Kva var det fyrste du tenkte når graviditetstesten lyste positiv?

M

Moderator Marte

Guest
Glede? Sjokk? Redsel? Overraskelse? Litt av alt?
 
En god blanding av alt:nailbiting::woot::hilarious:

Litt ekstra følelser med tanke på at jeg takket ja til ny jobb i forrige uke:p
 
Sjokk og redsel var vell det som slo meg først, da dette svangerskapet overhode ikke var planlagt:shy: Har ikke fordøyd det 100% enda heller. Vi hadde tenkt å begynne å prøve på en lillesøster eller en lillebror i juni/juli 2019 vi, ikke nå:hilarious::dummy:
 
En god blanding av alt :angelic: :rolleyes:

Byttet jobb for 17 dager siden. Gikk fra å ha det dårlig på jobb (dårlig arbeidsmiljø) til bra. Kanskje det var det som skulle til for at kroppen endelig fikk slappe av ;) er 27 år og nygift, litt ekkelt mpt jobb, men tror ikke at kollegaene blir overrasket den dagen de får vite :)
 
Jeg ble veldig overraska for har hatt negative tester i nesten et halvt år. Trodde ikke vi kom til å få flere barn
 
Jeg ble litt positivt overrasket, hadde ikke forventet at det skulle gå så fort, første pp. Men veldig lykkelig selvfølgelig, men har ikke klart å fordøye det helt enda :shy:
 
En god blanding av alt :angelic: :rolleyes:

Byttet jobb for 17 dager siden. Gikk fra å ha det dårlig på jobb (dårlig arbeidsmiljø) til bra. Kanskje det var det som skulle til for at kroppen endelig fikk slappe av ;) er 27 år og nygift, litt ekkelt mpt jobb, men tror ikke at kollegaene blir overrasket den dagen de får vite :)

Skjønner deg SÅ godt ang. den jobb-greia. Jeg har bare akkurat takket ja, og skal forhåpentligvis begynne i den nye jobben nå i jan/feb.
Men forsøker å tenke på at slik er livet. Det ville uansett ikke passet noe bedre eller dårligere foemr jobben om jeg ble gravid nå eller om 2 år liksom :rolleyes:
 
Skjønner deg SÅ godt ang. den jobb-greia. Jeg har bare akkurat takket ja, og skal forhåpentligvis begynne i den nye jobben nå i jan/feb.
Men forsøker å tenke på at slik er livet. Det ville uansett ikke passet noe bedre eller dårligere foemr jobben om jeg ble gravid nå eller om 2 år liksom :rolleyes:

Det har du helt rett i :) slik er livet
 
Var så sikker, samtidig så eg sa te meg sjøl at eg ikkje sku våga å tru, at eg va gravid.. har prøvd ei stund og blitt lurt tidligare av det eg trudde va sikre tegn (kvalme, ømme bryst, trøtthet osv). Men dinna gongen hadde eg kjent ein del pp strekk i ligamentbånda i tillegg, så hadde et ørlite håp! Testa på kveldstid, for orka ikkje venta og evt ødelegga morgenen på julafta - så hadde ikkje tru på så tydelig test!

Blei veldig gla, og rørt når eg såg at mannen begynte å grina av glede❤️
 
Overraska og sykt lykkelig! Har vært et stort ønske her, og vi har starta å mista troen like før positiv test
 
Tenkte ENDELIG! :angelic: men samtidig litt skummelt siden jeg begynte i ny jobb i august og det er mye sykemeldinger og en ekstremt stressa sjef.. Så veit at de ikke blir glade, men sånn er livet! Jeg er hvertfall glad :cat:
 
Vantro og overraskelse, kort etterfulgt av et snev panikk. :D
 
Ingenting.. har opplevd både kjemisk og SA i høst, så en positiv test betyr ikke at jeg er gravid for min del.. så tenkte "det er håp, men det går sikkert ikke". Barnet er veldig ønsket da, så når vi få se det på ultralyd kommer nok følelsene <3
 
Selvfølgelig glede, men mest redsel for at det ikke går denne gangen heller :nailbiting:
 
Først ble jeg helt skjelven fordi jeg ikke helt trodde på det! Så jeg tok enda en test, og enda en! Og da samboeren sa at han også så strekene, så ble jeg kjempeglad!! Trodde jeg skulle bli stressa, men ble bare glad! Og litt bekymra for alt som kan skje
 
Jeg ble veldig glad, og litt redd ❤️ vi hadde SA i november, og frykten for å miste igjen er jo der. vi trudde også vi måtte vente til første mens periode etter SA før vi kunne begynne prøvingen, så jeg hadde sånnsett ikke regnet med å bli gravid allerede.
 
Jeg var litt sjokkert, vi hadde ikke prøvd like mye denne måned enn de måneder før, så jeg tenkte at jeg kom til å få neg test, det var positiv 5 dager før jeg ventet mensen men jeg er så glad, jeg har ønsket meg flere barn lenge og det har vært så mye som sto i veien, men nå skal jeg nytte hver dag av graviditeten ☺️☺️❤️
 
Viste den til samboeren før jeg så på den selv og han ble så glad at jeg ikke fikk tenkt så mye der og da. Jeg visste jo egentlig at den var positiv pga formen min, så det var forventet, men det er litt skummelt uansett. Håper bare at det går bra..

Vi hadde ikke akkurat prøvd hardt, så var mest satt ut av at det skulle holde å ha sex én gang :shy:
 
Sjokk. Vi har prøvd lenge og ikke hatt antydning til positiv test. Hadde aldri trodd det skulle klaffe på vårt første IVF forsøk. Samtidig har ikke den helt store lykkefølelsen kommet enda da jeg ble så dårlig kort tid etter positiv test. Har vært en rar jul med mye følelser. Gleder meg til første TUL samt å passere uke 12. Tror ikke jubelen slippes helt løs før etter det ❤️
 
Back
Topp