Når går dere ut med nyheten?

EiLitaSpire

Elsker forumet
Septemberbarna 2019
Junibollene 2023
Er det noen som forteller det tidlig i svangerskapet, eller venter dere til etter de magiske 12 ukene? Eller kanskje etter ordinær ul?

Jeg selv er veldig usikker denne gangen, på en måte vil jeg bare si det nå snart så slipper jeg å snike å lure meg under alt.. men tror kanskje jeg skal prøve å holde meg til uke 10-11 eller noe, litt pysete er jeg:shy:
Vi har foressten en sånn familie at om vi sier det tidlig til dem så vet absolutt alle det etterhvert da verken min eller sambo sin familie klarer å holde noe hemmelig, derfor må vi si det på likt til alle:bag:
 
Mannen har nok lyst til å fortelle svigermor m.m ganske så snart, men jeg vil tro at de allerede nå har en mistanke... siden jeg ikke drakk noe juleaften, 1. juledag (familieselskap) og var heller ikke på fest 2. juledag :shy: :joyful: Da er det bedre å fortelle til de aller nærmeste nå, enn at de hører på «bygda» :wtf: resten får nok vente en gooood stund, i alle fall til uke 11/12.
 
Jeg forteller med en gang jeg. Har mistet to ganger i høst, og har syns støtten fra andre har vært veldig god å ha. Også det at alle vet om det, og vet hvorfor jeg ikke er helt meg selv om jeg skulle miste igjen nå. Fortalte med en gang med sønnen min også, og da var det gøy å få dele gleden med andre :) har utelukkende positive opplevelser med å dele tidlig.
 
Mannen har nok lyst til å fortelle svigermor m.m ganske så snart, men jeg vil tro at de allerede nå har en mistanke... siden jeg ikke drakk noe juleaften, 1. juledag (familieselskap) og var heller ikke på fest 2. juledag :shy: :joyful: Da er det bedre å fortelle til de aller nærmeste nå, enn at de hører på «bygda» :wtf: resten får nok vente en gooood stund, i alle fall til uke 11/12.

True! Sånn er det her også, det at jeg ikke har drukket noe. Men jobbet natt til 1. Juledag og natt til 2. Juledag så føler jeg har vært heldig med den i år. Er verre nå når nyttår kommer, hvor vi skal på hyttetur med venner:hilarious: men har tenkt å tømme alkoholfri vin på en vanlig vinflaske så får vi se om det funker:shy::shy:
 
Jeg forteller med en gang jeg. Har mistet to ganger i høst, og har syns støtten fra andre har vært veldig god å ha. Også det at alle vet om det, og vet hvorfor jeg ikke er helt meg selv om jeg skulle miste igjen nå. Fortalte med en gang med sønnen min også, og da var det gøy å få dele gleden med andre :) har utelukkende positive opplevelser med å dele tidlig.

Jaa, nettopp derfor har jeg lyst å gå ut med det tidlig! Pluss at man er med på å gjøre dette med å miste mindre tabu :)
 
Her har jeg allerede sagt det til søstra mi og en venninne. Må nok fortelle det på jobb med en gang for er visse oppgaver der jeg ikke kan gjøre (røntgen).
 
Jeg har fortalt det til foreldrene mine og tvillingsøsteren min, men venter nok litt med å fortelle det til "alle". :shy:
 
Jeg har bare fortalt det til ei venninne! Tror vi venter til sånn uke 13-14 med å fortelle familie! Og de venner/fam jeg ikke treffer så ofte, får se det når vi møtes:happy::p(ell når babyen er ute :woot:) blir ikke delt på FB hvertfall!
 
Vi har sagt det til de nærmeste. Dette har vi valgt fordi vi har vært ganske åpen med familien i prøveperioden, samtidig som at det er ganske betryggende for meg å vite at jeg har noen dersom jeg mister!
 
Vi fortalte det til de voksne i nærmeste familie ganske med en gang. Er enig med det som skrives lenger opp, at om det ikke skulle gå bra, så er man veldig alene med det hvis ingen vet det. Må nok fortelle det på jobb ganske snart, for jeg pleier å bli ganske dårlig. Håper selvfølgelig det skal gå bedre denne gangen! Vi prøver nok å vente så lenge vi kan før vi forteller ungene det, men de må nok også få vite det hvis jeg blir veldig dårlig, så de ikke skal bli redde.
 
