyen min måtte få flaske. Jeg ble flau hver gang vi var ute et sted og jeg måtte lage en flaske til han. Man føler seg jo helt utrolig mislykket når amming ikke fungerer, og da hjelper det ikke å få kommentarer på hvor fæl en mamma man er som ikke ammer.
Valget var jo ganske enkelt, enten så får han mme ellers så sulter han ihjel.
Skjønner ikke hvorfor folk ikke bare kan la være å kommentere ting de ikke har noe med
 
Himmel og hav så mye folk greier å lire ut av seg altså:angry4
 
Back
Topp