Hvor skal babyen sove første tiden?

H_7392

Glad i forumet
❤ Aprilbarna19 ❤
Siden det allerede er en diskusjon om soving her så fikk det meg til å tenke på; Hvor/hvordan skal aprilbabyen sove hos dere?

Hadde tenkt å begynne handlelisten, eller bruke litt tid på å se på utstyr til baby nå i julen. Men usikker på om det er plass til en egen seng på vårt rom for det et ikke så stort.. Skal babyen sove i samme seng som dere, samme rom eller eget rom? Hva tenker dere å gjøre? Spør bare fordi jeg ikke vet hva som et vanlig å lurer på hva vi bør kjøpe av seng :)
 
Siden det allerede er en diskusjon om soving her så fikk det meg til å tenke på; Hvor/hvordan skal aprilbabyen sove hos dere?

Hadde tenkt å begynne handlelisten, eller bruke litt tid på å se på utstyr til baby nå i julen. Men usikker på om det er plass til en egen seng på vårt rom for det et ikke så stort.. Skal babyen sove i samme seng som dere, samme rom eller eget rom? Hva tenker dere å gjøre? Spør bare fordi jeg ikke vet hva som et vanlig å lurer på hva vi bør kjøpe av seng :)
Her blir det samsoving om det trengs, eller sprinkelseng ved siden av sengen om det blir godtatt :)
 
Her blir det bedside crib og samsoving om lille vil det :) hun blir på vårt rom hvert fall til hun er 6 mnd, helst 1 år. Avhenger av hvor godt alle sover når vi er på samme rom.
 
Bedside crib på vårt rom og samsoving etter behov de første månedene. Inn i sprinkelseng på eget rom ved ca 6 måneder :)
 
Bedside crib til å begynne, sprinkelseng og eget rom etter hvert :)
 
Her brukte vi sprinkelseng inntil vår seng når vi fikk storesøster. Så blir å gjøre det samme med lillesøster :)
 
Blir ikke samsoving her,vi sliter nok med søvnen as it is. Sprinkelseng ved siden av vår seng
 
Tenker at vi bare må se det an og gjøre det som er best for babyen :) Med første hadde vi sprinkelseng ved siden av sengen vår (ikke inntil) og jeg husker det som veldig slitsomt da jeg måtte opp av sengen x antall ganger i løpet av en natt for å hente babyen til amming. Så nå blir det å ta av ene siden på sprinkelsenga (hvis babyen ikke sover godt alene) og ha henne så nærme at jeg bare kan dra henne inntil når det skal ammes.

Stressa veldig sist med at det ikke var bra at babyen sov sammen med oss da vi ikke fikk privatliv, men vet denne gangen at nyfødtperioden går veldig fort over så nå skal denne korte tiden nytes uansett hvordan sovesituasjonen blir!
Mitt tips: tenk praktisk og det som gjør at dere sover godt. Veldig viktig at den lille søvnen man får blir god den første perioden :) Og gjør det som føles best for dere, ikke det som alle andre skal mene er riktig :)
 
Vi har sprinkelseng inntil vår seng, med nedsenkbar side :)
 
På samme rom som oss hvertfall første året. Får se an om det blir i vår seng eller egen seng. Kommer til å ha en egen seng til henne på rommet vårt, men gjør det som er mest praktisk. De to eldste sov sammen med meg ettersom jeg syns det var best ifbm nattamming
 
Takk for mange svar! :) Gir meg litt å tenke på i forhold til hva vi skal gå til innkjøp av og hvordan vi får det til praktisk sett :) Er jo heller ikke sikkert at det blir sånn jeg ser for meg men greit å ha noen tanker rundt det før babyen kommer :)
 
Jeg har tenkt til å ha barnesengen/sprinkelsengen inne på vårt rom, tjaaa...så lenge det er behov for det. De første mnd, også inn på eget rom, som er rett ved siden av vårt. Har ingen planer om samsoving. Dette er jo noe jeg sier nå, også får vi se hvordan det blir når han kommer;)
 
Jeg hadde tenkt å ha babyen på egen seng på sitt eget rom. Rommene våre er vegg til vegg. Men nå begynner jeg å tenke at det kan kanskje bli vanskelig og slitsomt å dra fram og tilbake midt på natta for å amme mens alle andre tenker på samsoving eller å ha bedside cribe. Jeg har ingen erfaring og ville gjerne prøve å ha henne i eget rom.

Siden vi har stue og kjøkken i et annet etasje har jeg tenkt å ha en vugge/dagseng på stua for at babyen kan sove i stua på dagen.
Tar gjerne imot andre tips.
 
Med tredje barnet på vei, blir det nok som med de andre. Sprinkelseng på vårt rom som blir brukt sikkert mest i starten, før mini sover mer og mer i samme seng som oss :joyful: føler meg mest trygg på at baby er på samme rom som oss, blir nok der til over året.
 
Førstegangs gravid, så ingen erfaring fra tidligere. Planene er, hvis amming går fint, og ha en bedside crib eller sprinkelseng på rommet vårt de første mnd, så over på eget rom. Ingen planer eller ønsker om samsoving her i huset. Hvis amming ikke fungerer blir det på rommet vårt sikkert i starten, for å bli kjent og trygg på baby, også på eget rom.

Jeg tenker at ikke noe er rett eller galt, man må finne ut hva som passer for dere som familie og den lille. Og kan godt hende det blir heelt anderledes når baby er ute.
På dagtid blir det vogn, nest og evt daybed.
 
Dersom det godtas så blir det å sove i trillevugge vedsiden av sengen min første 6 mnd, og deretter i sprinkelseng men på vårt rom en stund til. Jeg som startet forrige sovetråd, og tenker også med denne at det blir samsoving om nødvendig, så får vi bare ta det som det kommer. Senga har ikke rom for flere, så må vel dele oss om det blir slik :p Og som toåringen sier så kan han og bebi sove sammen på «lekerommet» hans :) Så tror hvertfall han er åpen for en endring, men ønsker ikke å ta den alene ;) Så tar sånn 1 års perspektiv på ting framover...
 
Med tredje barnet på vei, blir det nok som med de andre. Sprinkelseng på vårt rom som blir brukt sikkert mest i starten, før mini sover mer og mer i samme seng som oss :joyful: føler meg mest trygg på at baby er på samme rom som oss, blir nok der til over året.
Vil tro det blir veldig likt her. Tredjemann her også og slik har de vært med de andre to :)
Vil ikke flytte baby på eget rom før bortimot året.
 
Back
Topp