Jeg tror vi blir å fortelle det tidlig til våre foreldre. Jeg fortalte det kun til moren min sist og ikke de andre i familien sist når vi mistet, og jeg skulle gjerne hatt støtten og forståelsen for hva vi gikk gjennom når vi mistet. Venner og jobb venter vi nok med til nærmere 12 uker.
 
Vi har fortalt det til våre foreldre samt min søster. Min nærmeste venninne og kollega vet det samt sjefen min. Vi har holdt på med IVF og jeg har vært dårlig av medisinene i forkant, samt veldig dårlig etter innsett pga overstimulering. Vanskelig å holde det skjult når man ender opp på sykehuset i jula. Resten venter vi med å fortelle det til til etter uke 12. Har en sønn på 6 år som vi også venter med å fortelle det til. Jeg tror han ville blitt knust dersom det skulle gå galt. Jeg er veldig redd for å miste ❤️
 
Jeg kommer kun til å fortelle det til to venninner, ei søster på min side og ei søster på hans side før ul.
Jeg gleder meg veldig til å dele nyhetene med hans sin familie <3 for de gleder seg virkelig til enda et barn i flokken. Når vi får en til så blir det
Det niende barnebarnet på min side og det ellevte barnebarn på hans side :)
 
Og jeg har tre gutter i hus som venterivrig på at jeg skal få baby i magen så blir vel å fortelle det til de før alle andre :)
 
Har fortalt det til foreldrene mine allerede da mamma er min største støtte! Og hun vet at jeg har venta på dette.. Men vil vente med alle andre til etter uke 12, men mannen vil veldig gjerne si det til sine foreldre før. Men de klarte ikke å holde det hemmelig sist, så jeg har ikke så lyst siden vi bor på en liten plass :facepalm:
 
Her forstod svigerbror det før vi var klare for å fortelle det, men det er ikke noe å gjøre med! Så tenker egentlig å fortelle det til søsteren min også. Og så vet en god venninne av meg det, som også er gravid nå. Ellers tenker vi å vente noen uker til før vi forteller foreldrene våre, og til uke 12 før "alle" får vite det :) litt usikker mtp jobb. Må nesten bare se formen an!
 
Her har kun mi søster fått veta da❤️ Ja, og fleire på jobb då. Jobber med arbeid kor ting må tilpassast når ein e gravid, så må allti fortella da tidlig der.

Har vore på besøk hos mine foreldre siden torsdag, og til tross for ivrig hinting fra mi mor har eg ikkje fortalt det enda. Syns det e litt tidlig å fortelle da, då det ofte har vore vanskelig for dei (les mamma) å holde tett vidare.. passa fint at både eg og pappa har vore plaga med diaré og kvalme..:hungover: samtidig er eg ganske sikker på at mamma sikkert komme te å sei at hu visste det - men vil ikkje bekrefte enn så lenge..:shy: no reiser eg ikkje heim før ila dagen då, så spent om eg klarer å unngå å sei det..
 
Har fortalt det til min mor fordi jeg trenger støtten hvis det ikke går bra denne gangen heller. Kommer også til å fortelle det til sjefen etter nyttår fordi jeg syntes det var godt at hun visste hva jeg gikk gjennom med utskrapning og div sist.

Venner og øvrig familie får nok vente til rundt uke 12 :happy:
 
Har ikke helt bestemt oss for når vi skal fortelle det. Foreløbig nyter jeg å ha den lille hemmeligheten for meg selv:p:Heartpink

Jeg har en tanteunge, som har hatt det litt vanskelig i det siste. Som har bursdag rundt uke 12. Mulig vi venter til da med å fortelle noe til da, slik at hun kan være den som får vite det først i hans familie :love7

Mine foreldre får nok vite det snart, i allefall etter tul. (Som jeg håper på at vi får i uke 6-7:nailbiting:)
 
Back
Topp